Poliskontrolltråden 2010

MaS

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2007
Ort
Sumpan
Hoj
Tl1000R
3-4 bilar polisbilar, 2-3 Civila och 2 mc i poliskontroll på Enköpingsvägen/E18 mellan E4 och Rinkeby(v279). De står i svängen upp mot Lilla Ursvik..
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Tack, uppskattar när folk lägger in varningar. Har satt prenumerering på tråden så man får infon direkt i mailen :)
 

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
Vi var fyra hojar och jag åkte sist. Vi ser en mc-polis som står och väntar. Mc-polisen kör ut i vägen, mitt framför mig så att jag får bromsa kraftigare och sammanstrålar in i vår grupp och åker med oss ett bra tag! Jag fick lite känslan av att han antingen förväntade sig att killen längst fram skulle öka farten utan att ha noterat honom eller så har de strategin att smälta in i gruppen så att trafik från motsatt håll inte ser dem så att de lätt kan anropa kollegan som står på motsatt sida och väntar....
Vet inte om detta är en ny taktik men jag har inte noterat det förut.:rolleyes:

Det måste ha varit en rejäl insats igår då det kryllade av poliser eller så tajmade vi dem typ överallt...
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Vi var fyra hojar och jag åkte sist. Vi ser en mc-polis som står och väntar. Mc-polisen kör ut i vägen, mitt framför mig så att jag får bromsa kraftigare och sammanstrålar in i vår grupp och åker med oss ett bra tag! Jag fick lite känslan av att han antingen förväntade sig att killen längst fram skulle öka farten utan att ha noterat honom eller så har de strategin att smälta in i gruppen så att trafik från motsatt håll inte ser dem så att de lätt kan anropa kollegan som står på motsatt sida och väntar....
Vet inte om detta är en ny taktik men jag har inte noterat det förut.:rolleyes:

Det måste ha varit en rejäl insats igår då det kryllade av poliser eller så tajmade vi dem typ överallt...

Stod i fotokurvan ett tag igår efter jag fick syn på Poliserna som kryssade fram och tillbaka och såg han som hängde på bakom er.
Vi skämtade lite om det att det minsann passar att jaga tjejerna :tungan
 

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Ort
Tyresö
Hoj
BMW R 1200R
Verkar nästan som om dom riktar på hojvägarna på Onsdagar, förra onsdagen var det nedlusat med konstaplar på norrsidan. Vi var ett helt gäng som blev avflaggade på Svinningevägen av en trevlig mc-polis som kollade körkort, skatt/försäkring och slängde käft i största allmänhet en stund.
 

J.W.

Dazed & confused
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vaxholm
Hoj
RSV4
Farbror blå står och skjuter laser på Vaxholmsvägen vid Svinningeavfarten.
 

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Ort
--
Hoj
--
Varning

Helt fruktansvärd razzia med bilar, hojar, fyrhjulingar och en helikopter vid Skogskyrkogården sedan 15 min typ.. Flygande besiktningar är deras mission!
 

Bifogat

  • image.jpg
    image.jpg
    19.3 KB · Visningar: 120
Last edited:

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
Helt fruktansvärt razzia med bilar, hojar, fyrhjulingar och en helikopter vid Skogskyrkogården sedan 15 min typ.. Flygande besiktningar är deras mission!

ja, kan bekräfta detta. Kunde vända i god tid...har redan åkt på 1000 spänn idag. Bussfil Skeppsbrokajen :(
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Saxat från Blocket:
Polisen stoppade stree race
Stockholm 14 jul 21:42

Polisen lyckades på onsdagskvällen stoppa ett så kallat street race i Tallkrogen.

Ett stort antal motorcyklar hade samlats på Bogårdsvägen för att köra ikapp. Flera höll hastigheter på upp till 200 kilometer i timmen. Men trafikpolisen var förberedd och hade flera patruller på plats samt en helikopter i luften.

- Vi stängde av vägen. Flera personer fastnade i nätet och kan räkna med påföljder, säger Stephan Nordenmark på polisen ledningscentral till Sveriges Nyheter.

Vårdlöshet i trafik och fortkörning är några av de aktuella brottsrubriceringarna.
 

"Masen"

Bikerboyz medlem
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Vendelsö
Hoj
R1
Det gick bra ändå till slut... Nerslag på miniplåt samt slitagevarning på högersidan på bakdäcket (bankört på Sviestad)

Inga böter men skall åtgärdas snarast annars blir det besiktningsförelägande om jag blir stoppad igen.
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
[YOUTUBE-ID]KgprQQr_phw[/YOUTUBE-ID]

haha shit, vilket pådrag, jag som tänkte åka till skogis igår när jag var uttråkad efter att ha fikat på rosenhill, åkte mot vårsta istället för tillbaka genom bulten när jag hörde att det var pådrag där med, sen orkade jag aldrig vända in mot stan igen :D
 

MrC

\,,/(O_O)\,,/
Gick med
10 Sep 2009
Ort
Sherwoodskogen
Hoj
Moped
Trafiksnuten vid farsta o skogis, vart stoppad av mc-snut, han skrev ned mitt utseende samt klädsel, e det vanligt?
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Trafiksnuten vid farsta o skogis, vart stoppad av mc-snut, han skrev ned mitt utseende samt klädsel, e det vanligt?

Svårt att se meningen med det annat än störa, om det inte har hänt nåt i närheten förstås och dom samlar info om tänkbara misstänkta, dom har väl fått order om att punktmarkera skogis buset efter inslaget på nyheterna.

Din buse :tungan
 
  • Gilla
Reaktioner: MrC
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top