Polisen stoppar

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
Ha ha ha.
ge oss en bana att leka på då !

ja just det .. hör nere i söder har vi 4 banor inom rimligt avstånd, knutstorp, Sturup, Falkenberg & Anderstorp. har folk slutat att gasa sönder asfalten i Häckeberga på onsdagar för det ??

nä icke ... utan gasa bana & gata så är hela veckan räddad :yoparty:yoparty

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Bra gjort TV-inslag. Några tafatta utalande med ord som : död, fort, farligt, idiot,,,, och var har de grävt upp snuten, tjock, blingbling och dryg.

De gör ett bra jobb de poliserna vill jag säga, stå där och sola sig när riktiga buset får fortsätta att leka fritt.:mad:

Jazen

med licens to kill
Gick med
8 Aug 2009
Hoj
CBR 1000 - 08
haha vad skulle en bana göra för skillnad? då säger folk, neeee det är så dyyyyrt att åka, o sen vill jag inte krascha med min feta pose hoj...
hoj åkare blir aldrig riktigt nöjd....

Är man riktigt gaskåt så tar man sig 20-22 mil till nån bandag på gelleråsen..
annars slutar man som timo och anita på svt play...

sheriff pimp va ju så jävla Of da HOOK!

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jag förstår inte varför det alltid är folk i Norra Sverige som vet precis vad vi behöver i Stockholm....Och jag tror dessutom att du har fel.
En bana och en raksträcka typ Barkarby skulle ta mycket av busåkandet från gatorna.

Därför att många i huvudstaden tror att ni har det sämre än alla andra när sanningen är en annan och att man ständigt ser samma "Men vi har ju ingen lokal"-retorik. Det är inte så många städer som har en motorbana eller för allmänheten öppet flygfält där man kan köra.

Som Pär här ovanför skrev. Fyra banor inom närområdet förhindrar inte ens buskörningar.

Jag skulle våga satsa dyra pengar på att "Banförespråkarna" aldrig ens varit i närheten av en bana och provat på hur det är.

Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Last edited:

Mr Woland

Glenn
Gick med
14 Aug 2009
Hoj
R1250GSA
Det kommer helt enkelt inte bli någon skillnad oavsett motorbana och avlyst område.

Vilket bevisar att korkade typer finns oavsett motorbana eller inte.

Gillar poliser med rejäla polisonger och halskedja. Hade han stannat mig hade jag inte tjafsat.

Inte för att vara sån, men posers på sporthojar har jag ganska lite till övers för. Korkskallar som kör i 200 på bakhjulet i trafik har jag ännu mindre till övers för, och SVT reportrar som har för lite att göra på sommaren och gör nonsensreportage har jag inget alls till övers för.

Därmed inte sagt att jag inte kört både två och tre ggr tillåten hastighet.

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Hoj
MT-09 2020
Ape shaft´s
Vi leker med döden men det är kul..

Kändes lite fjortiskommentar tycker jag.

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
I mina ögon vare jävligt korkat att stå i tv och spela allan "JA,VI LEKER MED DÖDEN" snacka om att överdramatisera. det gör ju inte folket mindre hatiska mot oss. håll sånna komentarer för dig själv förfan.

Men åandra sidan hittar dom ju alltid stolpskotten när dom inte vill att någon vettig ska argumentera fördelarna med en sån här grej.

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
folket kommer aldrig vara mindre hatiska mot oss farliga idioter som kör saker på 2 hjul. vi blir alla dragna över en o samma kant oavsett vad vi säger i tv. att sätta sig på en motorcykel är farligt och det är därifrån vi övergår från person till farlig idiot.

@rickard, vad hade du sagt för att vara mindre allan?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
ok. så timo är verkligen en av dem som bombar satan och leker med livet som insats? att döma av intrevjun så visste knappt killen vad han skulle svara på inför kameran(sorry timo inget ont menat :D)
Men det är ju jättekul att slänga fram en kamera och trycka upp en mikrofon under näsan på någon som inte är det minsta förberedd på det. Det blir ungefär som ett rådjur i strålkastarskenet. Man kan få bra mycket intressantare svar än från någon mediatränad presstalesman eller liknande. :D

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
folket kommer aldrig vara mindre hatiska mot oss farliga idioter som kör saker på 2 hjul. vi blir alla dragna över en o samma kant oavsett vad vi säger i tv. att sätta sig på en motorcykel är farligt och det är därifrån vi övergår från person till farlig idiot.

@rickard, vad hade du sagt för att vara mindre allan?

Jag hade överlämnat till någon mer insatt. Jag vet tillskillnad från Timo att jag inte kan prata/argumentera för hela MC-Sverige så jag skulle inte tagit en intervju. Jag varken slangar eller kör "Bomb-Repor" så han behöver inte säga att att vi lever farligt och vi gillar det. Komigen lixom vi har väl faror runt oss dagarna i ända. man väljer själv hur pass mycket extra risker man vill ta och det finns en hel del mc-förare som kör lugnt som kanske inte vill bli förknippade med RäcerTimos inställning.

Dock accepterar jag att man kör som en biltjuv, men vafan det kan man väl hålla för sig själv. Menmen, har man liten penis så får man ju kompensera det på andra sätt :D

Smurf Rider

Noll till himlen på bara några sekunder
Gick med
4 Oct 2010
Hoj
Honda Cbr600 -92 Honda cbr 600 RR 05
oftast är det bilisterna som står för olyckan, men det förstår inte folk som inte kör mc. jag tror inte heller timo har någon lust att behöva dra hela historian på tv så han sammanfattade såsom resten av hojlösa sverige ser oss

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Hoj
Speed Triple -06
oftast är det bilisterna som står för olyckan, men det förstår inte folk som inte kör mc. jag tror inte heller timo har någon lust att behöva dra hela historian på tv så han sammanfattade såsom resten av hojlösa sverige ser oss

Ja det är bilisterna som står för jävligt många olyckor. jag ogillar också bilister även när jag själv kör bil.
Det hade ju varit något att ta upp med reportern istället för att va dryg och smuttsa ner vårat rykte mer än vad det redan är med att säga att vi kör som idioter och vi älskar att leva farligt..

Vi som har barn kanske inte riktigt har den inställnigen men vad vet jag.

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Jag tycker det va ett bra reportage. Polisen va bra och Timo sa ju precis hur det är för många. Det förekommer mycket idiotisk körning på vägarna och man ska inte skylla på bilisterna. oftast är det singel olycka när det händer något.

Varför försöka mörka ner sanningen?

GuzziKungen

Kör snyggt!
Gick med
29 Jul 2004
Hoj
R6 + MotoGuzzi V11 LeMans
Vad jag minns grinade både arrangörer och polisen illa då det buskördes till och från de anordnade tillställningarna. Det var väl t.o.m därför det lades ned?

Det kommer helt enkelt inte bli någon skillnad oavsett motorbana och avlyst område.

Vill klargöra en del där efter som jag själv var med och arrangera
dessa dagar på Barkarby.
Buskörningar till och från var aldrig ett problem, problemet var att
polisen hellre stod utanför området och t.o.m tjatade om reflexer i stället för att vara med inne på området och snacka med förarna på "neutral mark".
Sedan kan jag berätta för dom som tycker att det var synd att det lades ner.
DET KOM EN ENDA utöver polis och arrangörer som ville vara med och diskutera om Barkarbys fortsättning :mad::huvet
Mötet skedde på mc-mässan 2009 i Älvsjö.

På det mötet var vägverket med på att ställa upp med Barkarby om bara polisen tyckte att det var en bra idé.
Polisen själva tyckte att det inte kunde bevisas att buset minskat på två säsonger och vägra tro på att det kunde ha en påverkan på sikt.

På frågan om dom inte tyckte att det var bra att mc-förare och poliser
kunde träffas och diskutera på dessa kvällar.
Så blev svaret "VI SKALL INTE SKAFFA NYA VÄNNER, DETTA ÄR INTE VÅRAT JOBB"

Dom menade att det var bättre att sätta resurserna på att hårdbevaka Bogesundsvägen.
Någon här som tycker att det var än bättre satsning :confused:
Ha dé

P.s Timo och ni andra som talar till media , försök tänk en gång
till, så där kan ni säga till era polare om ni tror att dom tycker att
det låter tufft ,INTE TILL NÅGON ANNAN.

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...