Poliser o böter!?

Dregen

LOTE RACING.. Living on the edge!
Gick med
13 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
R1
I Västerås anordnas varje år raggarträffen" Power meet. Inget fel i det men det som stör mig är att det under dessa dagar åker bilar utan fungerande lysen och bälten. Dessutom är det inte ovanligt att det sitter ungefär 7-10 personer i bilen (eller på taket). Det som irriterar mig är att polisen stoppar mc-förare som har felplacerade reg. skyltar och blinkers men skiter fullständigt i dessa bilar under dessa dagar!!! Ett hån mot alla som får böter i Västerås för felplacera¨d utrustning eller avsaknad av bälte! Någon som håller med?
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Kan intyga att polisen visst stoppade dessa bilar med folk som satt ut ur bilarna!
Polarna blev stoppade 2ggr för detta och hade dom blivit stoppade en gång till så hade det blivit böter!
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
THE ONE R1 skrev:
ja verkligen!!!!!inget nytt att snut asen e hel blåsta :kocko

...för att de försöker få folk att följa de lagar och förordningar som vi faktiskt har?


:mad: :kocko :fatta!
En gång om året brukar jag och några kompisar samlas för att ha en soft dag i stan.. Vi brukar då gå in i lite olika butiker för att ta det i behöver för picknick och fika i det gröna. eftersom vi inte orkar släpa med oss saker hemifrån så går vi typ in på bolaget och tar en eller två vinare, sen in på Åhlens och plockar en filt och sen till ICA och tar lite käk... Vi plockar bara småprylar för under hundralappen på varje ställe... Men nästan varje gång har snutasen jagat oss :kocko :kocko istället för att lägga tid och kraft på RIKTIGA brottslingar som våldtäkstmän och mördare å de som säljer knark till små små barn.... :rolleyes:
 

Nelle

HA HA
Gick med
23 Sep 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Yzf 600r
korvgubbe skrev:
...för att de försöker få folk att följa de lagar och förordningar som vi faktiskt har?


:mad: :kocko :fatta!
En gång om året brukar jag och några kompisar samlas för att ha en soft dag i stan.. Vi brukar då gå in i lite olika butiker för att ta det i behöver för picknick och fika i det gröna. eftersom vi inte orkar släpa med oss saker hemifrån så går vi typ in på bolaget och tar en eller två vinare, sen in på Åhlens och plockar en filt och sen till ICA och tar lite käk... Vi plockar bara småprylar för under hundralappen på varje ställe... Men nästan varje gång har snutasen jagat oss :kocko :kocko istället för att lägga tid och kraft på RIKTIGA brottslingar som våldtäkstmän och mördare å de som säljer knark till små små barn.... :rolleyes:


Och det ni gör är självklart helt acceptabelt att ni "bara" snattar lite

:kocko :kocko

Om det inte kostar så mycket varför inte betala :7peta
 

Henken78

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2003
Ort
Sala
Hoj
F.d Hojar: Yamaha YZ125 -03, GSXR 750 -96, -00
Om du skaffar en hoj ifrån 50 talet och dessutom ansöker om att anordna ett evenemang där du vill att liknande hojar deltar så tror jag nog att polisen ser lite igenom fingrarna i ditt fall oxå.

Jag skulle sätt minna slantar på att polisen skulle stoppa en fallfärdig raggarbil med 7-10 raggare i en vanlig dag. Men är det Power Meet så är det.
 
Last edited:

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Nelle skrev:
Och det ni gör är självklart helt acceptabelt att ni "bara" snattar lite

:kocko :kocko

Om det inte kostar så mycket varför inte betala :7peta

Menn dåå.. VafFfaN menar du.. de har ju fett med pengarr de därr affärrerna juh! :fatta!
...och lixom det är ju inte såm att vi sjutit nånn elerr så jö...

Snuthäcken kan vell föfann jaga riktiga tjuvar och våldtäcksmän och typ mördare och knarklangare som säljer knark till små små barn ...

Vi ville ju bara ha en soft dag ju!
:mad:

Mina skattepängar borde gå till att polisen jagar mördare!
 

Dregen

LOTE RACING.. Living on the edge!
Gick med
13 Jun 2005
Ort
Västerås
Hoj
R1
Jag förstår att det ligger politik bakom det hela men är det rätt att se mellan fingrarna på detta bara för att det är många bilar som bryter mot regler vid samma ställe och tillfälle?!
 

Henken78

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2003
Ort
Sala
Hoj
F.d Hojar: Yamaha YZ125 -03, GSXR 750 -96, -00
Man kan inte hålla stenhårt på alla regler jämnt, t.ex skulle polisen behöva arrestera en massa personer varje helg då det är olagligt att förtära alkohol på allmän plats. Men hur många har fått böter för det.

Äh Power Meet är en rolig händelse som händer en gång om året, låt det vara så.
 

W@ll

Blonds are good twins are better
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Hemma
Hoj
Rsv Mille
korvgubbe skrev:
Menn dåå.. VafFfaN menar du.. de har ju fett med pengarr de därr affärrerna juh! :fatta!
...och lixom det är ju inte såm att vi sjutit nånn elerr så jö...

Snuthäcken kan vell föfann jaga riktiga tjuvar och våldtäcksmän och typ mördare och knarklangare som säljer knark till små små barn ...

Vi ville ju bara ha en soft dag ju!
:mad:

Mina skattepängar borde gå till att polisen jagar mördare!


:lol :rofl
 

sandstream

Guest
korvgubbe skrev:
:mad: :kocko :fatta!
En gång om året brukar jag och några kompisar samlas för att ha en soft dag i stan.. Vi brukar då gå in i lite olika butiker för att ta det i behöver för picknick och fika i det gröna. eftersom vi inte orkar släpa med oss saker hemifrån så går vi typ in på bolaget och tar en eller två vinare, sen in på Åhlens och plockar en filt och sen till ICA och tar lite käk... Vi plockar bara småprylar för under hundralappen på varje ställe... Men nästan varje gång har snutasen jagat oss :kocko :kocko istället för att lägga tid och kraft på RIKTIGA brottslingar som våldtäkstmän och mördare å de som säljer knark till små små barn.... :rolleyes:
Klockrent :tummenupp :hihi
 

Lucifer

fd Crash test doll
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
R6 (såld) 206 cc (såld)
:kocko :kocko :kocko
korvgubbe skrev:
Menn dåå.. VafFfaN menar du.. de har ju fett med pengarr de därr affärrerna juh! :fatta!
...och lixom det är ju inte såm att vi sjutit nånn elerr så jö...

Snuthäcken kan vell föfann jaga riktiga tjuvar och våldtäcksmän och typ mördare och knarklangare som säljer knark till små små barn ...

Vi ville ju bara ha en soft dag ju!
:mad:

Mina skattepängar borde gå till att polisen jagar mördare!
 

sharp

Just cruiZin'
Gick med
15 May 2003
Ort
Lidingö
Hoj
Hojlös
korvgubbe skrev:
Menn dåå.. VafFfaN menar du.. de har ju fett med pengarr de därr affärrerna juh! :fatta!
...och lixom det är ju inte såm att vi sjutit nånn elerr så jö...

Snuthäcken kan vell föfann jaga riktiga tjuvar och våldtäcksmän och typ mördare och knarklangare som säljer knark till små små barn ...

Vi ville ju bara ha en soft dag ju!
:mad:

Mina skattepängar borde gå till att polisen jagar mördare!


Så om någon har mycket pengar så är det fritt fram att ta lite av denne?
Eller om någon har en jättefin MC så är det okej att skruva loss en backspegel eller kåpa? :kocko :kocko :kocko :kocko

Fattar inte resonemanget att man får ta något från butikerna bara för att de tjänar massa pengar?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Om vi ändå ska förbittra oss över polisens godtyckliga moral så vill jag bara poängtera:
Skolavslutningstider

De där jävla glinen som åker runt och stör trafiken, kastar öl och tydligen också burkar ibland borde man fan preja ner från kajen i Frihamnen. Men, med vadå? Verkar jag äga världens största Caterpillar eller? Neeej, det gör ja inte. Jag får snällt se på medans ungdomen dras in i moraliskt förfall och samtidigt förstör trafikrytmen jag råkade befinna mig i. Och vad gör snutten? Inte ett smak.
Hata snutten. :yoparty
 

sharp

Just cruiZin'
Gick med
15 May 2003
Ort
Lidingö
Hoj
Hojlös
Gothmog skrev:
Ja jösses...
I second that.
Tragiskt... :(



Japp, ring aftonbladet :tungan de kanske kan skriva ett löp om det

Finns ju så många puckon som håller på så, så jag tog det säkra före det osäkra.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top