Poll: Bättre personklimat vid mc-körning. Får kosta?

Extrakostnad för funktionen vid köp av skinnställ?

• Antal röstningar
    0

Waldkauz

Försöker
Gick med
25 Nov 2007
Hoj
En me kåpor fast utan
Min gissning är att du inte kommer få någon större minskad värmeeffekt från solstrålningen om du väljer att reflektera UV spektrat, det är bara ca 8% av solenergin som ligger där.

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Borta...
Jag hade velat ha mer info än en sprayburk som gör stället kallt. Hur fungerar det tekniskt? Jag är grymt skeptisk, men det är ju bra för det lär ju marknaden vara också som skall investera i er produkt. Dock låter det som en produkt som kräver ett helt forskningsteam att utveckla, eller finns medlet redan?

Gå med svart skinnställ på sommaren i gassande sol, låt säga tempen under stället kommer upp på 37 kanske, eller mer? Och er produkt sänker tempen till? I båda fallen lär man ju öppna upp/ta av sig stället illa kvickt så fort man stannar.

Vad händer vid regn och så fort man får lite damm/skit på stället? Antar att denna yta måste vara kliniskt ren för att fungera.

Varför inte bara leta upp en vit t shirt i garderoben att ha ovanpå sitt skinnställ?

Richard

21st century digital boy
Gick med
25 Mar 2003
Hoj
Gixxer
Ja men eftersom beläggningen kan vara antingen högemissiv eller lågemissiv beroende på den kemiska blandningen, så kan du alltid få den rätta effekten. Få stället att absorbera mer eller mindre värmestrålning.

Så man ska tvätta av och spraya om stället varje dag beroende på dagens SMHI-prognos? Smart!

Bale

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2007
Hoj
GasGas EC 300 -10
Så man ska tvätta av och spraya om stället varje dag beroende på dagens SMHI-prognos? Smart!

Eller kanske en gång per år, förslagsvis under hösten. Sen har du kvar beläggningen till det är dags för sommarkörning året efter.

sauber

Ny medlem
Gick med
2 May 2006
Hoj
Astrimmad R1-06
kylarspray?? finns att köpa i vilken sportaffär som helst.
alt. en kolsyresläckare hos clas ohlsson.... där har du en snabb och svalkande effekt.

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Fråga ett: Hur MYCKET sänker denna beläggning temperaturen inne i stället en given dag med sol och runt 20 grader i luften? På ett ungefär.

Fråga två: Ni som röstat på mer än ett hundra kronor...hur tänker ni? VILL ni att grejer ska vara dyra? Självfallet är det bäst om saker är gratis, men det är orealistiskt. Alternativet efter det är så billigt som möjligt, och en sprayburk med jox borde inte kosta mer än 30-75 kr.
I icke-bindande omröstningar/flervalsfrågor är det mer regel än undantag att folk övervärderar sin egentliga betalningsvilja. Varför jag skulle ta resultatet med en nypa salt, om jag vore trådskaparen.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati