poliskontroll på 55:an 16/6?

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
När vi körde hemåt (mot enköping) från Rörken igår, måndag, mötte jag en glidare, som FÖR EN GÅNGS SKULL vinkade...
Nej.. han FLAXADE med vänster arm..
Hej åhå, tänkte man, och ner till 90km/h vart det fortare än kvickt. Dock svängde vi av vid Örsundsbro.
Nån som åkte hela vägen och såg några poliser??

Vart förvånad att glidaren hälsa, ännu mer förvånad över att han varnade oss.
Men jag blir inte förvånad om han gjorde det för att jävlas..

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Jodå, nog stod Bosse utmed vägkanten nån kilometer före Litslenarondellen. En sympatisk bilist som blinkade blev min räddning. Nån minut senare mötte jag även Bosses brorsa Harry, så de var nog ute och rastade bilarna tydligen.....

Detta torde varit vid 21.45-tiden eller så.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Penguin skrev:
Jodå, nog stod Bosse utmed vägkanten nån kilometer före Litslenarondellen. En sympatisk bilist som blinkade blev min räddning. Nån minut senare mötte jag även Bosses brorsa Harry, så de var nog ute och rastade bilarna tydligen.....

Va! Har DU sett polisen på vägen :skrämd Det kan väll aldrig ha hänt förut...... Tur att de inte ville stanna dig denna gången

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Igår hade jag två möten med dem som kunde ha slutat på ett antal olika sätt. Först på väg till jobbet och sedan på hemvägen från Rörken! Som tur var behövde jag aldrig stanna och prata med dem. :D

På tal om deras kontroller, undrar just vad de tänker då det kommer en plastraket puttrandes i exakt nittio knyck på en i stort sett tom väg strax före tio på kvällen. De MÅSTE ju förstå att någon har varnat oss......men det kan de iofs ha de taskmörtarna. :p

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Penguin skrev:

Vi åkte på 55:an vid 23.00, så de stod väl kvar där än.
Hm.. med övn.körnings skylten så ser man inte riktigt lika påtagligt varnad ut som en ensam raket :rolleyes:

Hyggligt av glidarn att varna då :D (för jag körde kanske INTE RIKTIGT 90, trots skylten på ryggen... :crash )

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Tinatjejen skrev:
för jag körde kanske INTE RIKTIGT 90, trots skylten på ryggen... :crash

VA!?!?!?! En övningskörare som bryter mot den heliga hastighetsbegränsningen? Vad är det mitt norra öga skådar på skärmen? :eek:

Vet du inte att du inte är berättigad att bryta mot hastighetsbegränsningen förrän du har körkort?

:D

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Penguin skrev:
VA!?!?!?! En övningskörare som bryter mot den heliga hastighetsbegränsningen? Vad är det mitt norra öga skådar på skärmen? :eek:

Vet du inte att du inte är berättigad att bryta mot hastighetsbegränsningen förrän du har körkort?

:D

*visslar oskyldigt*
Nu ser jag sådär dåligt igen. Såg inte riktigt vad du skrev, men de va säääkert inget viktigt..

Har ju faen kört för fort på alla fordon jag kört, så länge jag kan minnas.. med eller utan kort. Det gäller att inte nån märker det bara.. :rodnar

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
929
Tinatjejen skrev:
Det gäller att inte nån märker det bara.. :rodnar

Det är ju just det.......

Nästa gång jag blir varnad på en nittioväg ska jag för att roa Bosse gå ner och lägga mig på tvåans växel så att man hörs i god tid när man till deras stora besvikelse kommer vrålandes helt lagligt! :D

Mav

Fattigast...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZR 1000
Tinatjejen skrev:
*visslar oskyldigt*
Nu ser jag sådär dåligt igen. Såg inte riktigt vad du skrev, men de va säääkert inget viktigt..

Har ju faen kört för fort på alla fordon jag kört, så länge jag kan minnas.. med eller utan kort. Det gäller att inte nån märker det bara.. :rodnar

Min far lärde mig när vi var ute och övningskörde att med Mc får man på alla vägar utom 30 vägar lägga till 20 km/h utöver det som står på skyltarna.

Imorrn har jag haft mitt MC kort i 5 år. Jag har trots att jag ALLTID kör för fort "bara" fått 800,- i böter (för litet avstånd till framförvarande bil) med MC:n...

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Penguin skrev:

Nästa gång jag blir varnad på en nittioväg ska jag för att roa Bosse gå ner och lägga mig på tvåans växel så att man hörs i god tid när man till deras stora besvikelse kommer vrålandes helt lagligt! :D

Hahaha, DET vore nått det:)

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
GSX-R 600
Mav skrev:
Min far lärde mig när vi var ute och övningskörde att med Mc får man på alla vägar utom 30 vägar lägga till 20 km/h utöver det som står på skyltarna.

Imorrn har jag haft mitt MC kort i 5 år. Jag har trots att jag ALLTID kör för fort "bara" fått 800,- i böter (för litet avstånd till framförvarande bil) med MC:n...

Min pappa sa alltid att trafikanterna bakom behövde man inte oroa sig för, för allt skulle gå på deras försäkring om de hände nått :rolleyes: :D
Han sa heller aldrig ett ljud när man la på en 20-30 km/h.. Och han har fått lite fler fortkörningsböter än några ynka 800:- (men de behövde jag väl inte säga..)

Simba

Uppsala RoadRunners
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
Aprilia RSV Mille -Såld
En CBR954RR gör 90 på ettan!

Penguin skrev:

Varför inte på ettans växel, min förra 929 gjorde 100 på ettan men med lite övervarv ( in på det röda)? Tyvärr hade jag ett Micron slipon som levererade 107 db så jag hade nog inte vågat vråla inför snuten! Jag mötte dem vid ett antal ggr på gamla Stockholmsvägen mellan Uppsala och Märsta till och från jobbet och det var samma visa varje gång, mitt 6:e sinne varnade mig och jag gled förbi i laglig fart men även på låga varv hördes jag lång väg så de stirrade på på mig och följde mig med blicken när jag passerade dem.

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Fick lära mig än en gång att inte döma folk för fort när jag blev av med körkortet i höstas. Knallade i till min dåvarande chef för att försöka övertala henne om att skriva ut ett intyg på att jag behövde bil i tjänsten (vilket jag inte alls behöver). Grejen är den att hon är en försynt liten lugn dam som är närmare 60 än 50. Reaktionen blev "Givetvis skriver vi ihop något, kan man jävlas med dem så ska man. De jäklarna har tagit mitt körkort 7 gånger" Gissa om jag stod där med en hyffsad förvånad min....

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping