Polisman 6009! Ansiktet för polisens dubbelmoral.

Maax

Maax
Gick med
24 Aug 2005
Hoj
4 hjul o en gräsklippare
Eskilsson skrev:
2219567 Det är varken stoppförbud eller p-förbud där jag stod.
Jag fick böter för att den enskilde polismannen gjorde en bedömning att min bil utgjorde fara eller onödigt hindrade trafiken. En bedömning han kan göra på vilken bil han vill oavsett var den står. Sen är det upp till privatpersonen att överklaga polisbeslutet. Något som är ganska svårt. Men framförallt tar det mera tid och ork än vad 700kr är värt.

Inget snack om saken, överklaga.

Skulle jag ha gjort, och gjorde. Om inget annat, för att skapa jobb för sånna bonnläppar.

Snacka om att spotta i ansiktet på dom det är meningen dom ska serva/skydda. Bötfäll någon för att sedan göra sig skyldig till en "grövre" överträdelse själv. Ger mig fan på att stolpskottet sitter o garvar med sina tuffa kollegor i fikarummet när han stolt berättar den "roliga" episoden. :zpy

Skit samma om han är polis eller inte och får parkera som han vill/göra som han vill, sånt jävla idioti retar gallfeber på mig i varje fall. :huvet

Last edited:

chukabowa

Håårdcåår
Gick med
31 May 2004
Hoj
Stor moppe
Eskilsson skrev:
2219626
Min stora vinst kommer när det regnar eller snöar och polisen inte kan parkera som skitstövlar utanför pizzerian. Utan blir tvungna att promenera bort till pizzerian och hämta pizzorna. Då ska jag stå i porten och skratta och påpeka att det vara Polisman tjnr 6009, som bajsade där dom andra äter.
känns som du kommer bli deras nästa offer att avreagera sej på. dom kommer givetvis intyga bådatvå att du ´viftade vilt med motorsåg o hade ett avsågat hagelgevär nerstucket i byxorna :död

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
stuntster
jag åkte på en p-bot av en lapplisa som parkerade på en vändplan med stoppförbud för att mäta upp mina 9,2 m från övergångsställe :huvet

till råga på allt så såg en civilare att jag var lite otrevlig mot henne och trodde han var jättehemlig när han följde efter mig i 20 minuter för att leta fel i körningen. han hade inget bilbälte på sig för övrigt...

Ortefon

Der Landwirdschaftminister
Gick med
12 May 2005
Hoj
DR650SE
Ingel skrev:
2221318 jag åkte på en p-bot av en lapplisa som parkerade på en vändplan med stoppförbud för att mäta upp mina 9,2 m från övergångsställe :huvet

till råga på allt så såg en civilare att jag var lite otrevlig mot henne och trodde han var jättehemlig när han följde efter mig i 20 minuter för att leta fel i körningen. han hade inget bilbälte på sig för övrigt...

Kanske glider ifrån ämnet poliser nu men...

När jag skulle flytta för ett tag sedan ställde jag mig utanför porten till min gamla lägenhet. Det är 10 minuters parkering där vilket betydde att många tyckte att de kunde stå där i flera timmar åt gången och precis denna gång hade en P-lisa ställt sig där för att vänta ut de bilar som stod på 10-minutarn.

Jag såg henne klart och tydligt så jag noterade tidpunkten jag parkerade framför henne så att jag skulle hinna tillbaka inom 10 minuter. Efter exakt 8 minuter kom jag ut genom porten igen och ser till min fasa att P-lisan står och skriver på min bil. :mad:

Går fram till henne och frågar vad hon sysslar med. Hon påstår då att jag har stått där i mer än 10 minuter. Jag försöker att så lugnt och trevligt som möjligt förklara för henne att jag tittade på klockan innan jag parkerade och påpekade att det inte hade passerat 10 minuter än.

Jag tillade även att eftersom jag såg henne stå där när jag parkerade så skulle jag väl knappast stå där frivilligt i mer än 10 minuter. Då blev hon lite generad och rev boten. När hon gick tillbaka till sin bil upplyste hon mig om att "jag hade tur denna gång och att jag i fortsättningen skulle tänka på att följa parkeringsreglerna".

Heja Sverige! :banana

xrperra

ståckholmsjävel
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
Japanskt o Amerikanskt
Kolla noga att allt är ifyllt och rätt ifyllt på p-boten.
Poliser som skriver ut p-böter är rätt sällsynta och
fyller ofta i p-boten fel.
Om du nu inte väljer att överklaga(borde du göra)så
vänta åtminstone tills det kommer en påminnelse innan
du betalar.Felaktigt ifyllda p-anmärkningar brukar plockas
bort automatiskt.

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
xrperra skrev:
2235027 Kolla noga att allt är ifyllt och rätt ifyllt på p-boten.
Poliser som skriver ut p-böter är rätt sällsynta och
fyller ofta i p-boten fel.
Om du nu inte väljer att överklaga(borde du göra)så
vänta åtminstone tills det kommer en påminnelse innan
du betalar.Felaktigt ifyllda p-anmärkningar brukar plockas
bort automatiskt.

Är inte det som med allt annat, förseningsavgifter o skit?! Borde finnas klart enklare sätt att kolla så boten är rätt i fylld.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA