Poll: Betalar du TV-avgift?

Betalar du TV-avgift?

• Antal röstningar
    0

changco

Trasig posör.
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
jo
mb skrev:
2531572 Svarade nej för för jag inte har någon tv-mottagare. När jag hade tv så betalade jag.

Du lär ju garanterat äga en radio, så eftersom du är så duktig borde du betala för den.

Ps, skulle alldrig få för mig att betala en sådan kommunistavgift!

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
R1, YSR 50
Betalar. Men bara för att man är så jävla svenneärlig:mad:
Svt1 och 2 är faktiskt ändå rätt så allmänbildande..

John

:rofl
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
FZR 1000T -91
Jag har en tv-mottagare, men betalar inte TV-licencen.

Jag anser inte att det SVT har att komma med är något att betala för, så då undviker jag att dels titta på det, och att betala avgiften.

Skulle en pejlare vilja att jag betalade avgift, skulle jag hellre sälja tv-mottagaren.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag betalar. Tittar rätt ofta på SVT, bl.a. på Robins, grymt kul! Lyssnar däremot ofta på radion, när jag jobbar eftermiddag lyssnar jag på Radiosporten varje kväll och förmiddagar på P3. Fixar inte reklamradion, dels för att de är så vinstdrivna att de inte har råd att variera musiken och dels för att de där jävla radioreklamerna är så dåliga att hälften vore illa nog. :mad:

burner

Ny medlem
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Letar GSXR 1000/750
Mer skandaler idag

Den nye miljöministern Andreas Carlgren lämnade felaktiga uppgifter om sin inkomst till riksdagsförvaltningen sedan han lämnade riksdagen 1998.

Eftersom han under ett halvår inte redovisade inkomster från centerpartiet och Vin & Sprit, fick han 130.000 kronor för mycket i inkomstgaranti, rapporterar Sveriges Radios Ekoredaktion.

Dagens nyheter

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
changco1 skrev:
2531940 Du lär ju garanterat äga en radio, så eftersom du är så duktig borde du betala för den.
Jag lyssnar ganska mycket på SR - ett par timmar om dagen - men avgiftssystemet fungerar inte så.

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Hoj
Mille
I grund och botten handlar det inte om tv-avgift eller inte?
Jag betalar av den mycket enkla anledningen att detta är ett demokratiskt fattat beslut. Det är inte en fråga om jag gillar det eller inte utan om jag anser mig stå över sådant som gäller andra.

Å för alla er som nu anser att det är upp till er att avgöra om ni ska betala eller inte: Gäller den hållningen även vid andra typer av mygel? Har andra rätt att mygla om det går ut över er?
Det verkar vara lite av den vanliga visan att om jag gör något fel så är det smart, om någon annan myglar så är det för att han är omoralisk.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag ringde och sa upp min licens igår då jag och tjejen flyttar inom kort. På nya stället så är det bara vi som bor i ett stort hus med en affär på undervåningen och det är porttelefon in till oss :D
Det sitter en antenn på taket men den kan ju lika gärna tillhöra affären, för jag har ju ingen tv (bara 4st om man är petig och sisådär 5 radio's).
Så nu kommer jag lägga 150:- i månaden på något annat, kanske ytterligare ett tv-abonnemang kanske :D

mb skrev:
2532587 Jag lyssnar ganska mycket på SR - ett par timmar om dagen - men avgiftssystemet fungerar inte så.

Hur menar du? Har du en radio så MÅSTE du väl betala om man är ärlig? Eller får man lyssna på SR utan att pynta? Jag lyssnar på P3 hela dagarna men jag tror de klarar sig utan mina pengar.

Last edited:

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
För mig kan de gärna ta bort sveriges televisionkanaler.

