Polisen

Status
Ej öppen för fler svar.

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
I kväll träffade jag de mest idiotiska poliserna någonsin, jag tar berättelsen från början.
Några bekanta bad mig passa deras barn, en kille på 10 år och två tjejer på 8 och 6 år. Jag sa ja eftersom det är himla trevliga ungar. Jag tog hojen dit givetvis och ungarna ville åka på den. De hade ju inga skinnkläder eller hjälm så jag sa nej. Men efter en himla massa tjat så gick jag med på en liten tur snäll som jag är. Pojken som var störst fick sitta bak och småtjejerna fick sitta på tanken där jag hade full koll på dom. Visserligen utan skyddskläder men vad fan kan hända på en liten runda? Hur stor är risken att köra omkull egentligen?

Efter 5 – 6 mil på motorvägen blåste vi förbi en snutbil med två snutar i. Då sätter puckona igång blåljuset så att jag måste fly (har ju inget körkort). Jag kollade inte på hastighetsmätaren men jag körde inte så mycket snabbare än dom andra bilarna så onödigt att börja jaga mig. Dom tvingar upp mig i jättehöga hastigheter med tre barn med. 210 km/h på mätaren på motorvägen och 170 inne i stan, mot rödljus och stopplikter i hissnande hastigheter. Dessutom var det några puckon som gick mitt i vägen som jag nästan körde på. Men grym som jag är så lyckades jag smita från puckona. Men eländet var inte slut, när vi kom tillbaka så var inte killen hemma. Han hade nog gått till någon kompis antar jag, det var det jag sa till föräldrarna iaf. Dom blev sura som fan på mig för att jag bara hade två barn att lämna tillbaka när dom kom hem. Ja ja, inte mitt problem nu, dom får väl leta bland hans kompisar.

Min fråga är: Får polisen sätta på blåljusen när man kör om dom så? Inga moralpredikningar om att man inte får köra snabbt tack!
 

MrTL

To old for this shit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hemma
Hoj
Harley & Husqvarna TC450
syltburk skrev:
2369156 I kväll träffade jag de mest idiotiska poliserna någonsin, jag tar berättelsen från början.
Några bekanta bad mig passa deras barn, en kille på 10 år och två tjejer på 8 och 6 år. Jag sa ja eftersom det är himla trevliga ungar. Jag tog hojen dit givetvis och ungarna ville åka på den. De hade ju inga skinnkläder eller hjälm så jag sa nej. Men efter en himla massa tjat så gick jag med på en liten tur snäll som jag är. Pojken som var störst fick sitta bak och småtjejerna fick sitta på tanken där jag hade full koll på dom. Visserligen utan skyddskläder men vad fan kan hända på en liten runda? Hur stor är risken att köra omkull egentligen?

Efter 5 – 6 mil på motorvägen blåste vi förbi en snutbil med två snutar i. Då sätter puckona igång blåljuset så att jag måste fly (har ju inget körkort). Jag kollade inte på hastighetsmätaren men jag körde inte så mycket snabbare än dom andra bilarna så onödigt att börja jaga mig. Dom tvingar upp mig i jättehöga hastigheter med tre barn med. 210 km/h på mätaren på motorvägen och 170 inne i stan, mot rödljus och stopplikter i hissnande hastigheter. Dessutom var det några puckon som gick mitt i vägen som jag nästan körde på. Men grym som jag är så lyckades jag smita från puckona. Men eländet var inte slut, när vi kom tillbaka så var inte killen hemma. Han hade nog gått till någon kompis antar jag, det var det jag sa till föräldrarna iaf. Dom blev sura som fan på mig för att jag bara hade två barn att lämna tillbaka när dom kom hem. Ja ja, inte mitt problem nu, dom får väl leta bland hans kompisar.

Min fråga är: Får polisen sätta på blåljusen när man kör om dom så? Inga moralpredikningar om att man inte får köra snabbt tack!
e du full??
 

Nitro

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Nope såld
Vad tänkte du med igentligen?????????? När du tog med dem på en åktur ut på motorväg av alla ställen det kunnde gått riktigt illa. tur att det gick väl iaf.
 

Daytona Peter

hojlös :-(
Gick med
4 May 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Triumph Daytona T595 *såld*
Bara 210km/h?
Jag hade lätt kört i 400 km/h på bakhjulet med 3 barn på cykeln, och då menar jag trampcykeln :tomten


Skål! :fyllisar
 

gulingen

Börjar få upp den
Gick med
4 Jul 2003
Ort
Göteborg
Hoj
en vit blå
3 barn utan skydds utrustning?Hade det varit mina barn så hade du legat i gips vagga
 

Wieder2

RIDE IT LIKE U STOLE IT
Gick med
25 Jul 2006
Ort
Boden
Hoj
Honda CBR 600 -89 , YAMAHA R1 -02
syltburk skrev:
2369156 I kväll träffade jag de mest idiotiska poliserna någonsin, jag tar berättelsen från början.
Några bekanta bad mig passa deras barn, en kille på 10 år och två tjejer på 8 och 6 år. Jag sa ja eftersom det är himla trevliga ungar. Jag tog hojen dit givetvis och ungarna ville åka på den. De hade ju inga skinnkläder eller hjälm så jag sa nej. Men efter en himla massa tjat så gick jag med på en liten tur snäll som jag är. Pojken som var störst fick sitta bak och småtjejerna fick sitta på tanken där jag hade full koll på dom. Visserligen utan skyddskläder men vad fan kan hända på en liten runda? Hur stor är risken att köra omkull egentligen?

Efter 5 – 6 mil på motorvägen blåste vi förbi en snutbil med två snutar i. Då sätter puckona igång blåljuset så att jag måste fly (har ju inget körkort). Jag kollade inte på hastighetsmätaren men jag körde inte så mycket snabbare än dom andra bilarna så onödigt att börja jaga mig. Dom tvingar upp mig i jättehöga hastigheter med tre barn med. 210 km/h på mätaren på motorvägen och 170 inne i stan, mot rödljus och stopplikter i hissnande hastigheter. Dessutom var det några puckon som gick mitt i vägen som jag nästan körde på. Men grym som jag är så lyckades jag smita från puckona. Men eländet var inte slut, när vi kom tillbaka så var inte killen hemma. Han hade nog gått till någon kompis antar jag, det var det jag sa till föräldrarna iaf. Dom blev sura som fan på mig för att jag bara hade två barn att lämna tillbaka när dom kom hem. Ja ja, inte mitt problem nu, dom får väl leta bland hans kompisar.

Min fråga är: Får polisen sätta på blåljusen när man kör om dom så? Inga moralpredikningar om att man inte får köra snabbt tack!

Moral kvinnorna har skapat sig sin egen måppe tråd , fint då kanske ni låter oss real dudez vara ifred :D :arsele
 

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Täby
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
Men ååh, är folk dumma i huvudet eller? 3 svar efter varandra lyder: Är du störd eller? Åka på motorvägen med barn osv. Snälla förstå skämt! Nämner ingan namn utom Dram, Andy79 och Gulingen... Sry för lite off topic.
 
Last edited:

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Som vissa har förstått så var det inte allvar utan en anspelning på en annan tråd.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=131129
Men alltid kul att några tar en på allvar.:)
Är det "moralpredikningar" om man reagerar på att någon riskerar andra människors liv för att rädda sig undan böter? Självklart inte!
Ingen som fattade var ungen tog vägen förresten?
 

Poke

"gnnnZZ%?!§*>^ &lt ;£
Gick med
12 Feb 2004
Ort
Norrort
Hoj
Bandit 1200s -99/såld, trampcykel :-(
Flubber skrev:
2369239 Men ååh, är folk dumma i huvudet eller? 3 svar efter varandra lyder: Är du störd eller? Åka på motorvägen med barn osv. Snälla förstå skämt! Nämner ingan namn utom Dram, Andy79 och Gulingen... Sry för lite off topic.
Ehh jag tycker då ingen är störd ???Jag tycker däremot att det räcker med en (kasta skit på andra )tråd.:)
Poke
 

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
Tvivlar starkt på sanningshalten i denna tråd, dessutom så är det tveksamt om du får upp SV:n i 210 med fyra pers på..

(Rolig läsning dock):D :hihi
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top