Polisen kör sämre idag

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Klockringaren skrev:
2626980 Snuten gör inga galning körningar så ofta...................
Såklart inte. Men bara att det finns nån regel som säger att de får göra det UTAN att det är utryckning är ju helt befängt. Det räcker med en olycka, och det hade nu hänt vad jag förstod, så är det helt åt h-vete.

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Det där med att polisen har så bra psyke att de inte gör nåt förhastat är bullshit i många fall!
Många poliser är säkert bra och smarta förare, men alltför många är inte det!
Särskilt bland de nya poliserna. Det är jakt eller de måste fort nånstans och de vill visa framfötterna och går över sin gräns med megakliv...
Omkörningar vid blinda krön, struntar i omgivande trafik och allmän noll koll på vad de gör. När jag körde mcbud såg jag ofta poliser göra korkade grejer, några gånger fick jag behärska mig för att inte åka upp jämsides och skrika åt dom, för då hade de väl satt dit mig för nåt.
Några av de värre manövrarna i trafiken jag sett har just poliser gjort!
Det är inte bara under uttryckning, utan vid rödlysen i stan och de hamnar i mitten av korsningen för att de inte väntade ut kön framför.
Psyke? okej men inte fan gör det en till bra förare!
Borde väl tillägga att jag sett snygga och imponerande körningar också.

debbie43

kawasaki
Gick med
29 Jan 2006
Hoj
kawasaki ER5-05
ja polisen kör nog sämre idag, fast klart att alla inte gör det, har själv sett med egna ögen att de inte håller hastigheten alltid, inte har de då heller blåljusen på,visst!

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Klockringaren skrev:
2626845 Haha jaja men sen har dom hårda psykiska kravena som grund - dom börjar inte gasa i början...utan då åker dom omkring lite som väktartomtar...o lär sig.. sen gasar dom som fan när dom lärt sig - jag vill påstå att detta är en kalkylerad beräkning som dom gjort och en olycka är visserligen tråkig men ett angrepp mot unga snutar lika omotiverat som att förbjuda sportbågar för alla under 45.

I reportaget sa dom att dom fick köra som idioter och hur fort dom ville efter utbildningen - det får dom också - men dom har en viss stabilitet i psyket.

Alltså - dom kör som dom kan.

Att poliserna ofta kör över sin förmåga och ännu oftare gör riktigt farliga manövrar i trafiken blir ganska uppebart om tar dig tid att ladda ner och titta på de filmsnuttar av polisjakter som finns här och på resten av nätet.

Är det pga polisernas stabila psyke som många busar ofta ramlar och slår sig i polisstationens hiss?

Dom värsta rötäggen kanske är bortgallrade vid antagningen men snittet hos poliskåren ligger knappast högre än snittet på exempelvis ett bolag som Ericsson. Om man nu kan räkna snitt på psykisk stabilitet...

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
Räka
Fan vet men vesst finns de snea o sura exemplar.

Dom kanske blir extra sura efter ja blåst i från dom o vinkat me fingret men de skiter ja i.

Se bara till att inte vara fyllot som dom måste ta hand om efteråt....

Haha - nä dom flesta jag träffat verkar ha social kompetens och kunna hantera folk på ett vettigt sätt.

Jag har garvat röven av mig mig för ja kan läsa på läppar - o "hört" mer än vad man kan ana:D .

Freddola

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2005
Hoj
Husa 650, kawwa 250
debbie43 skrev:
2627118 ja polisen kör nog sämre idag, fast klart att alla inte gör det, har själv sett med egna ögen att de inte håller hastigheten alltid, inte har de då heller blåljusen på,visst!

Polisen behöver inte ha på blåljusena för att köra förfort!

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln