Popup reklam

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
Speed Triple 955 -05
frankof skrev:
För att börja i en endan; nvidia har en popupblocker(för IE) innebygd i sina forceware-drivisar(till ditt kort) http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_61.76.html
Har ingen större erfarenhet av "hijackthis", men du skal få en loggfil, den kan du prova att posta här, så kan någon kanske tyda den och komma med förslag.

msconfig skall finnas i w2k, det fanns redan i w98, provat att söka efter den? (msconfig.exe)
Inga tecken eller ord skall vara nödvändigt för att starta den. rakt in i "kör" bara.

De går inte att "köra" msconfig eller msconfig.exe...den säger att filen inte existerar, den går inte heller att hitta i "sök". Nu har jag installerat drivrutinerna där också...men hinner inte kolla om de hjälpte nu. Hur gör jag för att få in logen från "hijack" här då? Tack ännu en gång! :Bugar :Bugar

Krippa

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2003
Hoj
Speed Triple 955 -05
Micke N skrev:
Jag hade samma problem för ett tag sen.
Körde både Ad-aware och Spy bot och de hittade visserligen processen som drog upp dessa men problemet kvarstod efter varje omstart.
Då kollade jag i startup mappen och där låg ju givetvis ett vb script som drogs igång vid varje uppstart.
Så kolla i: C:\Documents and Settings\[din user]\Start Menu\Programs\Startup\
Om det är något du inte känner igen så kan du ju alltid flytta det till nån annan mapp för att se om det hjälper.

För att stoppa övriga browser pop-up'er kör jag Avant browser. Funkar hur bra som helst.

Jag gjorde som du sa o hittade ett VBscript...vad gör den och e den bara att slänga bort? Kan de va den som stör? Office ligger också på autostart...behövs de eller kan den också tas bort?

Last edited:

Micke N

SDK #2173
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducati 998
MrDaytona skrev:
Jag gjorde som du sa o hittade ett VBscript...vad gör den och e den bara att slänga bort? Kan de va den som stör? Office ligger också på autostart...behövs de eller kan den också tas bort?
Öppna script-filen i notepad och kolla.
Min hade en timer som drog igång en pop-up varje timme.
Ser det ut som din fil också gör det så kan du kasta den.
Är du osäker så flytta den till en annan katalog, dvs. bort från startup katalogen.
Starta om datorn och se om det är avhjälpt. Är pop-up'erna borta så kasta script-filen.

Office kan ligga kvar i autostart. Men om du vill kan du ta bort den också. Det beror på hur ofta du använder office.
Tar du bort den kanske du tjänar lite tid vid uppstart av datorn.

Edit:
Kolla för säkerhets skull också att det inte ligger nåt liknande under All users:
C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs\Startup

Last edited:
Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...