POLL: Bra med Rookie-race på fredagen?

Bra med rookie-race på fredagen?

• Antal röstningar
    0

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Vad är attraktiva tider ? kan förstå att alla har olika åsikter.

Jag tycker det verkar trevligt med ett upplägg där man kvalar och kör race samma dag så har man mer tid till annat och dessutom på en Fredag så slipper man "förstöra" hela helgen på en motorbana.

Edit:min erfarenhet av ERF som kördes på en dag med kval på morgonen och race några timmar senare var en fungerande lösning för mig med mindre hotellnätter=billigare och mindre frånvaro från hemmet =mindre gnäll hemma :gnissla.

När det är ett race är det bra, men om man råkar glida omkull uppkommer en tidsbrist som inte är speciellt angenäm.

Samtidigt försvinner ju all form av träning innan (fredagsträning) vilket i många fall kan vara farligt, då helt oerfarna förare skall kvala på morgonen på en bana dom bara sett på film...

/ Jens

Eskilsson

Nu med Webbshop för racetillbehör
Gick med
22 Oct 2004
Hoj
ZX10R -09
Jag tycker att det är skittrist att Superbike och Rookie inte kör ihop.
Fast det har ju mest med vänskapen i depån att göra.
Dom flesta som kör 600 eller 1000 har ju lärt känna varandra eller är kompisar sen tidigare och har bara kommit olika långt i sin utveckling.

Dessutom kör vi på snarlikt material och kan lätt köpa eller låna reservdelar, verktyg och däck mm om olykan skulle vara framme.

Mitt förslag är att Superbike inte heller kör på SM helgerna.
Så kör Rookie 600/1000 och Superbike på egna helger utan SM status. För vi har ju i alla fall ingen SM status i våra klasser.
Så får SST 600 ta eget beslut om hur dom vill göra.

Rogge

C4-RACING
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
ZX10R 08
Jag tycker att det är skittrist att Superbike och Rookie inte kör ihop.
Fast det har ju mest med vänskapen i depån att göra.
Dom flesta som kör 600 eller 1000 har ju lärt känna varandra eller är kompisar sen tidigare och har bara kommit olika långt i sin utveckling.

Dessutom kör vi på snarlikt material och kan lätt köpa eller låna reservdelar, verktyg och däck mm om olykan skulle vara framme.

Mitt förslag är att Superbike inte heller kör på SM helgerna.
Så kör Rookie 600/1000 och Superbike på egna helger utan SM status. För vi har ju i alla fall ingen SM status i våra klasser.
Låter som ett djäkligt bra förslag.
Det var typ det upplägget de körde med nu senast i Danska mästerskapet på Knutstorp

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
Njet
Mitt förslag är att Superbike inte heller kör på SM helgerna. Så kör Rookie 600/1000 och Superbike på egna helger utan SM status. För vi har ju i alla fall ingen SM status i våra klasser.
Tycker också att det vore optimalt men så länge 125 och 250 har SM-status lär det inte ske. Problemet är att de är för få för att köra själva, det kan aldrig bära sig ekonomiskt för arrangören.

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Tycker också att det vore optimalt men så länge 125 och 250 har SM-status lär det inte ske. Problemet är att de är för få för att köra själva, det kan aldrig bära sig ekonomiskt för arrangören.

lite tight schema kanske men... Supportklasser freda-lördag och SM klasser söndag? (125,250, 600, 125J?).

träning, kval, race freda o lörda för superbike, r600,r1000 (dubbla race)

kval race för SM klasserna på söndan också dubbelt, hur tidschema upplägg skulle se ut vet jag inte riktigt :)

en tanke skjuten från höften utan vidare eftertanke :va

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Personligen tror jag att fredagsrace gör att RR kommer tunnas ur och dom förare man fått senaste åren försvinner. Sedan står man där och undrar varför det inte finns förare och inga stora namn inom RR.

Rogge

C4-RACING
Gick med
21 Mar 2004
Hoj
ZX10R 08
Så rookierace onsdag-torsdag är bättre än fredagsrace?:va
DMet var inte bara rookierace, utan även ss600 och superbike. Det var det jag menade med att upplägget var lika, alltså vilka klasser som körde tillsammans.
Sen tycker jag personligen det är bättre med två dagar än att trycke ihopa allt på en dag, även om det blir på vardagar.

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning