POLL: Vem vinner MotoGP 2008

Vem vinner MotoGP 2008


  • Antal röstningar
    0

X FUERA

X FUERA DESDE DENTRO
Gick med
10 Jan 2007
Ort
Lund
Hoj
KTM EXC 450 -09, Suzuki RM, Fiddy Ten7
Röstade på Stoner, hoppas på Rossi, Jorge Lorenzo tar lätt hand om tredjeplatsen.......!
 

PeGe

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Isaac Sonic 2008
Eftersom alla tror/hoppas på Stoner eller Rossi så kommer Elias kunna köra hem segern på sin Ducati utan att känna sig pressad...

Kniper segern i sista rejset efter tidernas jämnaste säsong mellan honom och de ovan nämnda. Stoner å Rossi klotar ut sig duktigt i första kurvan i ett moln av kolfiber. Elias defilerar hem segern på bakhjulet sista 7 varven...


Vore kul, fast mer troligt är Stoner leker hem titeln igen...
 

sandstream

Guest
Men mest hoppas vi förstås att Lorenzo kommer segrande ur de heta fajterna. Så underbart odräglig han skulle bli :D
Risken är ungefär lika stor som den var att Biaggi skulle vinna, dvs väldigt liten. Lorenzo är den nye Biaggi :D
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Tippar på Rossi efter 2 år untal titeln kommer han va mer tävlingssugen än nånsin de kommer inte bli nåt hattrick i förluster.

Dock kommer de va mycke tättare i toppen än iår. Stoner så klart och kanske även Hayden om man ska speculera lite.
 

Froven

Fan vad kurvor det är överallt !!
Gick med
3 Sep 2003
Ort
King-älv
Hoj
R6 02
Jag vågade inte ha en egen åsikt så jag kollade vad flest hade röstat på och lade min röst på ledaren.:D :D

Rossi FFS.
//P
 

abstruse

Trek Domane
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tidaholm
Hoj
Exhojar: ZXR750 '91, ZX-9R '99, ZX-6R '01
Mitt gröna hjärta klappar för team Green och sålunda går rösten till Kawa. Dock tror förnuftet att Rossi tar pokalen nästa år och därefter slutar han.
 

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Pedrosa, enda jag ser som ett hot torde bli Melandri.. Kom ihåg vart ni hörde det först :D
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
VM I TC 2008 tas hem av Ducatis SW avdelning med Stoner som förare.

Haydens Honda får Betaversionen av Vistas patchar direkt från Bill Gates, men dom är inte kompatibla med Nipponsystemen så det blir electrical problems hela 2008 för Hayden

Gnyttoli kommer att skrälla, Melandri & West kommer att ligga på topp 5.

Rossi & Peddo kommer att slåss om andra & tredjeplats även 2008.

Carpirex nerköp till Sursuki blir ingen hit.

Du har rätt i såna häringa sierier alldeles för ofta. :mad:
Det scenario du beskriver är det snudd på sämsta tänkbara enligt min mening. :gråta

Pedrosa, enda jag ser som ett hot torde bli Melandri.. Kom ihåg vart ni hörde det först :D

Ja, inte var det här i alla fall. :tungan
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Du har rätt i såna häringa sierier alldeles för ofta. :mad:
Det scenario du beskriver är det snudd på sämsta tänkbara enligt min mening. :gråta
Det är lugnt för West kommer aldrig någonsin att bli femma i Moto-GP. Enstaka regnrace kanske men över en hel säsong? Inte en chans i helvetet.

För övrigt så avvaktar jag med min röst.
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Som de flesta andra tror jag också på Rossi. Han kommer att plocka hem ännu en titel nästa år:tummenupp
 

ocke

jefe mecánico
Gick med
30 Jul 2004
Ort
örebro
Hoj
retta(Pitch Black) kx250 (vego)
Har fixat en voodoo docka i form av Stoner så ni som tippade på honom kan ju tippa om, en stor nål i skallen och ett häftstift i varje knä, samt en 2" spik i högra handen! Han är chanslös!
:machinegu :1pajas
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Jag tror att Ducati och Stoner kommer att fortsätta ha ett visst försprång även om de andra tillverkarna närmar sig. Det blir inte lika "lätt", men Stoner tar titeln igen.

Jag ställer mig rätt tveksam till att Ducati hade något egentligt övertag. Alla har hängt upp sig på hur snabb duccen var rakt fram dom första racen men det betyder föga om det inte går snabbt i böjarna. Toppfartsövertaget minskade allt eftersom och Stoner var faktiskt den enda föraren som kunde köra konsekvent fort på duccen.

Melandri säger sig vara skärrad och orolig efter dom första testerna. Han har oftast varit 2 sekunder långsammare än Stoner och säger att hojen är ordentligt svårkörd! Detta gör Stoners prestation ännu större. Tyckte det syntes live på Brno också att Stoner körde som ingen annan. De andra ducceförarna var inte i närheten av hans attack.

EDIT: Han jag tror MINST på är West! Klar bottenfavorit tyvärr...
 

J-mark

Långsammare
Gick med
20 Mar 2006
Ort
Hjortshög
Hoj
Giant, Canyon, Motobecane & en Nimbus
Honda kommer att gå om Yamaha & Ducati.
Michelin kommer att gå om Bridgestone.

Rossi sladdar runt, gnäller på materialet och odlar skägg.
Hayden, Lorenzo & Stoner slåss om 2:a platsen.
Kawasaki & Suzuki halkar efter ännu mer.

Pederosa, Honda & Michelin vinner! :fakta
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag hoppas på Toseland men jag tror att Stoner tar en till. Jag la dock rösten med hjärtat.

Rossi kommer nog spendera säsongen med att gnälla på hur dåligt grepp han har i Bridgestonedäcken. :tungan
 

Zenit

#17
Gick med
12 Oct 2004
Ort
Linköping
Hoj
hojlös
Det är lugnt för West kommer aldrig någonsin att bli femma i Moto-GP. Enstaka regnrace kanske men över en hel säsong? Inte en chans i helvetet.

För övrigt så avvaktar jag med min röst.

2008 blir värsta regnåret sen moto-gp börja med bara ett torr race :rolleyes:
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top