Polisen körde bara förbi?

TobiasC91

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2008
Hoj
-07, Honda cbr 125
Jag körde 130 på en 90-väg. Jag har en 125cc så jag ligger på tanken för att minska luftmotståndet för att kunna köra fortare. Jag har legat i 130 kanske i 5-10 min sen kollar ja i backspegeln, då ser jag polisen ligga där bakom mig och "ljus-blinkar" på mig.
Jag blir ju väldigt rädd eftersom jag kör 40km/h för fort så antog att dom skulle ta mitt kort. Så jag kör in till kanten och saktar in, men polisen bara gasar på och kör vidare som ingenting. Varför tror ni dom gjorde så? Dom hade inga blå-ljus på. Hade jag bara väldigt tur, eller har detta hänt er med?

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Det troligaste är väl att dom var på väg någonstans på utryckning och det dom var på väg till hade högre prioritet än någon som körde för fort.

En kompis till mig råkade ut för en liknande grej för ganska många år sedan fast i bil. Han var på väg till arlanda och var sen till jobbet där. Av den anledningen så låg han på ganska bra på motorvägen. Det var klockan 6 på morgonen och nästan inga bilar ute. Han ligger i kanske 160 km/h enligt honom själv och blir ikappkörd av en svart volvo 850. Volvon kör upp jämsides med honom och när han tittar till så sitter det två uniformerade poliser i bilen. Polisen i passagerarsätet gör "aja baja tecknet" åt honom varefter dom accelererar iväg och försvinner.

dn-L

Office Linebacker
Gick med
4 May 2008
Hoj
Världsmästarhoj
Har varit "jagad" av polisen 2 ggr när jag kört för fort med bil, båda gångerna har dom bara blåst vidare eftersom dom tydligen ansåg mej för obetydlig för ett ingripande och dom hadde viktigare saker för sig. Känner mig nästan förnärmad.. :mad: :)

Last edited:

4:20

Ett fuckobarn...
Gick med
16 Mar 2008
Hoj
Såld: ZX6RR "BanEdition" lolz RVF NC35 *såld
först hade dom blåljus, och sedan inte?

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
:D Hehe det måste ha varit en rejäl lättnad och se de bara köra om och vidare

Mvh
Dio

Badman

Snigelspår och vita knogar...
Gick med
24 Sep 2007
Hoj
XJ 900 F -92
Det kan ju kanske vara så att de var på väg hem efter roddigt arbetspass som dessutom dragit över på tiden. Om man är lite stressad över att inte hinna hämta på dagis i tid (griniga dagisfröknar leker man inte med) och dessutom är lite trött och hungrig så ska det nog mycket till om man klämmer in en liten fortkörning. En teori bara...

Brink_of_Sweden

All.Cops.Are.Bastards
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Yamaha YZF R1 -08
Det kan ju kanske vara så att de var på väg hem efter roddigt arbetspass som dessutom dragit över på tiden. Om man är lite stressad över att inte hinna hämta på dagis i tid (griniga dagisfröknar leker man inte med) och dessutom är lite trött och hungrig så ska det nog mycket till om man klämmer in en liten fortkörning. En teori bara...

ELLER så fick han ett SMS ifrån bruden med texten "ja har en vännina på besök ikväll...ta med handklovarna...." :tuttar :banana :tuttar

vilden75

fan vaaa nice
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
yamaha 750 fz
blå+rött ljus i grill=stanna
blå ljus på tak=fri väg
ljus blink=har kall öl hemma i kylen och vill hem
:tuttar

Nyheter
Ducati Multistrada V2