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Dee_cati skrev:
2532668Hur menar du? Har du en radio så MÅSTE du väl betala om man är ärlig? Eller får man lyssna på SR utan att pynta? Jag lyssnar på P3 hela dagarna men jag tror de klarar sig utan mina pengar.
Nej, avgiften baseras enbart på huruvida man har en tv-mottagare.

http://www.radiotjanst.se/

Jag är ledsen. Förstörde jag din känsla av att du blåser staten när du lyssnar på p3 nu? :D

Pr0bz skrev:
2532732 För mig kan de gärna ta bort sveriges televisionkanaler.
Tja... i så fall slipper jag garanterat att införskaffa tv-mottagare i framtiden. Svt var nästan det enda som jag såg på. Gick t.ex. hellre och hyrde en film på dvd än såg den på 3:an eller 5:an.

Last edited:

turbonegro

Turbojugend
Gick med
7 May 2003
Hoj
hojlös
Nej, jag betalar inte avgiften. Delar en lägenhet här i Umeå med 2 andra personer, det står en tv i vardagsrummet som jag aldrig använder så därför vill jag inte betala. Sen är det ju så att de flesta program som svt själva producerar kan ses på deras hemsida gratis vilket jag utnyttjar med jämna mellanrum. Så länge de inte avgiftsbelägger sin hemsida tänker jag inte vara med och betala.

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Betalar eländet men kan inte ens se på TV utan parabol. Rätt lurt system där man ska betala men inte få nåt för det. Får nog ifrågasätta lite hur det kan vara så, då kan dom iaf få arbeta lite med att svara för 164:- i månaden :tummenupp

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Det här var intressant:

Yttrandefrihetsgrundlag (1991:1469)
1 kap. Grundläggande bestämmelser

3 §... Det får inte utan stöd i denna grundlag förekomma att myndigheter och andra allmänna organ på grund av innehållet i radioprogram och tekniska upptagningar förbjuder eller hindrar innehav eller användning av sådana tekniska hjälpmedel som behövs för att kunna ta emot radioprogram eller för att kunna uppfatta innehållet i tekniska upptagningar...

Innebär inte det att Radiotjänsts existens strider mot yttrandefrihetsgrundlagen? Eller kan någon, i samma grundlag, hitta en paragraf som berättigar Radiotjänst?

:)

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Betalar INTE! Jag tillhör de 2% som inte får in 1-2-4:an via digital marksändning, så fan jag tänker betala tv-avgift för nått jag inte kan se ens...

Hela tv-avgiften är helt skadad, inför ett mottagarkort istället, så kan de som vill se dom kanalerna betala för det, så funkar det ju för alla andra. Vill jag inte ha Viasat, slipper jag betala för det.

/Pajje

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
mb skrev:
2532737 Nej, avgiften baseras enbart på huruvida man har en tv-mottagare.

http://www.radiotjanst.se/

Jag är ledsen. Förstörde jag din känsla av att du blåser staten när du lyssnar på p3 nu? :D

Nejdå, jag var osäker hur det låg till men jag trodde att det gällde radio också. Jag har 4 tv-apparater och lika många digitalboxar så jag blåser dem ändå :D

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Hoj
929, svart/silver
Betalar inte - men har en utmärkt idé för den nya regeringen.

Det är allmänt känt nu att moderater inte betalar tv-licens (inklusive undertecknad). Det är också allmänt känt att alla "arbetare", dvs vänsterpatrasket, är präktiga och trogna licensbetalare eftersom man ju inte ska smita från Farbror Staten med sådant.

Det har också framkommit från vänsterpatraskets håll att den nya regeringen med sina skattesänkningar endast är till för att göra rika rikare och fattiga fattiger.
Men....varför inte slå två flugor i en smäll och avskaffa tv-skatten (dvs tv-licensen)? Det blir ju en skattesänkning som bara gynnar de fattiga licensbetalarna, medan de rika i Vellinge och Djursholm inte får någon skattesänkning - de betalar ju ändå inte licensen idag!

Fan asså, man kanske ska ringa Freddan och söka det antagligen snart vakanta jobbet som näringsminister. :tummenupp

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Betala för Konstalmanackan och Helgmålsbön? Nej tack. :ajjabajja

Och dessutom så anställer SVT enbart plattbröstade hallåor, sånt får ju inte heller uppmuntras. ;)

PS: Så länge jag får betala för myglande politiker, så tänker jag inte betala nån j-a TV-licens.

Last edited:
Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...