Poliser, poliser, dessa poliser *suck*

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
korvgubbe skrev:
Blir det matkrig står iaf jag på din sida å kastar korv på dem! Eller klubbar dem med Bratwurst! :fatta!

Har man en gång upplevet smärtan av att få en bit skivad medwurst i ögan så lär man sig att hålla tyst efter det.

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Hoj
Versys -08
Långa farbron skrev:
Har man en gång upplevet smärtan av att få en bit skivad medwurst i ögan så lär man sig att hålla tyst efter det.

....en halvkokt chorizo i örat är inget man skojar om heller!

Comi

Var god skølj
Gick med
3 May 2003
Hoj
2008 HarleyDavidson Rocker C
Någon som vet HUR LÅNG "LÅNGA FARBRORN" är? :)

Långa farbron

Yster tokfrans
Gick med
4 Mar 2004
Hoj
Trehjuling
korvgubbe skrev:
...det är är ju en helt vanlig tråd , en helt vanlig dag på sh...
:)

Ja så är det,jag kommer ihåg när jag reggade mig så vågade man knappt öppna munnen.

Nu för tiden är det ovanligt lungt tycker jag.

Tompaa_

Ny medlem
Gick med
15 Jul 2005
Hoj
Aprilia RS 125 -02
valmers skrev:
Du ser, tröja över skinnstället är bara av ondo (gay). Tröja stavas med ett j.

Om nu polisen hatar felaktig skylt/placering, ge fan i att placera den fel då.

Då kan jag meddela dig om att det heter rockar, och inte råkkar.

antonoliver

steve
Gick med
16 Jul 2005
Hoj
Yamaha r1
Knyppla

:arsele
Klart det inte är så lätt att hålla alla hastigheter jämt men åker man dit får man väl skylla sig själv och kanske kan börja med att knyppla el. dyl
:yoparty

Olzki

Veritas hermetica
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
R1...såklart
IronMike skrev:
Inne å tanka hojjen på macken nu inatt .. Polisen gled in för att handla "donuts" eller nåt. Dom parkerade bakom å öppna dörren etc, men såfort dom såg mig, och min sporthoj-tröjja (som jag för engångs skull hade på mig..) så hoppa dom in i bilen, å åkte efter, 2 meter bakom..

Låg bakom ett par hundra meter....Vid nästa rondell dyker en till polis upp. Som snurra runt å lade sig en bit framför mig *suck igen..*

Jag körde fint å lagligt..

Sen, efter att dom "tröttnat" på att jag inte gjort ngt fel, så stoppar dom mig ändå. Varpå jag åker på tidernas längsta rutinkontroll (för att jävlas..?!) Var nyfiken på att höra vad dom ville ist för att låta bli att stanna i vanliga fall.

Vad håller grisarna på med? Det skulle kollas precis allt, intervjua mig, vart jag varit, vart jag skulle. Etc etc. Tog säkert 15 min, minst. De ville knappt ge tillbaks lappen trots att jag kört exemplariskt...

Hade inga sura åsikter om cops förr, men senaste tidens löjliga beteende från deras sida får mig så ruskigt arg, skattepengar som går åt till tot onödigt, de borde patrullera runt lite på ställen de aldrig är på (där det händer saker..) ist för att jävlas.

Var bara tvungen att jävlas tillbaka. Så fort jag fick mitt tillbaks mitt kk i handen, så starta jag hojjen å pulla upp wheelie därifrån, framför ögonen på dom. Skiter i om dom återkallar kortet, jag kommer köra ändå. Nu ere "krig".

:3freak

Kan delvis förstå din frustration över att trafikpoliser inte sällan "uppvaktar" en när man kör sporthoj. Dock är det inte mycket man kan göra nåt åt. Le och se glad ut om situationen inte tillåter annat. Har själv sluppit andra klassens trafikpoliser a la Hamréntyp i sommar och blivit väl bemött. Dock är det förstås tråkigt att behöva stanna och riskera skitböter som felvinklad regplåt etc som de flesta poliser enligt min erfarenhet nöjer sig med att knorra lite över.

Har dock mycket liten förståelse för att du sedan väljer att åka därifrån på bakhjulet framför deras ögon (om du nu verkligen gjorde det). Även om det inte innebär någon relevant trafikrisk så vet de ju vem du är!? Om de nu var griniga redan från början så kan jag garantera att om du verkligen drog iväg på bakhjulet så kommer du rätt snart att erhålla ett brev på posten med en mycket tydlig innebörd. En situation som kommer bli svår att slingra sig ur.

Ett stalltips är för övrigt att bara ta de fighter som du har en chans att vinna. Att bedriva sitt eget lilla krig mot lokala trafikpolisen har jag aldrig hört att någon vunnit något på.

/Olzki

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
korvgubbe skrev:
....en halvkokt chorizo i örat är inget man skojar om heller!

eru dumm lr???????????????? mann kockar inte tjorisso, man grilar lr stecker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :kocko :mad: :död :4skrika :brinnerup

DC-Shoes

Hhhhmmmmmm
Gick med
21 Apr 2005
Hoj
Gult skit som bara går sönder!
IronMike skrev:
Var bara tvungen att jävlas tillbaka. Så fort jag fick mitt tillbaks mitt kk i handen, så starta jag hojjen å pulla upp wheelie därifrån, framför ögonen på dom. Skiter i om dom återkallar kortet, jag kommer köra ändå. Nu ere "krig".

Så sant, bra gjort!! Nu äre krig! he he he.. :tummenupp

NoLimit

Följ mig och bli tvåa
Gick med
19 Jan 2005
Hoj
Suzuki 1127 R
IronMike skrev:

Polisens uppträdande mot dig är sååå drygt. Men ditt uppträdande mot polisen är ändå bland det mest idiotiska jag hört något berätta om. Såna som du gör att många fler kommer att få polisen hasandes i arslet. Tack för det.

IronMike

Guest
Gör tråden till "sticky" och almänna ta-ut-aggressioner-tråden!

:tummenupp

Oldman

Guest
IronMike skrev:
Gör tråden till "sticky" och almänna ta-ut-aggressioner-tråden!

:tummenupp
Kör hårt!! IronMike :tummenupp :rock .

Hallå Långafarbron! Driver du med vissa här? Eller är du som människa hellt :kocko och hellt utan roliga vänner :fyllisar .

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln