POLL: Vem vinner MotoGP 2008

Vem vinner MotoGP 2008


  • Antal röstningar
    0

sandstream

Guest
För att göra "tävlingen" lite svårare startar den före de viktiga vårtesterna.

Skriv gärna vem ni röstade på och varför.
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Jag tror på Richard Stallman! Han är en av världens skickligaste på mjukvara. :tungan
225px-Portrait_-_Denmark_DTU_2007-3-31.jpg
 

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Åkarp
Hoj
Honda SFX
Jag hoppas på Rossi, men tror på Stoner eftersom han är på nästan samma nivå men med en bättre hoj.
 

sandstream

Guest
Var tusan är pollen???
Det tar en stund att skriva in 18 förare (skippade Team KR) och snillena som gjort forumet har valt att låta första inlägget postas direkt :mad:

Jag tror Stoner vinner även 2008 men hoppas att det blir riktigt tajt mellan honom Rossi och någon till.
 
Last edited:

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Eftersom Stoner sannolikt blir storfavorit och Rossi är i utförslöpan, så röstar jag på Pedrosa. Honda kommer att göra hemläxan betydligt bättre till nästa år och Pedrosa är, enligt min mening, en lika stor talang som Stoner.

Hoppas dock att Rossi kan ta en sista titel innan han lägger ner.

Det tar en stund att skriva in 18 förare (skippade Team KR) och snillena som gjort forumet har valt att låta första inlägget postas direkt :mad:

Jag tror Stoner vinner även 2008 men hoppas att det blir riktigt tajt mellan honom Rossi och någon till.

Förstod nästan det när pollen kom upp. :)
 
Last edited:

sandstream

Guest
Eftersom Stoner sannolikt blir storfavorit och Rossi är i utförslöpan, så röstar jag på Pedrosa. Honda kommer att göra hemläxan betydligt bättre till nästa år och Pedrosa är, enligt min mening, en lika stor talang som Stoner.
För spänningens skulle hoppas jag också att Honda kommer bättre förberedda den här gången. Jag vill se Stoner, Butter, Hayden, Rossi slåss om pallplatserna varenda helg och Hopper, CV mfl får gärna sticka upp.

Det ska bli mycket intressant att se vad Melandri kan uträtta på Ducatin, tror han kan bli årets "dark horse" som överraskar.
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Eftersom Stoner sannolikt blir storfavorit och Rossi är i utförslöpan, så röstar jag på Pedrosa. Honda kommer att göra hemläxan betydligt bättre till nästa år och Pedrosa är, enligt min mening, en lika stor talang som Stoner.

Hoppas dock att Rossi kan ta en sista titel innan han klägger ner.



Förstod nästan det när pollen kom upp. :)
VM I TC 2008 tas hem av Ducatis SW avdelning med Stoner som förare.

Haydens Honda får Betaversionen av Vistas patchar direkt från Bill Gates, men dom är inte kompatibla med Nipponsystemen så det blir electrical problems hela 2008 för Hayden

Gnyttoli kommer att skrälla, Melandri & West kommer att ligga på topp 5.

Rossi & Peddo kommer att slåss om andra & tredjeplats även 2008.

Carpirex nerköp till Sursuki blir ingen hit.
 

betsy

Fuck cancer
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Öfvre Järfälla
Hoj
Liten Galen
Tror på Stoner igen, Rossi har visserligen en plats i mitt hjärta, men han får skylla sig själv när han harvar runt på japsskräp:näsblod
Ska bli himla intressant att se vad Melandri kan åstadkomma, och den där halvmeterstypen på Hondan blir nog inte helt ofarlig.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
För spänningens skulle hoppas jag också att Honda kommer bättre förberedda den här gången. Jag vill se Stoner, Butter, Hayden, Rossi slåss om pallplatserna varenda helg och Hopper, CV mfl får gärna sticka upp.
Men mest hoppas vi förstås att Lorenzo kommer segrande ur de heta fajterna. Så underbart odräglig han skulle bli :D
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
Svårt att se att Melandri efter fem år i stora klassen helt plötsligt skulle briljera bara för att han fått en garagebyggd hoj med tvångssyndrom och italiensk mjukvara.
Förutom att han är en sann "speed-junkie" och flyger fram när han är full med morfin så är han väl ändå inte så där väldigt mycket bättre än Tiny-Rex. Ung är han, men har han verkligen framtiden för sig?
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Jag tror att Ducati och Stoner kommer att fortsätta ha ett visst försprång även om de andra tillverkarna närmar sig. Det blir inte lika "lätt", men Stoner tar titeln igen.
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Ducati var riktigt starka i år och med en grym förare dessutom, men jag tror att de andra teamen kommer komma ifatt och om Michelin får till det på däckfronten så blir det nog en oehört jämn säsong.

Pedrosa som visat sig stark nu i början av testerna, lär vara ett steg närmre toppen till nästa säsong, kanske t om längst upp...Ska bli kul och se nya Rookies också och de kommer nog bjuda på hård konkurrans;)och nån får ju i alla fall ta ner Lorenzo på jorden så han slipepr sätta sina jävla flaggor överallt:mad:

Men rösten faller på Rossi, tror att kombinationen med Bridgestone blir bra, men är ändå lite skeptisk till delat team.:va
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Tror det kommer stå mellan de som tog årets pallplatser, d.v.s Stoner, Pedrosa och Rossi. Pedrosa kommer ha en klart bättre honda än i år, Stoner kommer inte ha lika överlägset materiel och Rossi är alltid Rossi, dock har förtroendet för Yamaha sviktat en del, det är svårt att vinna VM om hojen pajar för ofta. En vurpa eller två kan man fortfarande klara en titel på, men inte mekaniska/elektroniska fel i var och varannat race.
La ändå min röst på Rossi, men inte helt övertygad om att han tar titeln nästa år, inte för att han är slut som förare, utanför att yamaha inte bygger tillräckligt hållbara moppar. Det kan lika gärna sluta med Pedrosa eller Stoner högst upp..
Hoppas verkligen på en stenhård fight nästa år, utan att någon av dessa tre har tråkiga tekniska fel..
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Jag tror faktiskt Rossi fortfarande har vad som krävs. Han gör en Foggy och kniper titeln igen efter två svåra år.
 

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Ort
örebro
Hoj
retta(Pitch Black) kx250 (vego)
Bara leta efter en torrent med Stoners mjukvara, så kan alla vinna!
Hoppas någon gör ett virus till ducatin!
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
Jag tror faktiskt Rossi fortfarande har vad som krävs. Han gör en Foggy och kniper titeln igen efter två svåra år.

Han har definitivt inte glömt hur man kör hoj och är nog fortfarande hungrig på att vinna mer, annars hade han nog lagt ner.
Men, både Stoner och Pedrosa är talanger i Rossis klass, enda skillnaden är att Rossi fick köra 2 säsonger 500 innan det blev fyrtakt.
Det är ju nu det kan bli riktigt roligt igen, 2 nya stora talanger, som har fått lite inkörningstid, mot en "gammal" räv och på 3 märken som förhoppningsvis är rätt jämna i materielet nästa år.

Bort med TC'n bara :yoparty
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top