Polisens mc jacka

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Hoj
Polisbil
Men sedan så har vi som kör mest i stan ett annat problem, det blir helt sjukt varmt och ingen fartvind. Så vi vill har grejer som är maximalt säkra men samtidigt inte för varma. Och blir man för varm så är man inte en bra förare så det är en svår avvägning att få till det på bästa sätt.

Tycker dom gånger på sommaren som jag är ute och kör eskorter med trafikenheten så brukar ni ha skydden som en tröja löst under jackan. Ni ser ut lite som Robocop när ni hänger av er... trodde ni körde med insydda skydd, men det varierar kanske lite med årstiden? Inte så avundsjuk på de som var med o körde Kroatien i veckan. Det snöade o blåste som fan. Satt i bilen o led med er - för en gångs skull körde vi ju dessutom fort, så då lär fartvinden inte gjort det så mysigt!

/A

Last edited:

Smagatusk

Guest
He he... På crossbanan tänjde jag lite för mycket på gränsen till vad jag klarade. Man måste ju testa lite... :yoparty Det där på asfalten berodde på att det var halt ute och att jag var klumpig... :gnissla

Kallas det att man är klumpig när man kör mc när det är halt?:va

KJECOP

Guest
vill du ha lite kvällsläsning, så kan du ju alltid läsa dessa 2 länkarna :D

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=211658

http://sporthoj.com/forum/showthread.php?t=215910

jag var inte ute efter en jacka som tack, tänkte mest om du eller någon kollega ändå hade fått en ny, eller ska få en ny, så kunde jag kanske fått den gamla.
Ha ha... Riktigt bra jobbat! :tummenupp En jacka är väl det minsta man borde hosta upp ;)

Tycker dom gånger på sommaren som jag är ute och kör eskorter med trafikenheten så brukar ni ha skydden som en tröja löst under jackan. Ni ser ut lite som Robocop när ni hänger av er... trodde ni körde med insydda skydd, men det varierar kanske lite med årstiden? Inte så avundsjuk på de som var med o körde Kroatien i veckan. Det snöade o blåste som fan. Satt i bilen o led med er - för en gångs skull körde vi ju dessutom fort, så då lär fartvinden inte gjort det så mysigt!

/A
Ja många av oss har sådana där skyddsjackor under stället medan en del har kvar de där insydda skydden i stället. Fullständigt värdelösa skydd i både jacka och byxor.

Ja ibland så är det ingen dans på rosor att köra polis-hoj... :D

Kallas det att man är klumpig när man kör mc när det är halt?:va
Nej inte för att man kör mc när det är halt. Men det jag gjorde var klumpigt... Fast det är å andra sidan lätt hänt att man lägger sig med en hoj, och det händer ju förr eller senare alla.

KJECOP

Guest
Kör du runt i "polisjackan" med Polistext på fritiden?
Nej Hu! Så kul är det inte... Jag vill vara ledig också :tuttar

När jag klotade på crossbanan så var det när vi på jobbet körde våran avrostning. Det där på asfalten var under vanlig mc-tjänst.

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...