Polistrubbel efter olycka!

¤AquaStar¤

Medlem
Gick med
18 Apr 2006
Hoj
BMW S1000XR -17
Last edited:

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Gjorde ett litet överslag och kom fram till att det krävs 48m för att bromsa från 50km/h till 0 med bara bakbromsen. Om jag räknat rätt...

Antaget friktionen=1, längd på MC 1.4 med tyngdpunkten på mitten och en meter över marken.

15meter bromsspår bevisar alltså ingenting! Hastigheten är fortfarande över 40km/h.

Maria S

Ny medlem
Gick med
23 Apr 2005
Hoj
svart ER6n
Two stroke man skrev:
2599594 Tänker ni tjalla för Polisen att han erkännt här?

Jag tror att dom har rätt bra koll på forumen, om inte annat så har försäkringsbolagen det. Vi behöver nog inte tjalla för nån...

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
ett internetforum kan verkligen inte anses som bevisning. Så länge som man inte behöver uppge födelsedagar, datum eller vad som helst. Kryddade historier för kompisar osv. Så nej, jag skulle inte gissa på att det som skrivs på detta forum accepteras som bevisning. Ipnummer, bindas till rätt person, bevisa att just han har skrivigt det. att han inte har överdrivigt på forumet etc. aja ni fattar vinken.

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
Farbrordane skrev:
2599315 det är bara otroligt korkat för kompisen kan åka dit för mened och det är betydligt alvarligare brott.

Visserligen, men det funkar om alla sköter sina kort...

Dalafalo

Alltid retar det nån
Gick med
24 Sep 2005
Hoj
RC211V
Det är ju domstolens sak att bevisa att du kört för fort, och det är nog inte lätt att bevisa om du inte erkänner :D ( bra att du klara dig ganska helskinnad från skador )

Jomen

Medlem
Gick med
7 Sep 2006
Hoj
Blade 1134XX Fighter,CB 650 blivande cafe bygge
jag vet en som inte blev av med sitt kör kort fast polisen såg honon körde ca 170 på 90 väg så jag tror att det inte blir något av det. det är bara att blå neka

lorkan

Bannad
Gick med
22 Nov 2005
Hoj
Krockad NSR.. (TILL SALU) Kawwa på G?
zitor skrev:
2599700 jag vet en som inte blev av med sitt kör kort fast polisen såg honon körde ca 170 på 90 väg så jag tror att det inte blir något av det. det är bara att blå neka

Och jag vet en invandrare som är dum i huvudet så troligtvis är alla invandrare dumma i huvudet.

Intressant och se hur det kommer gå för dig, jag tippar på att du kommer bli frikänd men som de flesta andra här i tråden har jag egentligen inte en susning.

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
Maria S skrev:
2599606 Jag tror att dom har rätt bra koll på forumen, om inte annat så har försäkringsbolagen det. Vi behöver nog inte tjalla för nån...

Som snake redan har sagt så räcker det knappast som bevisning vad som står på ett forum. Och för det andra så skulle jag vilja se den handläggaren som letar efter olyckstrådar på forum. Måste vara ett tidskrävande arbete efterssom det kanske är 1 av 100 (om ens det) hojåkare som skriver om sina olyckor, vilket gör det svårt (omöjligt?) att hitta info om olyckan man söker :)

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Hoj
Cresent comfort 2013
Hoztic skrev:
2600046 Näe, sak samma för min del.

enligt min åklagare så e det tydligen upp till en polisman som bevittnar händelsen att avgöra om det e vårdslöshet i trafik eller inte,....

är själv anmäld för samma "brott" och väntar på beslut....

enligt vittnen så kom jag i ca 90 på 50 väg.. och min kära trafik-utredare "snutjävel" som hatar mig... så kom jag i 140 blås på slangen enligt honom...svänger genom en någolunda skarp kurva samtidigt som jag kör om bilar... fuck ghost rider liksom...skulle inte tro att jag klarar av det...
sedan har jag bromsat ner på 22 m till räddningstjänstens beräknad 40 km/h vid kollisionen..från 140 !!!!

bra bromsar du man enligt vägverket så hade jag då hållit ca: 70-75 km/h innan bromsningen vid en perfekt inbromsning..."blev det inte enligt spåren"

bara neka.... poliser drar alla hoj-åkare över en kant....

finns det inga bromsspår så kan de inte uppskatta nån fart...

ord mot ord...

