Polishjälp

Smutt

Smutt va?
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
04 Yamaha FZ6
Fick ett skönt sug efter att åka lite hoj efter jobbet så ja krängde på mig lädret och begav mig ut på en skön tur.
Skulle besöka lillebror som jobbar intill hornsberg och spola av hojen lite snabbt och tänkte även tanka på shellmacken vid lindhagensplan. När ja precis svänger in på macken inser ja att plånkan inte ens är med. -De va då själva faaaan att man ska glömma sånna saker för jämnan, sa ja högt för mig själv och tanten brevid mig intill sin pump bara stirrade på mig och flinade brett. I sånna lägen har man lust att bara ta hennes jävla pumpmunstycke och helt lugnt bara sätta tillbaka de i hållaren, så tankningen avbryts. (nu är ja iofs inte alls den typen, men ja hade gärna velat)

Så ja fick åka ner till brorsan och låna hans VISA för att sen åka och tanka på nytt. Tro på fan när tankar-kärringingen står kvar vid sin pump (var borta 4-5 min). Tänkte de att, nu jävlar ska hon få höra, ingen flinar upp sig mot mig på de där sättet, spec inte när hon nu fått problem. Så ja ställer mig lugnt brevid och frågar om de går bra?, (självklart me samma fåniga leende som hon minuterna innan hade grinat upp sig mot mig med) Och fråga mig nu inte HUR, men pumpmunstycket satt fast i tankhålet på bilen. :hihi
Så ja ryckte lite i skiten och de satt fast. Aldrig varit me om nått liknande. Folk anslöt sig för att visa sig duktiga, men alla gick bet. Så ja sket i de där , och sa kallt - Ja nu har kört in den i fel hål gumman lilla! Fick den fulaste och mest sura minen nånsin tillbaka :lol

Påbörjar min tankning och gör allt klart för start.
Tillsaken hör nu att dem flesta polisbilar i innerstan tankar vid den här macken, innan dem åker ner i sitt lilla garage under kronoberg. Således va de självklart 3 polisbilar där vid detta tillfälle.
Min hoj har varit lite grinig ang laddning senaste tiden, och har ja kört lugnt (under 3000rpm) tex genom stan så kan den ladda ur sig, och de knappt finns nått kräm i batteriet när man väl ska starta sen.

Ja sätter mig på hojen och ska dra igång den, och den hoppar igång med nöd och näppe. Ja rullar försiktigt mot utfarten och blir ståendes där pga av den livliga trafiken i rondellen. En av poliserna är klara och rullar upp brevid mig för att även dem invänta fritt läget. Polisen tittar förtjust på min hoj och gör :tummenupp och sen händer de!. Kärringstopp! Och nu klickade de bara om startmotorn. HELVETE!! Nu tappar ja sinnesnärvaron och vet inte vart ja ska ta vägen. Den här skamsenheten bara rinner längs med ryggen. Ja tittar bakåt och vem står där och tittar på ? Kärringen, såklart!
Ja sitter kvar på hojen som ett fån och bilarna i rondellen tycks aldrig ta slut. Sen drar polisen ner rutan , drar ett skönt flin och frågar lite käckt - Och annars går de bra? - Javisst! De ser du väl? Varpå han hoppar ur och erbjuder sig att putta igång den. Vroom Vroom

Så ibland, Ibland är dem faktiskt lite härliga. Poliserna! :fyllisar

CAS

Tough People Never Die
Gick med
10 May 2006
Hoj
R1
Haha ... snacka om otur :pannkyss

Ja poliser är oftast trevliga så länge man håller sig till lagen :tummenupp
Så varför bryta den och få dom på dåligt humör? :)

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Det är skönt med kick ibland ;)

(fast bara ibland... :rolleyes: )

Mc-Krille

Lär andra köra hoj
Gick med
11 Jan 2006
Hoj
BMW f650gs, kawasaki och suzuki
Var med om en annan kul grej, bar ute å åkte träffade två mc-poliser. När vi snackat hoj ett tag skulle de vidare åt samma håll som jag, så föreslog undertecknad att följa med dem och det gick bra, hadde en före och en efter och det gick undan så körkortet hade rykit efter ett tag kommer vi ifatt en bil som givetvis saktar ner polis nr 1 kör förbi i fullt blås, jag och den andre polisen hänger på :D efter en halvmil skiljs våra vägar och vi vinkar adjö. Tänkte så här i efterhand att det här händer bara en gång i livet :)

Röjås

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2005
Hoj
R1 -01
Briljanto skrev:
2215734 de är vanliga människor... sluta med hetsjakt på dem nu....

