Poliser och andra klantar i trafiken

Grusfalt

Medlem
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Suzuki RF900R -96
Kör man DT125'a kan jag förstå att det där skulle kännas som en uppgradering :tuttar

Äh, helt allvarlig var jag väl inte :tungan

Men på ett forum dedikerat till motorcyklar så känns det fel att få hojkörning i ämbetet att framstå som något som är jobbigt och gör en sur. Man får inte bli kinkig bara för att är lite blött på asfalten! :näsblod

Fuzaneko

馬鹿は死なな&#
Gick med
25 Nov 2009
Hoj
Italiensk läckerhet... ja, hon läcker, därav namnet...
Äh, helt allvarlig var jag väl inte :tungan

Men på ett forum dedikerat till motorcyklar så känns det fel att få hojkörning i ämbetet att framstå som något som är jobbigt och gör en sur. Man får inte bli kinkig bara för att är lite blött på asfalten! :näsblod

Jovars, men det är skillnad på att köra hoj och köra hoj. Jag skulle nog inte vilja köra omkring på en sån där flodångare till vardags. Å andra sidan kanske det skulle vara nyttigare för mig än att sitta fastklistrad på min kontorsstol :huvet

Wihlle

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2010
Hoj
1999 Yamaha XJR 1300 SP
Sen så är de faktiskt på de viset att polisen har sina mc övningar i hässleholms kommun, så om de var första gången du ser ett par mc hojjar i rad så kolla till nästa år på våren så ska du se att de kommer ett gäng till.
Tror en viss polis börjar bli lite ur gängorna nu nämligen han var inte lika vass sist han stoppa mig. =) nämner inga namn men han är känd här.

De har även övningar med bilar i området och de blåser på fort.
Polis behöver inte blåljus eller siren.

MEn de var ju lite taskigt av de att inte meddela var de har övningar.

Jo de brukar komma i klungor förbi där hemma på våren när de avrostar, men de brukar köra vettigt.

Jag minns däremot en gång när det kom en polisbil med ljus och ljud igång och en yngre ensam polis i bilen.
Han hade nog fasen behövt öva för han höll väl knappt skyltad fart och satt som en gammal dam framme vid ratten och tittade käpprakt framåt. Såg mycket ovant ut. Den stackaren hade man kunnat köra ifrån med 245:an om man velat, men å andra sidan så körde han nog inte över sin förmåga, men väl bra nära max av förmågan.. hehe

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024