Polisers resp Svenssons rättsuppfattning.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Fast med den ytterst begränsade information som finns tillgänglig i artikeln kan man inte göra något annat än att grovt spekulera. Är det så att poliser begår betydligt mindre narkotika brott och fortkörningar än medel-svensson så kan det inte vara något annat än bra. Är det så att poliser spöar på folk mer än medel-svensson så är det ytterst allvarligt.

100% av mina brott är trafikbrott, vilken trafikfara jag är som åkte fast för en forkörning för 9 år sen. :7peta

Du förstår fortfarande inte skillnaden....

Låt oss anta att poliser bara misshandlar folk häften så ofta som medelsvensson. Men dom är utomordentligt exemplariska på att följa just trafikregler vilket Svensson är sämst på.

Jag tycker även i det fallet att polisen visar upp en moralisk attitydskillnad jämför med Svensson. Jag menar varför sköter dom sig i så fall så exemplariskt i trafiken? Men inte i hemmet?

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Du förstår fortfarande inte skillnaden....

Låt oss anta att poliser bara misshandlar folk häften så ofta som medelsvensson. Men dom är utomordentligt exemplariska på att följa just trafikregler vilket Svensson är sämst på.

Jag tycker även i det fallet att polisen visar upp en moralisk attitydskillnad jämför med Svensson. Jag menar varför sköter dom sig i så fall så exemplariskt i trafiken? Men inte i hemmet?

Fast jag har svårt att tro poliser skulle slå någon men tanken "det är bakom stängda dörrar, det här ser ingen". Jag tror få så sansade människor tar till våld.

Däremot kan jag när jag själv kör titta på mätaren och konstatera, nu saktar jag ner så jag inte blir av med lappen för den behöver jag.

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Fast jag har svårt att tro poliser skulle slå någon men tanken "det är bakom stängda dörrar, det här ser ingen". Jag tror få så sansade människor tar till våld.

Däremot kan jag när jag själv kör titta på mätaren och konstatera, nu saktar jag ner så jag inte blir av med lappen för den behöver jag.

Tror du hade lite bråttom nu för jag blir osäker på vad du menar.

De flesta människor brukar avstå från våld så ja, jag tror också de flesta poliser precis som de flesta svensson avstår från våld.

Eller vänd på frågeställningen så kanske du har lättare att ta till dig resonemanget? Varför är poliser så laglydiga just i trafiken? När dom inte är det i alla andra sammanhang.

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Hoj
Honda VFR800
Tror du hade lite bråttom nu för jag blir osäker på vad du menar.

De flesta människor brukar avstå från våld så ja, jag tror också de flesta poliser precis som de flesta svensson avstår från våld.

Eller vänd på frågeställningen så kanske du har lättare att ta till dig resonemanget? Varför är poliser så laglydiga just i trafiken? När dom inte är det i alla andra sammanhang.

Det har jag ju redan spekulerat i ;).
"Det kan ju mycket väll vara så att poliser i regel inte kör för fort privat eftersom de har chansen till det lagligt i sitt yrke och är på fordonsträning i jobbet."

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Det är nog så enkelt att det skulle vara satans retligt under morgonmötet om man åkt dit på fortkörning dagen innan.

När frugan får smisk är det inte samma människa och tankegång som föreligger handlingen.

Polisen innehar fler individer än medlet som skulle kunna ta till våld i hemmet helt enkelt, och det är inget som som förvånar mig.

Eller för att citera en polis som en gång sade "många ggr är det bara slumpen som avgjorde på vilken sida en polis står när han bankar på dörren till buset".

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping