Porrporrporr...

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
1973 Suzuki GT550.
Regelvidrigt! Ta och najja de där bromoksbultarna illa kvickt, de har en tendens att lossna annars, seru. Får Torkel syn på det där kommer han få dig att gråta som en "bitch slapped ho". :whip

Intressant att du säkrat pinnarna som håller beläggen. Det har jag inte sett någon annan göra. Har du några speciella erfarenheter gällande dem eller litar du inte på clipsen som håller dem på plats?

Dessutom svarade du aldrig på mitt inlägg gällande Skoda pickisen som transportfordon. Är flaket på den inte för kort för att rymma en hoj?

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Teddy skrev:
Dessutom svarade du aldrig på mitt inlägg gällande Skoda pickisen som transportfordon. Är flaket på den inte för kort för att rymma en hoj?

Funkar med lemmen nerfälld, på Skodan altså.

Jäkligt hög dregelfaktor på gaffelbilderna och ISR mumset, pure racing tametusan, nu kommer du lätt att sänka dig till 55 tider på Söndag.

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
ISR har också radialok, Watz har fått dem i alla fall bara några månader försenade... Hög drägelfaktor! Kanske något för dig Björn? Du kör ju faktiskt med likadana bromsok som sitter på Aprilia RS250 och det måste ju smärta lite? :D

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB450 '86
Det står ju cc65 där på etiketten, innebär inte det att du köpt en 65cc cylle till duccen? Är det bättre eller sämre än innan.

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GS
Torkel skrev:
ISR har också radialok, :D

Dum fråga, men vad har ett radialok för fördelar jämfört
med traditionell design för infästning av bromsok?

Bättre broms?
Mindre geometriförändring vid inbromsning?

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
Torkel skrev:
ISR har också radialok, Watz har fått dem i alla fall bara några månader försenade... Hög drägelfaktor!

Lite skvaller från Tumba... Radialarna som Watz har är de små 6-kolvarna från ISR, dvs inget som man sätter på Bj.O.rns tunga bojsänke till hoj... lägg därtill bilringarna så räcker de små 6-kolvarna definitivt inte till :D ... Planer finns att tillverka radiella 6-kolvare som passar på de större "Brembo-fästena", men inga sådana är gjorda ännu.

De ser dock riktigt coola ut! Jag höll ett par i handen (ISR radialok alltså - Dooh!) i förra veckan... Lite sugen blir man ju :tummenupp

/T

TSRD

Forza Italia
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Ducati M900 CR Sp, Ducati Multistrada 1000DS -04
Dum fråga, men vad har ett radialok för fördelar jämförtmed traditionell design för infästning av bromsok?

Finns inga dumma frågor...

På ett traditionellt infäst bromsok har nedre delen av oket en tendens att röra sig innåt/uppåt vid inbromsning. Genom att fästa det "radialt", dvs sätta en skruv i nederkanten av oket så motverkas denna "flex" och man får en bättre känsla i bromsen.. Förmodligen även lite bättre bromsverkan pga att du får mindre "vridkrafter" i oket... Jag har själv aldrig testat några radiella ok... och tror inte heller att jag lärt mig utnyttja mina traditionella 6-kolvare så pass bra att jag skulle tjäna något på radiella ok... Radiell bromscylinder å andra sidan :tummenupp

ISR's nya radiella bromscylinder rockar fett :bow
"Allt" är justerbart, inkl momentet/hävstången i greppet, inte att förväxla med justerbart grepp... vilket denna pump förövrigt oxå har :cool:
Kostar 3'000 SEK direkt från verkstaden i Tumba.
Bara att lägga till önskelistan :tummenupp

21-014-OA.jpg

/T

Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Gahhhh. Inte posta porrbilder så man kan se dem så här på morgonen!

Last edited:

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
TÜF skrev:
ISR's nya radiella bromscylinder rockar fett :bow
"Allt" är justerbart, inkl momentet/hävstången i greppet, inte att förväxla med justerbart grepp... vilket denna pump förövrigt oxå har :cool:
Kostar 3'000 SEK direkt från verkstaden i Tumba.
Bara att lägga till önskelistan :tummenupp

21-014-OA.jpg

/T

*fjuitt-prtt* Åh Fy faan! ...och rätt över tangentbordet...! :eek:

Last edited:

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ducati 916SPS '98. Inte orginal...
K-Micke skrev:
Fina grejer! Visst är det fint med "Nytt i kartong". :kär
Nu ser jag fram emot den där Chili-replica lacken.

Det är upp till Chrille, han får se till att köra ifrån mig först..

/B

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Torkel skrev:
ISR har också radialok, Watz har fått dem i alla fall bara några månader försenade... Hög drägelfaktor! Kanske något för dig Björn? Du kör ju faktiskt med likadana bromsok som sitter på Aprilia RS250 och det måste ju smärta lite? :D

Nä, du kör med likadana ok som satt på SPS '98 :fakta Det måste kännas fräckt.. :bow

/B

Bj.O.rn

Idolstatus!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Teddy skrev:
Regelvidrigt! Ta och najja de där bromoksbultarna illa kvickt, de har en tendens att lossna annars, seru. Får Torkel syn på det där kommer han få dig att gråta som en "bitch slapped ho". :whip

Intressant att du säkrat pinnarna som håller beläggen. Det har jag inte sett någon annan göra. Har du några speciella erfarenheter gällande dem eller litar du inte på clipsen som håller dem på plats?

Självklart najjas oken före färd, jag tror inte dom trillar av i garaget..

Clipsen litar jag på, men nu hänger dom ihop i en tråd, så tappar jag det ena så ramlar det andra åsså bort.. :crash

Skodan funkar fint, det gör lite ont i lemmen bara..

/B

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
nej
Ser trevligt ut det där. Lycka finns i både paket, karton och i många andra utföranden.

:tummenupp

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Får man verkligen vara skitig om fingrarna när man handskas med sådana grejjer!?!? ;)

Lokke

Bullshit Racing
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW R1200GSA -12, Suzuki GSX-R750 K3, Yamaha XV1100 -91
Bj.O.rn: Va e skillnaden på dina ok och dom här?

1464,62 euro st för dessa!! :skrämd :Bugar

Bifogat

• brembo.jpg
    brembo.jpg
    6.7 KB · Visningar: 39
Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...