Så var denna tråd förstörd också. Har läst många trådar men även denna kan folk inte låta bli att säga nå´t om. Klart skön story, min flickvän undrade vad jag sysslade med när jag läste den. Hon hörde många skratt.

Keep up the good spirit.

invisible

Yes baby...
Gick med
4 Mar 2006
Hoj
Kawasaki ZX-6R'06
Körde om polisen på höger sida i ca 76km/h på Nynäsvägen innan tunneln med bilen. Blev stoppad efter tunneln, påfart till Essingen.

Damerna i polisbilen tyckte inte det såg så fint ut när jag gjorde så men efter alkotest, körkort och ett gott leende så visade det sig att dom också var mänskliga.

Trevligt med söta polisdamer som kan charmas :tuttar :D

Lite off topic men kul i alla fall.

Gick med
10 Nov 2005
Hoj
Yamaha FZR 600 91 V&H
ja jag har ändrat åsikt. en del poliser KAN faktiskt vara riktigt sköna.
brosan åkte på en trynstöt i helgen. polisen lovade dyrt och hederligt att dom skulle, jag citerar, "slå några slag med batongen" när dom "får syn på negern".

Tranicos

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 May 2006
Hoj
XT600E
kamikaze.MC skrev:
2216182 ja jag har ändrat åsikt. en del poliser KAN faktiskt vara riktigt sköna.
brosan åkte på en trynstöt i helgen. polisen lovade dyrt och hederligt att dom skulle, jag citerar, "slå några slag med batongen" när dom "får syn på negern".

Ja, det låter ju som oerhört begåvade poliser! :7peta

/Linus

Amras

y'all want a single... Fuck That
Gick med
22 Feb 2005
Hoj
660, KTM SMC
hehe

HAHA kul jämt! :D

Last edited by a moderator:

granath_

mc-dåre .
Gick med
1 Mar 2004
Hoj
cbr 900rr
Tranicos skrev:
2216220 Ja, det låter ju som oerhört begåvade poliser! :7peta

äääh, förstör inte denna roliga tråd nu, men jag måste bara få säga mitt oxå.
det är väl skönt att vissa har insett en del problem & ibland verkar det ju vara det ända som funkar på dom :3freak

Klart som korvspad att det finns trevliga poliser :) bryter man inte lagen så är dom flesta rätt lugna, men självklart finns det dom som blir maktgalna.

RuffRyder

RIP Nino aka Lion
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hade: CBR 600 RR-04, CBR 600F -97, GSX 400E -84
Smutt skrev:
2215712 Lång rolig historia
Haha, vilka sköna poliser... har en polare som är polis och han kör sporthoj så visst finns det även sporthojare som är poliser, inte bara Chrolo på sin touringlok ;)

kamikaze.MC skrev:
kort tråkig historia
... och så finns det f*ttiga poliser. Det är individer precis som vilken annan yrkesgrupp.

Peace!

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Hehe, poliser har stoppat mig två gånger, båda gångerna oerhört trevliga. Det sorgliga har ju vart att de tackat för mitt körkort båda gångerna :rolleyes:

På tal om fåniga leenden och konstiga blickar. Körde om en polisbil på motorvägen runt Falkenberg förra året. Undrade varför det var sån trafikstockning på motorvägen så jag fortsatte i mitt tempo, ca 140km/h. Tills man såg polisbilen som körde i 105km/h längst fram i kön :huvet
De skapar ju bara trafikfara genom att köra så långsamt! Och alla nötter som bara kör efter... Bääää bäää bääää typ;)
Körde om i 115km/h och fick förbannat mysko blickar av båda poliserna :D

Vid ett annat tillfälle så körde jag om en karavann med 5-6 polisminibussar på motorväg. De jävlarna ville verkligen inte bli omkörda tydligen :hihi
De körde typ i 105-108km/h. När jag kom upp jämnsides den första bussen fick jag menande blickar.. Och han gasade upp till 115... Men då höll jag min fart och vi åkte brevid varann en stund :hihi Tills han lätta på gasen och jag fick komma om..

Seriöst, varför köra i 105km/h och skapa trafikkaos?? Vanliga nissar förstår jag ju, om de inte vill, men poliser har ju en tendens att skrämma folk. Vid köbildning är ju risken för olyckor mycket större. Speciellt eftersom normalsvenne inte håller avstånd till bilen framför.. :mad:

Snabba säkra omkörningar ska det vara :tummenupp ;)

Kul historia annars Smutt :tummenupp

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...