Polisens bilinspektörer… (civilanställda)

Lazlo440

Medlem
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
GSXR 750
Duells baklykta är E-märkt och godkänd, så den går bra, Biltema har också en liknande E godkänd baklykta för 99:-
Biltema har även E-godkända diodblinkers, Duells likaså.
E godkänd reflex har nog båda.

Vad jag inte begriper är varför folk än i dag när det finns snygga och godkända minialternativ åker omkring med någon annan taiwanskit som inte är E-godkända, är det verkligen så kul att stå och tjafsa med polisen vid vägkanten?
Är det så kul att panikmecka innan besiktning?

Här börjar du bra med saklig info, sen spårar du ur... Tråden handlar inte huruvida det är kul att tjafsa med polisen eller panikmek. Det finns andra trådar om du vill diskutera det. Läs om, begrip.

/Lazlo, 12,5 dagar utan snus

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Här börjar du bra med saklig info, sen spårar du ur... Tråden handlar inte huruvida det är kul att tjafsa med polisen eller panikmek. Det finns andra trådar om du vill diskutera det. Läs om, begrip.

Jag ifrågasatte varför folk väljer att chansa med icke godkänt skit, och sedan grinar på forumet om det, då det finns godkända grejor för 99:- på biltema?

/GuW 33 år med snus, den under läppen dock bara 3 minuter gammal... Ahhhh

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998

Snälla, ska alla hålla sig till tråden? hur hade du tänkt få svar på fråga 2, 4 och 5 isåfall och varför låter du allt prat om A-traktorer gå förbi?? :va

/Probotector, 24 dagar sen jag såg en petig trådskapare

BostonGurka

Bannad
Gick med
27 Mar 2006
Hoj
Anonym
...
”Den här baklampan är Duells moppelampa, den är inte godkänd”.
”Inte alls, köpt i Frankrike, franskt fabrikat och dessutom E-märkt”, svarar jag.
Svaret tyder på att någon vaknat på fel sida idag, alternativt uteblivet morgonstånd:
...

Beslut: Att låta ackrediterad verkstad åtgärda eller prova fordonet eller att på annat sätt åtgärda bristerna och visa upp fordonet för besiktningsorgan senas den 2009-07-01
...

Här tycker jag faktiskt att de gick lite för långt!

Lazlo440

Medlem
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
GSXR 750
Snälla, ska alla hålla sig till tråden? hur hade du tänkt få svar på fråga 2, 4 och 5 isåfall och varför låter du allt prat om A-traktorer gå förbi?? :va

/Probotector, 24 dagar sen jag såg en petig trådskapare

Det var meningen som lite kul måndagsläsning, bara halvt på allvar, ta det för vad det är. Fråga 2 är ju helt filosofisk, fråga 4 och 5 kan troligen ingen på forumet svara på. A-traktorer intresserar mig inte det minsta men var en relevant jämförelse och en beskrivnig hur det kan gå till på SBP

Lazlo440

Medlem
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
GSXR 750
Jag ifrågasatte varför folk väljer att chansa med icke godkänt skit, och sedan grinar på forumet om det, då det finns godkända grejor för 99:- på biltema?

/GuW 33 år med snus, den under läppen dock bara 3 minuter gammal... Ahhhh

Som sagt, lite kul måndagsläsning, halvt på allvar. Jag vet att prylarna inte är godkända och är inte det minsta ledsen eller bitter för att jag åkte dit. Låter det så i inlägget har jag formulerat mig fel. Tvärt om har detta gett mig en anledning till att pilla med hojen igen, kanske lyckas fixa en snyggare lösning (och ja mamma den ska vara godkänd).

Och förresten är jag inte det minsta avis på din 3 minuters snus: de började inte bli bra förrän efter 10 minuter :)

Lugn

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
S1000RR, KX450SR
Att detta inte upptäckts tidigare beror på att traktorer inte behöver besiktigas.

Jag trodde att Epor skulle besiktigas varje år, men att A-traktorer var undantagna... Fast jag har iofs haft fel förr... :confused::)

Nyheter
ExploreBike: Baltikum

Baltikum är en fantastisk d...

Lego Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

Transportstyrelsen höjer avgifter från nyår

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!