Polisens intresse för sporthojjar

Status
Ej öppen för fler svar.

Hockenheim

entreprenör
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Katrineholm
Hoj
K5 Bana
Tänkte att det kunde vara bra med en tråd där man kan diskutera de lokala länsmännen.

Tex.
Gillar dom att kontrollera bågar med/utan anledning?
Vad har du fått böter för?
Snälla poliser å elaka poliser?
Förstärkningen från nyköping mm mm :tungan
 
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Enköping
Hoj
snart så
jag tror nog inte att det är en så bra ide att hänga ut poliser eller snacka allt för mycket om dem, de gör ju sitt jobb egentligen och jag tror även att om det snackas för mycket på ett öppet forum så tigger man lite om att de ska ta fram "storsläggan" tror nog att det bästa är att köra lite med insidan och gasa vid rätt ställe. dvs inte blåköra i stan och elda på lite när man är rätt ensam i trafiken eller ännu bättre, köra på bana. bara min åsikt men jag är ju gubbe och kör därefter:rolleyes:
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag kör rätt hårt med hoj, nästan jämt.. Med bil kör jag kansk einte hårt, men alltid fort.. Eller, nästan gäller nog i åda fallen

Instömme med ovan. Att öppna den debatten är att be om bråk.

Vissa verkar bråka med bängen jämt och hela tiden. Jag har ca 30 000 mil i kroppen och det enda jag fått är en massa p-botar och ett par utskällningar. Man får välja var man gasar helt enkelt
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Katrineholms SH Klubb ska ALDRIG förknippas med buskörningar:mad:
Åker man med oss kör man smart, full respekt vid 50 å 70 sträckor!!
Sen hur vi kör på ensliga, fina, kurviga vägar i skogen, det är våran ensak:rolleyes:
Detta gäller alla oss, oavsett när!!
Man kan alltså inte ena dagen busköra i stan å sen tro att man kan åka med oss dagen efter, sånt accepteras inte:mad:
Hoppas detta är ok för alla??
 

Hockenheim

entreprenör
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Katrineholm
Hoj
K5 Bana
Okej boys.. Tror att ni missuppfattade mitt inlägg?? Läs igen isf.

Jag skrev inte att någon skulle snacka skit om polisen, eller skryta om hur fort man kört osv.
 

MarcusKarlsson

knegare
Gick med
2 Aug 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Ingen
Katrineholms SH Klubb ska ALDRIG förknippas med buskörningar:mad:
Åker man med oss kör man smart, full respekt vid 50 å 70 sträckor!!
Sen hur vi kör på ensliga, fina, kurviga vägar i skogen, det är våran ensak:rolleyes:
Detta gäller alla oss, oavsett när!!
Man kan alltså inte ena dagen busköra i stan å sen tro att man kan åka med oss dagen efter, sånt accepteras inte:mad:
Hoppas detta är ok för alla??


Många av dom kurviga vägarna vi åker på är 70 vägar ;)
 

Prylis

Sporthoj suger!
Gick med
8 Feb 2006
Ort
På norr
Hoj
Ducati Diavel Carbon, Ducati Sport
Okej boys.. Tror att ni missuppfattade mitt inlägg?? Läs igen isf.

Jag skrev inte att någon skulle snacka skit om polisen, eller skryta om hur fort man kört osv.

Tror inte heller mening var att uppmuntra till buskörningar, kände bara att jag ville klargöra vad som gällde, hoppas det är ok??

Sen så är man själv lite nyfiken på vissa ev bötesbelopp:D
 

Hockenheim

entreprenör
Gick med
7 Jan 2008
Ort
Katrineholm
Hoj
K5 Bana
Tror inte heller mening var att uppmuntra till buskörningar, kände bara att jag ville klargöra vad som gällde, hoppas det är ok??

Dom som buskör behöver nog inte uppmuntras till det -dom/vi som har svårt att låta bli att testa gränser gör det ändå! :yoparty

Sen så är man själv lite nyfiken på vissa ev bötesbelopp:D

Precis det jag snackar om :huvet
 
Gick med
3 Dec 2003
Ort
Enköping
Hoj
snart så
jag tror nog inte du menade att snacka skit om polisen men allt är ju en tolkningsfråga. jag menar bara att det är onödigt att dryfta för mycket om polisen det kan dra till sig onödig uppmärksamhet, vilket jag tycker är att tigga om det. jag dömmer ingen utan alla får köra hur dom vill men då får man ta konsekvenserna om man har otur att drabbas av att länsman eller ett träd står i tangentens riktning. :)
 

MarcusKarlsson

knegare
Gick med
2 Aug 2007
Ort
Katrineholm
Hoj
Ingen
Och som svar på din fråga säger jag:

Dom som kör sporthoj och är hatade av alla, dom ska inte synas, dom ska bara höras på lång väg :)
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Och som svar på din fråga säger jag:

Dom som kör sporthoj och är hatade av alla, dom ska inte synas, dom ska bara höras på lång väg :)

Jag fattar inte riktigt vad du är ute efter, varför skulle vi vara hatade av alla? Och du, vad har du för problem med reglerna, det är ju vanligt sunt bondförnuft, gasa där vägarna tillåter - håll igen där man ska hålla igen, hur svårt kan det vara.

Diskutera polisen :va snack med poliser och se till att ha en bra relation med de,,,,,,,,,, poliser blir förbannade på folk aom gasar runt i stan oavsätt fordon och själv känner jag några poliser och de är hyggliga personer men de måste sköta sitt jobb.

Reta inte polisen,,,,,, stäng tråden om det blir skitsnack.
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Okej boys.. Tror att ni missuppfattade mitt inlägg?? Läs igen isf.

Jag skrev inte att någon skulle snacka skit om polisen, eller skryta om hur fort man kört osv.

Det är ingen missuppfattning,,,, det är bara så att trådar spårar ur och det är synd om den här tråden blir en skitsnackartråd om vad vi Katrineholmare tycker om poliser.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Det här liknar ju upptakten till en riktigt, riktigt spännande tråd!


:käkarpopcornsmiley
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top