Polisen prejade stulen MC i älta..

meomir

www.dreammaker.se
Gick med
11 Jun 2006
Ort
Stockholm
Hoj
CBR 600F -91
Kom precis hem från jobbet och skulle tanka på Statoil då jag såg att det låg en hoj på trottoaren och polisen stod bredvid..

Fick veta att hojen var stulen och att föraren hade klotat när dom skulle ta fast honom.. men han hade tydligen hunnit springa därifrån.. (Fy faan för hoj tjuvar!!)

Hur han hinner springa därifrån efter att ha slagit en frivolt framåt över styret och hade polisen precis bakom sig är ett mysterium...:va

Ja ja.. hojen var iaf en Kawasaki ZR-7 av årsmodell -04 och hade
reg nr XGE228

Någon här som saknar en sådan hoj??
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Fy fan för att hetsa någon till att köra omkull! :mad:
 

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Luleå
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Är det inte så att alltid när någon har blivit stoppad av snyyten så gnäller vi över att "han kunde faktiskt kört omkull!" Nu när det enligt rykten är en TJYV som blivit prejad (enligt rykten alltså). Då är det helt plötsligt helt ok för polisen och prejas...

Personligen vill jag tro att det är olika i varje situation, där jag tycker att preja en motorcyklist är ganska högt upp på våldstrappan.
 

Pizzabagarn

Guest
Är det inte så att alltid när någon har blivit stoppad av snyyten så gnäller vi över att "han kunde faktiskt kört omkull!" Nu när det enligt rykten är en TJYV som blivit prejad (enligt rykten alltså). Då är det helt plötsligt helt ok för polisen och prejas...

Personligen vill jag tro att det är olika i varje situation, där jag tycker att preja en motorcyklist är ganska högt upp på våldstrappan.


Vänd kappan efter vinden är det senaste hållbara begreppet!
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Är det inte så att alltid när någon har blivit stoppad av snyyten så gnäller vi över att "han kunde faktiskt kört omkull!" Nu när det enligt rykten är en TJYV som blivit prejad (enligt rykten alltså). Då är det helt plötsligt helt ok för polisen och prejas...

Personligen vill jag tro att det är olika i varje situation, där jag tycker att preja en motorcyklist är ganska högt upp på våldstrappan.

Vi har ju ingen aning om omständigheterna. Har killen efter en så´n smäll hoppat upp på benen som om inget hänt och pinat iväg ar sannoligheten stor att han gick på något skoj och då kanske omdömmet var helt åt helvete. Blir någon en för stor fara för omgivlingen så är det väl helt rätt att plocka honom/henne.

Vänd kappan efter vinden är det senaste hållbara begreppet!

Just d. glömde...igen. lämnar tråden genast.:D
 
Last edited:

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Luleå
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Vi har ju ingen aning om omständigheterna. Har killen efter en så´n smäll hoppat upp på benen som om inget hänt och pinat iväg ar sannoligheten stor att han gick på något skoj och då kanske omdömmet var helt åt helvete. Blir någon en för stor fara för omgivlingen så är det väl helt rätt att plocka honom/henne.



Just d. glömde...igen. lämnar tråden genast.:D

Jag tolkar det som att vi är överens..? Eller?
 

thepope

Med lem
Gick med
22 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
CBR600F3
Nu när det enligt rykten är en TJYV som blivit prejad (enligt rykten alltså). Då är det helt plötsligt helt ok för polisen och prejas...

Personligen vill jag tro att det är olika i varje situation, där jag tycker att preja en motorcyklist är ganska högt upp på våldstrappan.

VV brukar inte sprida falska rykten...:rolleyes: Hojen var stulen.:fakta

Sen om de just prejade honom eller om han tappade kontrollen själv vet jag inte, men det är ju klart att skulle han inte varit jagad skulle han inte trilla just där..

Men jag tycker det är helt rätt, man vet vad man gett sig in i om man väl har snutjag, och då får man väl för fan skylla sig själv om man gör sig illa!! Eller ska polisen skita i alla brottslingar bara för att de sitter på en båge? :va

EDIT: Äsch, kom ju på att VV visst brukar sprida falska rykten, men kanske inte om just fordonsstatus.. :)
 
Last edited:
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top