69:an

Avskaffa SJ!
Gick med
24 Feb 2004
Hoj
en liter Honda
Wesslan skrev:
Och för det andra så skulle jag vilja se den handläggaren som letar efter olyckstrådar på forum. Måste vara ett tidskrävande arbete efterssom det kanske är 1 av 100 (om ens det) hojåkare som skriver om sina olyckor, vilket gör det svårt (omöjligt?) att hitta info om olyckan man söker :)
Jag tror faktiskt precis tvärtom. Att hitta trådar på SH om olyckor, inklusive sådana där de inblandade själva berättar vitt och brett om omständigheterna, är inte det minsta svårt eller tidsödande. Sökfunktionen funkar rätt bra. Samma sak med trådar där diverse typer av... ska vi säga kreativt försäkringsutnyttjande, mer eller mindre grovt, diskuteras i mer eller mindre förtäckta ordalag. Som skadereglerare av hojärenden borde det strängt taget vara tjänstefel att inte skumma SH åtminstone någon gång i veckan. Jag är fullkomligt övertygad om att så sker.
Kan de genom att läsa SH lokalisera ärenden som är värda att utreda extra noga genom konventionellt utredningsarbete så finns mycket pengar att spara för dem.

supergirl

she's unstoppable, unpredictable ...
Gick med
17 Aug 2006
Hoj
Honda CBR 600rr -03
vbg_snake skrev:
2599647 ett internetforum kan verkligen inte anses som bevisning. Så länge som man inte behöver uppge födelsedagar, datum eller vad som helst. Kryddade historier för kompisar osv. Så nej, jag skulle inte gissa på att det som skrivs på detta forum accepteras som bevisning. Ipnummer, bindas till rätt person, bevisa att just han har skrivigt det. att han inte har överdrivigt på forumet etc. aja ni fattar vinken.

Jag vet ett flertal fall där folk dömts med pm med mera från forum som bevis.

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
supergirl skrev:
2600220 Jag vet ett flertal fall där folk dömts med pm med mera från forum som bevis.
Mordhot då antagligen....Eller?
Förövrigt så lär åklagaren lägga ner fallet som tråden handlar om...

Last edited:

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Maria S skrev:
2599566 Där har dom ju ditt erkännande rakt upp och ner!
NÖT!

Sen när skulle lite text på ett motorcykel forum gå som bindande bevis i en rättegång?

Det tror då inte jag för fem öre på...

Wesslan

Unusual Scrambler user
Gick med
18 Jan 2005
Hoj
2015, Ducati Scrambler FT
69:an skrev:
2600182 Jag tror faktiskt precis tvärtom. Att hitta trådar på SH om olyckor, inklusive sådana där de inblandade själva berättar vitt och brett om omständigheterna, är inte det minsta svårt eller tidsödande. Sökfunktionen funkar rätt bra. Samma sak med trådar där diverse typer av... ska vi säga kreativt försäkringsutnyttjande, mer eller mindre grovt, diskuteras i mer eller mindre förtäckta ordalag. Som skadereglerare av hojärenden borde det strängt taget vara tjänstefel att inte skumma SH åtminstone någon gång i veckan. Jag är fullkomligt övertygad om att så sker.
Kan de genom att läsa SH lokalisera ärenden som är värda att utreda extra noga genom konventionellt utredningsarbete så finns mycket pengar att spara för dem.

Visst finns det folk som skriver om sina olyckor på sporthoj men oftast är det ganska svårt att binda dom till någon person. Sen angående försäkringsfrågor. Även om jag skriver om att jag gör massa dumma saker med försäkringar som någon handläggare får syn på så har ju inte dom någon aning om vem jag är. Jag tror inte forum som SH är till någon vidare hjälp.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024