Polisexamen

Kia

Guest
Grattis!!!

Rensa upp i trafik-träsket!!! ;) :lol Tyvärr kommer du med största säkerhet att få se folks absolut sämsta sidor men det är bara ta det med ett leende på läpparna... :tummenupp

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Kia skrev:
2208730 Tyvärr kommer du med största säkerhet att få se folks absolut sämsta sidor men det är bara ta det med ett leende på läpparna... :tummenupp

Tror betydligt fler blir glada av polisers närvaro än den yrkesgrupp som du brukar skriva om.

Jonathan

Guest
Grattis!

Det är garanterat ett av de mest krävande yrken och det ät tur att nån vill göra det med :tummenupp

Kia

Guest
Markus skrev:
2208745 Tror betydligt fler blir glada av polisers närvaro än den yrkesgrupp som du brukar skriva om.

Tjaaa en tolkningsfråga egentligen....
Människor som har svårt att hålla sig till lagen och har dåligt samvete tycker inte om poliser...
Människor som inte kan parkera enligt rådande skyltning eller klarar av att lägga en peng i automaten tycker inte om lapplisor...
Jag kan leva med det...
Är så omtyckt och älskat privat så jag behöver inte vara det på jobbet också... :tungan

Klingan

För kännedom!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 625 SXC
Rash skrev:
2208318 Samma här. Tänkte söka nästa år troligen. Väntar på att få lite mer kött på benen så att säga.. Känns som att det är ett yrke där det är bra om man har lite livserfarenhet innan man ger sig in i utbildningen.

Grattis! Ska du bli en superkomandotechrambosoldat eller vilken inriktning hade du tänkt/funderar satsa på i framtiden?

Jag skall börja i yttre tjänst på utryckningen (dvs då ni ringer 112) och där tänkte jag stanna tillsvidare. Det är viktigt med erfarenhet i yrket och det tänker jag skaffa mig.

Vad det gäller felplacerade regskyltar känns det inte som ngt jag prioriterar även om trafik faktiskt är ett viktigt område. Det är ca 4-5 ggr fler som dör i trafiken än som blir mördade i Sverige varje år. Jag gillar sporthojjar även om försäkringen svider så kör med BÅDE hjärta och hjärna!

Jag skall jobba i Kungälv så E6 skall hållas fri från torpiderande tyskar, norrmän och danskar i sommar.

Nu skall jag fortsätta att följa Tomas Bodströms uppmaning och fira ordentligt! :banana

Nu när det är slut med att leva på CSN skall jag skaffa nästa båge och jag hoppas att träffa fler trevliga sporthojjare än jag redan gjort på vägarna.

Ha det gött och fortsätt att göra sporthoj till ett skönt ställe att hänga på!!! :fyllisar

Mögel

Hillbilly
Gick med
11 Jun 2005
Hoj
1x Yamaha, 3x Honda, och en Kina
Klingan skrev:
2209886

Jag skall jobba i Kungälv så E6 skall hållas fri från torpiderande tyskar, norrmän och danskar i sommar.

:skrämd Bara du inte stoppar mig så är jag nöjd.. :D Ser du någon ninja i kungälv så låt han va är du snäll... :tummenupp

Edit: Grattis

Paradoxy

Guest
Kia skrev:
2209405
Är så omtyckt och älskat privat så jag behöver inte vara det på jobbet också... -->:tungan <--

Lägg märke till den ironiska smileyn, hela meningen var ett skämt.

OnTopic: jEvlA SkräpSnuTT!

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
Klingan skrev:
2208091 Idag tar jag min polisexamen. Jag vet att det råder delade meningar om poliser här inne men jag är i alla fall grymt stolt! :)

Gratulerar!!!

Om du som ny polis skulle göra som AT-läkarna, d v s få praktisera "på egen hand" skulle jag rekommenderat att du hade ägnat dig åt trafikens löss, d v s de värsta anarkisterna vi har i vårt land - cyklisterna (tvåhjulingarna utan motor!)

Ha de gött o var en bra representant för din kår, du har en utmaning i att återskapa ett i botten kört förtroende. Lycka till!

Calmanders

U'll never catch me alive!
Gick med
25 Jan 2005
Hoj
954 Fighterblade -03
Grattis! Men tro inte att jag stannar... :hihi

Last edited:

ZaXeS

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2005
Hoj
Kronan, en grön
Klingan skrev:
2208091 Idag tar jag min polisexamen. Jag vet att det råder delade meningar om poliser här inne men jag är i alla fall grymt stolt! :)
Om jag inte läst helt fel på aftonbladet så får jag faktiskt göra så här:
:finger

:) Grattis :näsblod

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
Grattis. och lycka till med aspirantperioden :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...