japp då vare dax igen.. jag blev stoppat här i fredags.. va ute å körde lite me en polare i Kumla han hadde precis fixat 5pet (5 växlar = går fort som fan ) i sin A-traktor skit samma vi ladda iallfall på en 50 väg som alla åker 70 på när ja toppa min i 135 så låg han 2 meter bakom å vingla.. när vi närmar oss en korsning går ja ner till typ 70 då springer det ut en jävla biff mitt i vägen å ja blir så jävla rädd å ja drar av reaktion en liten stoppie på typ 9 meter..
han rycker ur nyckeln på en gång å frågar/skriker va fan åker du på!??
ja svara : en MC..
han, jaha men aha,, kom me här
man kollar lite på dtn å ser att mitt däck är blankslitet han börja me sitt snacka om att vad som händer om jag skulle komma i en kurva i 90 en rening dag osv..
Saker som e olagligt på min hoj:
1. jävligt slitet däck
2 ingen reggplåt
3 inga blinkers
4 pajad baklampa
5 hadde inget körkort me mig
6 inga reggpapper eller nått
dom kunde inte få ett "tillräckligt mätarvärde" men ca siffran va 83 km på 50 väg anledningen til det va att några gångare blockerade laser strålen...
traktorn konfiskera dom å han körkort rycker förmodligen...
jag klarade mig med 600 kr böter för "otilräkligt profilmönster"
en grej som va kul det va att han sa :fna grabben ja ser ju iallfall att du kan köra
jag: vadårå?
Han: ne men på sättet du hanterar frambromsen dom flesta hade nog fått panik å slagit omkull.
Jag: hehe ja jo tackar, men ja ville ju inte slita mer på bakdäcket
jag hadde helt enkelt en jävla röta igen...
polisen var iallfall schysst han är känd i kumla för att plocka moppar så han kunde ju sina grejer.. men tydligen inte me motorcyklar utan nummerplåt
nytt däck ska på imorron
(nu har jag kört detta i word så nu är det inte lika många stavfel som förra gången.. hoppas ja)
en ny bild på slangen...
han rycker ur nyckeln på en gång å frågar/skriker va fan åker du på!??
ja svara : en MC..
han, jaha men aha,, kom me här
man kollar lite på dtn å ser att mitt däck är blankslitet han börja me sitt snacka om att vad som händer om jag skulle komma i en kurva i 90 en rening dag osv..
Saker som e olagligt på min hoj:
1. jävligt slitet däck
2 ingen reggplåt
3 inga blinkers
4 pajad baklampa
5 hadde inget körkort me mig
6 inga reggpapper eller nått
dom kunde inte få ett "tillräckligt mätarvärde" men ca siffran va 83 km på 50 väg anledningen til det va att några gångare blockerade laser strålen...
traktorn konfiskera dom å han körkort rycker förmodligen...
jag klarade mig med 600 kr böter för "otilräkligt profilmönster"
en grej som va kul det va att han sa :fna grabben ja ser ju iallfall att du kan köra
jag: vadårå?
Han: ne men på sättet du hanterar frambromsen dom flesta hade nog fått panik å slagit omkull.
Jag: hehe ja jo tackar, men ja ville ju inte slita mer på bakdäcket
jag hadde helt enkelt en jävla röta igen...
polisen var iallfall schysst han är känd i kumla för att plocka moppar så han kunde ju sina grejer.. men tydligen inte me motorcyklar utan nummerplåt
nytt däck ska på imorron
(nu har jag kört detta i word så nu är det inte lika många stavfel som förra gången.. hoppas ja)
en ny bild på slangen...