Polisen

Status
Ej öppen för fler svar.

syltburk

Skallig och arg!
Gick med
28 Jul 2006
Ort
I Sverige!
Hoj
Suzuki GSXR 1000
Hinken skrev:
2369273 Tvivlar starkt på sanningshalten i denna tråd, dessutom så är det tveksamt om du får upp SV:n i 210 med fyra pers på..

(Rolig läsning dock):D :hihi

210 på mätaren var det ju. Hmm.. fyra pers... ja just det ja killen satt ju bak också. Nu fattar jag varför han inte var hemma när vi kom tillbaka. Han måste ha trillat av när jag accade ifrån snuten. Nu när jag tänker efter så när jag var uppe i ca 180 km/h så la jag mig ner bakom kåpan. Då sa det swosh bakom mej och så gick det lättare helt plötsligt. Hade helt glömt bort honom när jag kom tillbaka. Hoppas inte föräldrarna får veta nåt.
 

R1_killen

Ny medlem
Gick med
31 May 2006
Ort
göteborg så klart
Hoj
ja har en cykel...? räcker inte det..?
syltburk skrev:
2369156 I kväll träffade jag de mest idiotiska poliserna någonsin, jag tar berättelsen från början.
Några bekanta bad mig passa deras barn, en kille på 10 år och två tjejer på 8 och 6 år. Jag sa ja eftersom det är himla trevliga ungar. Jag tog hojen dit givetvis och ungarna ville åka på den. De hade ju inga skinnkläder eller hjälm så jag sa nej. Men efter en himla massa tjat så gick jag med på en liten tur snäll som jag är. Pojken som var störst fick sitta bak och småtjejerna fick sitta på tanken där jag hade full koll på dom. Visserligen utan skyddskläder men vad fan kan hända på en liten runda? Hur stor är risken att köra omkull egentligen?

Efter 5 – 6 mil på motorvägen blåste vi förbi en snutbil med två snutar i. Då sätter puckona igång blåljuset så att jag måste fly (har ju inget körkort). Jag kollade inte på hastighetsmätaren men jag körde inte så mycket snabbare än dom andra bilarna så onödigt att börja jaga mig. Dom tvingar upp mig i jättehöga hastigheter med tre barn med. 210 km/h på mätaren på motorvägen och 170 inne i stan, mot rödljus och stopplikter i hissnande hastigheter. Dessutom var det några puckon som gick mitt i vägen som jag nästan körde på. Men grym som jag är så lyckades jag smita från puckona. Men eländet var inte slut, när vi kom tillbaka så var inte killen hemma. Han hade nog gått till någon kompis antar jag, det var det jag sa till föräldrarna iaf. Dom blev sura som fan på mig för att jag bara hade två barn att lämna tillbaka när dom kom hem. Ja ja, inte mitt problem nu, dom får väl leta bland hans kompisar.

Min fråga är: Får polisen sätta på blåljusen när man kör om dom så? Inga moralpredikningar om att man inte får köra snabbt tack!


hahahaha ja vet precis vad du vill med denna berättelsen och ja håller med dig..:tummenupp
 

Hinken

Hellre fotsvamp än ärtsoppa..!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
Yamaha XSR900
syltburk skrev:
2369292 210 på mätaren var det ju. Hmm.. fyra pers... ja just det ja killen satt ju bak också. Nu fattar jag varför han inte var hemma när vi kom tillbaka. Han måste ha trillat av när jag accade ifrån snuten. Nu när jag tänker efter så när jag var uppe i ca 180 km/h så la jag mig ner bakom kåpan. Då sa det swosh bakom mej och så gick det lättare helt plötsligt. Hade helt glömt bort honom när jag kom tillbaka. Hoppas inte föräldrarna får veta nåt.


Tre av fyra kom tillbaka det måste ju vara godkänt tycker jag, det är ju endå bara 25% svinn..

Att du inte skruvade ut oljepluggen i första bästa kurva så hade ju polisen åkt av och du hade i lugnt tempo kunnat åka till "donken" o köpt Hapy meal åt ungarna..:D
 

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Täby
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
Poke skrev:
2369266 Ehh jag tycker då ingen är störd ???Jag tycker däremot att det räcker med en (kasta skit på andra )tråd.:)
Poke
Har inte nämnt ditt namn, eller hur? :arsele :)
Och om ni 3 som fick era namn nämda känner sig kränkta på något vis så säger jag förlåt...
Kunde bara inte låta bli att hetsa upp mig lite. Tycker det är så uppenbart att tråden är ett skämt.
 
Last edited:

rozen

.:karatekissemiss:.
Gick med
10 Feb 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
nada =/
Klart dom inte får!!! pucko folk kan ju komma till skada...

:rofl

syltburk skrev:
2369252 Som vissa har förstått så var det inte allvar utan en anspelning på en annan tråd.
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=131129
Men alltid kul att några tar en på allvar.:)
Är det "moralpredikningar" om man reagerar på att någon riskerar andra människors liv för att rädda sig undan böter? Självklart inte!
Ingen som fattade var ungen tog vägen förresten?

Tog han vägen ngn speciell stans menar du? Utveckla! ;)
 
Last edited:

jasmine

R.I.P-FALLEN RIDERS
Gick med
16 Feb 2005
Ort
hörby
Hoj
R1-01
syltburk skrev:
2369156 I kväll träffade jag de mest idiotiska poliserna någonsin, jag tar berättelsen från början.
Några bekanta bad mig passa deras barn, en kille på 10 år och två tjejer på 8 och 6 år. Jag sa ja eftersom det är himla trevliga ungar. Jag tog hojen dit givetvis och ungarna ville åka på den. De hade ju inga skinnkläder eller hjälm så jag sa nej. Men efter en himla massa tjat så gick jag med på en liten tur snäll som jag är. Pojken som var störst fick sitta bak och småtjejerna fick sitta på tanken där jag hade full koll på dom. Visserligen utan skyddskläder men vad fan kan hända på en liten runda? Hur stor är risken att köra omkull egentligen?

Efter 5 – 6 mil på motorvägen blåste vi förbi en snutbil med två snutar i. Då sätter puckona igång blåljuset så att jag måste fly (har ju inget körkort). Jag kollade inte på hastighetsmätaren men jag körde inte så mycket snabbare än dom andra bilarna så onödigt att börja jaga mig. Dom tvingar upp mig i jättehöga hastigheter med tre barn med. 210 km/h på mätaren på motorvägen och 170 inne i stan, mot rödljus och stopplikter i hissnande hastigheter. Dessutom var det några puckon som gick mitt i vägen som jag nästan körde på. Men grym som jag är så lyckades jag smita från puckona. Men eländet var inte slut, när vi kom tillbaka så var inte killen hemma. Han hade nog gått till någon kompis antar jag, det var det jag sa till föräldrarna iaf. Dom blev sura som fan på mig för att jag bara hade två barn att lämna tillbaka när dom kom hem. Ja ja, inte mitt problem nu, dom får väl leta bland hans kompisar.

Min fråga är: Får polisen sätta på blåljusen när man kör om dom så? Inga moralpredikningar om att man inte får köra snabbt tack!
Var det du som oxå hade 2 påsar från bolaget,då såg jag er i full galopp?
 

cleaner

. treat as you want to be treated .
Gick med
29 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Daytona 675, -07
hoho, dagens garv :rofl

Måste va nåt fel med min sv iaf de e då säkert,
min går inte 210 på mätaren med 2 pers på (3 kids = 1 vuxen)

:) :tomten
 

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Ort
Östermalm
Hoj
R6-99
Förkastligt beteende från din sida, förstår du inte att oskyldiga kan ta skada!:brynad

Själv kör jag alltid med insidan och väljer bara säkra vägar med lite trafik där jag kör för fort, t.ex. 70-vägar och kör i 300km/h där kan inget farligt hända:rolleyes: :yoparty
 

ewook

trummis på två hjul
Gick med
4 Jun 2006
Ort
tokholm
Hoj
R6 -07
syltburk skrev:
2369156 I kväll träffade jag de mest idiotiska poliserna någonsin, jag tar berättelsen från början.
Några bekanta bad mig passa deras barn, en kille på 10 år och två tjejer på 8 och 6 år. Jag sa ja eftersom det är himla trevliga ungar. Jag tog hojen dit givetvis och ungarna ville åka på den. De hade ju inga skinnkläder eller hjälm så jag sa nej. Men efter en himla massa tjat så gick jag med på en liten tur snäll som jag är. Pojken som var störst fick sitta bak och småtjejerna fick sitta på tanken där jag hade full koll på dom. Visserligen utan skyddskläder men vad fan kan hända på en liten runda? Hur stor är risken att köra omkull egentligen?...


