Poliskontroll naturhistoriska riksmuséet (Tack mc-bud)

*Hampa*

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Hoj
660-04
Skulle in till stan från mörby och byta mitt bakdäck idag vid 14tiden, då jag ser ett mc-bud (ngn här?) som viftar som fan i mötande fil på motorvägen. Strax efter står en civilbil som surt kollar på mig där jag kommer puttrande i 70:D längre fram stod polisbil+polishoj (civil) och plockade in folk. Stort tack till mr mc-bud:krama blir lite varm inombords av den fina samhörigheten vi hojåkare har! grymt! Ngn som inte hade samma tur som mig?

jetson

Guest
Tanka hem gps appen "Waze" (gratis), och joina sporthojgruppen

När man är ute o kör och ser en fartkontroll så rapporterar man det direkt. Sen när någon annan som närmar sig platsen du rapporterat - så får han en varning! Blir bättre ju fler som rapporterar. Jag brukar kolla den varje gång jag ska ut o köra, kanske räddar det körkortet nån gång?

*Hampa*

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Hoj
660-04
a det låter ju smidigt! Men kan man gå in och kolla alla rapporter manuellt (alltså utan att man behöver närma sig dem fysiskt med hojen) eller hur funkar det? för mig blir det svårt att ha koll på mobilen när jag kör... lite korkad fråga kanske men e inte så haj på det här med teknik=/

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Hoj
Moped
"Sporthoj" & "Trafikkontroll Sthlm" "Trafikkontroll Sverige" är tre smidiga grupper :tummenupp

Last edited:

jetson

Guest
a det låter ju smidigt! Men kan man gå in och kolla alla rapporter manuellt (alltså utan att man behöver närma sig dem fysiskt med hojen) eller hur funkar det? för mig blir det svårt att ha koll på mobilen när jag kör... lite korkad fråga kanske men e inte så haj på det här med teknik=/

Aa föffan du startar upp skiten så får du upp en lista p alla rapporter i din närhet

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Nej. The message you have entered is too short. Please lengthen your message to at least 5 characters.

Rikgor

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2011
Hoj
2008, Ducati, Monster S4R
Supertips

Klarade mig från en kontroll idag tack vare denna rekommendation:tummenupp

PatrickR6

Blå Vit !
Gick med
22 Sep 2008
Hoj
CB1000R
Kör med waze hela dagarna när jag jobbar och pendlar mkt runtom i sthlm, faktist även jag som startade sporthoj.com appen (då den ej fanns och jag tog tillfället i akt) Om behörig på Sh vill ha gruppen ger jag mer än gärna över den =) Sprid Waze ryktet ! har räddat mig från poliser ett antal gånger och även rapporterat asen en hel del gånger me.

clubbanana

Jag är inte bäst. Jag är bättre..!
Gick med
11 Aug 2008
Hoj
brum brum..
hur går man med i en grupp ? klickar och pillar utan att komma nånvart ?

edit: hade laddat ner fel version så nu var det löst och jag blev medlem nr 111 :tummenupp

Last edited:

josman

Medlem
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
FZ1N-09. Fiddy 110cc
Mycket bra App. Synd att det inte går att ha en stängd grupp....

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin