Hade man kanske satsat lite på att göra reportage om vad som sker på banorna och hur jävla feta leenden som uppstår där, så kanske man även hade lockat posörerna och "korkskallarna" till att prova på vad vi andra har upptäckt. Då får de även visa sig lite i rampljuset och kanske stilla sina behov av att vara "coola" bland allmänheten.
Hade man kanske satsat lite på att göra reportage om vad som sker på banorna och hur jävla feta leenden som uppstår där, så kanske man även hade lockat posörerna och "korkskallarna" till att prova på vad vi andra har upptäckt. Då får de även visa sig lite i rampljuset och kanske stilla sina behov av att vara "coola" bland allmänheten.
En liten notis i tidningen kan va en bra början om när det är körningar.
Sen skulle det inte få dit dom som verkligen behöver vara på en bana i vilket fall.
Har sett liknande inom bil sporten med. Dom backar för att dom känner osäkerheten om att bli frånkörd av fordon med mycket lägte effekt. Mest pga att då avslöjas om man är duktig på att köra eller inte.
Bana i Stockholm???
Finns ju Arlanda Test Track.. 2 - 3 km´s slinga, underbar kurvig, snabb, teknisk, rolig - hela pakettet..
Har bokad banan typ 8 dagar från nästa helg och fram i Sept..
Instruktörer och även trafikförsäkringen täcker för SMCs körningar.
Det enda som saknas är anmälningar!! Och dom behövas lagom fort..
Annars är vi tvungna att skita i projektet och ta förlusten..
Nu är det byggd en bana i Skrotholm för ett miljon belopp på nästan 3 siffror.. Vi får köra på den!!
It´s all up to you, my dear sporthoj friends....
Nu tror jag inte alla vill gå igenom SMC eller annan mellanhand och betala för utbildning utan jag tror drömmen skulle vara att man fick, likt gotland ring, betala för "allmänhetens körning" runt en tusenlapp för några timmars körning en solig dag.
Skulle sådant inträffa, och information om detta skulle nå ut till alla, äter jag upp min hatt om A.T.T inte skulle vara fullbokad likt tvättstugan på helgerna, morgon till kväll, alla dagar i veckan, säsongstid.
Nu tror jag inte alla vill gå igenom SMC eller annan mellanhand och betala för utbildning utan jag tror drömmen...
Bana i Stockholm???
Finns ju Arlanda Test Track.. 2 - 3 km´s slinga, underbar kurvig, snabb, teknisk, rolig - hela pakettet..
Nu är det byggd en bana i Skrotholm för ett miljon belopp på nästan 3 siffror.. Vi får köra på den!!
så kan jag komma med crashkåpor, slicks däckvärmare osv?
Nej, inte det heller. Det kostar att ligga på topp.
Men det är ju just det här som är en del av problemet, Serenada, att det aldrig blir tillräckligt bra, enkelt och billigt nog för att uppfylla allas drömmar!
Fanns då endast allmänhetens körning på en bana typ Arn kan Du slå Dig i backen på att det skulle knorras för att försäkringen inte gäller, att det körs för vildsint eller att avåkningszonerna är otillräckliga!
För att utveckla en verksamhet behövs att de arrangemang som faktiskt genomförs besöks, uppskattas och engagerar. Det kan vi väl om inte annat lära oss av det i tråden diskuterade exemplet Barkaby?
Så - fungerar Arlanda bra, med ordning och reda på väg till, under och på hemväg från aktiviteterna kanske det så småningom öppnar för generösare möjligheter?
Eller - så kan vi säga att det inte är bra nog, inte passar just oss, rycka på axlarna och fortsätta tjura på forum och i reportage angående polisen och samhället som inte förstår oss som bara vill ha en bana att leka på...
Bana i Stockholm???
så kan jag komma med crashkåpor, slicks däckvärmare osv?
Jag förstår ditt resonemang men nu var det inte det vi avhandlade utan att minska buset på gata genom t.ex en bana. För att minska, för användarna, gratis bus på vägarna och göra allmänheten gladare måste det vara billigare än att gå via SMC (som jag gissar att det gör nu? rätta mig om jag har fel) på A.T.T.
Skit i att det blir knorr, det slipper iallafall polisen och allmänheten lägga sig i, förstår du vart jag försöker komma? Förhoppningsvis kanske vid nästa reportage kan någon lägga i en slutkläm "...men vi är iallafall tacksamma att vi får möjligheten till en bana", det är en början!
och att andra åker långväga till banor (tro mig, det gör sthlmare med!) är inte relevant, det är sthlmare det görs inslag på nyheterna om, inte de i katrineholm.
det är sthlmare det görs inslag på nyheterna om, inte de i katrineholm.
Bana i Stockholm???
Äsch, kör med "Jag höll på att köra ihjäl mig i morse (öppnings replik),jag var en hårsmån från att hamna under en lastbil. Jag har tänkt på det hela dagen men nu vet jag varför jag överlevde...för att jag skulle få träffa dej." se till att hon är lite full, annars funkar det nog inte.
Ska vi ta upp hur ni kör skoter där uppe?
Ni har nu en bana, ta då och var nöjda med den.
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|