Poliser är inkompetenta del II

Status
Ej öppen för fler svar.

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
japp då vare dax igen.. jag blev stoppat här i fredags.. va ute å körde lite me en polare i Kumla han hadde precis fixat 5pet (5 växlar = går fort som fan:) ) i sin A-traktor skit samma vi ladda iallfall på en 50 väg som alla åker 70 på när ja toppa min i 135 så låg han 2 meter bakom å vingla.. när vi närmar oss en korsning går ja ner till typ 70 då springer det ut en jävla biff mitt i vägen å ja blir så jävla rädd å ja drar av reaktion en liten stoppie på typ 9 meter..

han rycker ur nyckeln på en gång å frågar/skriker va fan åker du på!??
ja svara : en MC..
han, jaha men aha,, kom me här

man kollar lite på dtn å ser att mitt däck är blankslitet han börja me sitt snacka om att vad som händer om jag skulle komma i en kurva i 90 en rening dag osv..

Saker som e olagligt på min hoj:
1. jävligt slitet däck
2 ingen reggplåt
3 inga blinkers
4 pajad baklampa
5 hadde inget körkort me mig
6 inga reggpapper eller nått

dom kunde inte få ett "tillräckligt mätarvärde" men ca siffran va 83 km på 50 väg anledningen til det va att några gångare blockerade laser strålen...

traktorn konfiskera dom å han körkort rycker förmodligen...

jag klarade mig med 600 kr böter för "otilräkligt profilmönster"
en grej som va kul det va att han sa :fna grabben ja ser ju iallfall att du kan köra
jag: vadårå?
Han: ne men på sättet du hanterar frambromsen dom flesta hade nog fått panik å slagit omkull. :D
Jag: hehe ja jo tackar, men ja ville ju inte slita mer på bakdäcket :hihi

jag hadde helt enkelt en jävla röta igen... :banana
polisen var iallfall schysst han är känd i kumla för att plocka moppar så han kunde ju sina grejer.. men tydligen inte me motorcyklar utan nummerplåt :lol

nytt däck ska på imorron :)

(nu har jag kört detta i word så nu är det inte lika många stavfel som förra gången.. hoppas ja)
en ny bild på slangen... :fatta!

Bifogat

• däcket 001.jpg
    däcket 001.jpg
    64.8 KB · Visningar: 109

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
WOW, du är min nya idol :Bugar

Kan du inte komma hit å göra min hoj lite mer outlaw så jag också kan bli cool :Bugar

Mr EmCom

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jan 2006
Hoj
KTM 250 Freeride
stoooffe skrev:
2214011 Du verkar stolt över alla grejor som e olagliga med din hoj. :kocko
ne ja bara försöker påpeka att vissa polisar inte har alla indianer i kanoten

Loy skrev:
2214016 WOW, du är min nya idol :Bugar

Kan du inte komma hit å göra min hoj lite mer outlaw så jag också kan bli cool :Bugar
det är inte så ja menar...

min oj är olaglig.. ja vet, men va fan hur snygt äre igentligen me 12´ tummare som blikers? eller den halvmeters långa bögläppen?

Vikingarockaren

Sommar!!
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Bandit 1200
Mr EmCom skrev:
2214031 ne ja bara försöker påpeka att vissa polisar inte har alla indianer i kanoten

min oj är olaglig.. ja vet, men va fan hur snygt äre igentligen me 12´ tummare som blikers? eller den halvmeters långa bögläppen?

Du kan alltid montera miniblinkers (det är alltid bra för andra trafikanter att veta vart fan du ska någonstans).

Bögläppen är skitsamma (är det ens olagligt att inte ha den?).

Men varför kör du med ett blankslitet däck? Det tycker jag är höjden av idioti.
Du kan ju inte köra lika fort och riskerar hela tiden att få en fetsladd. Högst omoget enligt mig.

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
Darwin var nog en ganska vis man ändå. Suck..

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
Mr EmCom skrev:
2214031 ne ja bara försöker påpeka att vissa polisar inte har alla indianer i kanoten

Saker kan både vara lagliga och snygga. Det behöver inte vara olagligt för att vara "coolt".

Mr.PB

pbracing.se
Gick med
19 Oct 2005
Hoj
RS125jr,Fiddy,Workz Midsize , Minimoto
Solid snake skrev:
2214229 Antagligen för mycket för att kunna dokumenteras på allt papper i hela världen.
asså vafan varför måste alla bli skit gneliga över minsta lilla grej :död
Vafan alla kan väl vara glada och trevliga åtminstonde!!!
Alla grejjer med hans hoj kanske inte är bra och så men han är fan ingen idiot för det :fatta!

Soulflylost

My homiez call me Mr. Oizo..
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Cagiva Planet -01
fan va ni ska gnälla.. ni är ju allihopa så jeffla lagliga de går... :rolleyes:

eller?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Soulflylost skrev:
2214459 fan va ni ska gnälla.. ni är ju allihopa så jeffla lagliga de går... :rolleyes:

eller?
Nej. Det är i alla fall inte jag. Och inte solid heller har film på att han kör 150 sådeså.

Men att starta två trådar om det här är lite onödigt jag mennar det verkar nästan som vi ska bli imponerade..

1. jävligt slitet däck<- Taskig planering när det är halv sletet börjar man spara pengar till ett nytt
2 ingen reggplåt <-- Varför? Kul att bli stanad i onödan när det redan är massa skit som är olagligt?
3 inga blinkers <-- Jag vet inte vad du tycker men jag föredrar att billar ser när jag ska svänga vänster så att dom inte kör om/över mig.
4 pajad baklampa <-- har den inte vart det ganska länge? ny lampa kostar 50 spänn på statoil

Soulflylost

My homiez call me Mr. Oizo..
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Cagiva Planet -01
prulle skrev:
2214526 Nej. Det är i alla fall inte jag. Och inte solid heller har film på att han kör 150 sådeså.

Men att starta två trådar om det här är lite onödigt jag mennar det verkar nästan som vi ska bli imponerade..

1. jävligt slitet däck<- Taskig planering när det är halv sletet börjar man spara pengar till ett nytt
2 ingen reggplåt <-- Varför? Kul att bli stanad i onödan när det redan är massa skit som är olagligt?
3 inga blinkers <-- Jag vet inte vad du tycker men jag föredrar att billar ser när jag ska svänga vänster så att dom inte kör om/över mig.
4 pajad baklampa <-- har den inte vart det ganska länge? ny lampa kostar 50 spänn på statoil

han drog kanske upp den listan för att polisen tog han bara för däcket??

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras