Poliskontroll

kosz

Ett mcsvin
Gick med
28 May 2005
Hoj
H-D FXSTB
Var det någon som åkte in i kontrollen på söderleden ikväll?
Det gjorde jag men det enda han klagade på var dold nr skylt bara en tillsägelse, och sen muttra han nåt om mitt fina racetec fram så dom var nog på bra humör :tummenupp

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
kosz skrev:
2223589 Var det någon som åkte in i kontrollen på söderleden ikväll?
Det gjorde jag men det enda han klagade på var dold nr skylt bara en tillsägelse, och sen muttra han nåt om mitt fina racetec fram så dom var nog på bra humör :tummenupp

Va fasiken klagade han på det fina framdäcket :4skrika dumma gris

Såg dom också när jag åkte från hojen hade faktiskt tänkt ta race hojen hem undra va hur hans lilla min hade vart när jag hade kommit i den mötande filen :D :D

Italian twin

Ny medlem
Gick med
29 May 2006
Hoj
Mille R -03
Poliskontroller i staden

Hej, bott i Gbg ca tre år och kört en hel del hoj här, men jag har nog haft en väldans tur med kontrollerna. Enda gången jag blivit invinkad var vid slottskogsvallen. Turligt nog missade de att jag just blåst om 3-4 bilar på rakan där eftersom de hade fler fordon inne.... :tungan De nöjde sig med att kolla lappen och ett alkotest, sedan kopm jag och den unga polismannen in på Ducati snack och han hade minsann just varit o provkört en...
De missade helt småsaker som mini reg. plåt, trasig mini blinkers och bullrande pipor.

Alla kanske inte haft samma tur med kontrollerna, vart brukar de stå och kontrollera främst hastighet? Någon som vill dela sitt flyt / oflyt ? :brinnerup

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Några vanliga ställen är:

Friggagatan

Vägen förbi Operan

E20, gamlestaden

Söderleden - Åbromotet

Div. 30-sträckor vid skolor, spec. vid skolstarten.

Nu hinner jag inte skriva mer för då bränner maten.

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
anra käcka platser är från hisingen till nordstan vid götaälvbron och när man tar av mot frölunda torg/ruddalen (vid pågen) på en lastbilparkering

Struve

Go å gla
Gick med
17 May 2006
Hoj
Suzuki GSX 400E -83
Mölndalsvägen från Korsvägen mot Getebergsäng/Liseberg Södra, rätt poppis bland vissa individer att gasa på för att hinna före spårvagnen som skall in i tunneln, vilket är ren idioti, vagnen påverkar signalen så himla tidigt så dom flesta får lägga på en rejäl rem för att hinna.

E6:an rent generellt hårdbevakas utanför rusningstiderna, samma gäller väl egentligen dom stora lederna.

Själv har jag klarat mig undan lagens korta arm tack vare mc:ns smidighet och en massa andra bilar :rolleyes:

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...