Klockrent, du fick med samtliga dumma saker i en omgång :tummenupp
Mer sånt här körande gör landet säkrare, o moraltanterna 'gladare'! :tungan
 

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Skåne föffan
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
Sorgligt att det finns folk som kan missa något så uppenbart som att den här tråden är flame, bland de bättre jag sett dessutom. :tummenupp

Riktigt roligt.


@Flubber:

:rofl :rofl

"Jag nämner inga namn förutom...."

:rofl

Dagens dräpare.
 

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Bästerås
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
:D

Om jag får ungar nångång, kan jag ringa dej om jag behöver barnvakt? :)
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
syltburk skrev:
2369156 I kväll träffade jag de mest idiotiska poliserna någonsin, jag tar berättelsen från början.
Några bekanta bad mig passa deras barn, en kille på 10 år och två tjejer på 8 och 6 år. Jag sa ja eftersom det är himla trevliga ungar. Jag tog hojen dit givetvis och ungarna ville åka på den. De hade ju inga skinnkläder eller hjälm så jag sa nej. Men efter en himla massa tjat så gick jag med på en liten tur snäll som jag är. Pojken som var störst fick sitta bak och småtjejerna fick sitta på tanken där jag hade full koll på dom. Visserligen utan skyddskläder men vad fan kan hända på en liten runda? Hur stor är risken att köra omkull egentligen?

Efter 5 – 6 mil på motorvägen blåste vi förbi en snutbil med två snutar i. Då sätter puckona igång blåljuset så att jag måste fly (har ju inget körkort). Jag kollade inte på hastighetsmätaren men jag körde inte så mycket snabbare än dom andra bilarna så onödigt att börja jaga mig. Dom tvingar upp mig i jättehöga hastigheter med tre barn med. 210 km/h på mätaren på motorvägen och 170 inne i stan, mot rödljus och stopplikter i hissnande hastigheter. Dessutom var det några puckon som gick mitt i vägen som jag nästan körde på. Men grym som jag är så lyckades jag smita från puckona. Men eländet var inte slut, när vi kom tillbaka så var inte killen hemma. Han hade nog gått till någon kompis antar jag, det var det jag sa till föräldrarna iaf. Dom blev sura som fan på mig för att jag bara hade två barn att lämna tillbaka när dom kom hem. Ja ja, inte mitt problem nu, dom får väl leta bland hans kompisar.

Min fråga är: Får polisen sätta på blåljusen när man kör om dom så? Inga moralpredikningar om att man inte får köra snabbt tack!

Tänk FÖR FAN du är SKYLDIG att INTE ha på dig full skyddsutrustning när inte barnen har det! :mad:
Och ska du ut på motorvägen så kan du ju förihelvete inte undvika att hålla stumt, då kommer farbror polis direkCt! :mad: :4skrika
 

espa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2004
Ort
Hofors
Hoj
opel
jävla poliser dom gjorde helt klart fel, stäm dom. Vad beträffar ungarna så får väll 2 av 3 anses godkänt, ingen är ju fullkomlig och du gjorde så gott du kunde under lite pressade förutsättningar, jag tycker ditt handlande visar på stor mognad och ansvartagande både va gäller ungar och trafik:tummenupp
 

LowFlyer

#3570
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Västerås
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
syltburk skrev:
2369156
Min fråga är: Får polisen sätta på blåljusen när man kör om dom så? Inga moralpredikningar om att man inte får köra snabbt tack!

Näe det är klart att de inte får, vilka ärkepuckon. Stårt klart och tydligt i polisens handbok och reglemente att "...blåljus får endast användas om det krävs för att hinna i tid tillbaka till morgon eller kvällsfikat på närmaste distrikts polisstation...". Vid närmare eftertanke så gjorde nog poliserna rätt, när du körde om så kom de nog helt enkelt på att de var något sena till fikat och passade på att haka på den enormt skickliga och übercoola sporthojsåkarenför att komma ännu snabbare fram. Var nog bara en missuppfattning att de jaga de dig.
 

SuperKnutte

Lägg av!
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Bästerås
Hoj
KTM 525 SM-07 + Yamma WR426F Enduro Edition + Canon EOS 400D + en Caddy pickis och en tuff Transporter. :P
syltburk skrev:
2372574 Självklart! Dock passar jag max 6 ungar på en gång, mer får inte plats på hojen.

Ähh.. Var inte så kinkig. Får man plats med 5 ungar på en moppe borde man väl få plats med ett par till på din hoj? :nicka
moppe.bmp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top