En polare som hade en portabel AC kopplade på varmluftsröret på en såndär ventil till en ventileringstrumma. Kanske inte så snällt mot grannarna, men han slapp iaf besväret med den då.
Delar han ventilation med grannarna så lär det vara skapligt felbyggt. De går nog ihop över vindsbjälklag i så fall så de bör inte märka av att luften leds ut där.
Vi har flyttat in i sommarstugan över sommaren och här står ac'n på dygnet runt men då i form av en luft/luft-pump. Och med en invändig takhöjd på ca 4 meter och ett loft högst upp så behövs den. Ungarna sover på loftet och för att hålla en dräglig temperatur där uppe, ca 23-24 grader som max, så blir det runt 16-17 grader här nere
Tjejen och katterna gillar det inte men jag älskar det! Jag avskyr värme och önskar att det vore vinter året om då känslan av att vakna upp för att man fryser så man skakar är underbar. Extra skönt är det att gå upp tidigt på morgonen innan man drar till jobbet och bara stå och frysa så håret reser sig på hela kroppen
Jag smackade upp en portabel ac i fredags i en kontorsbyggnad som jag renoverar. Gammalt stenhus som förvisso håller 22-24 grader nu när det är som varmast men idag var det 15 grader när jag kom dit på morgonen efter att jag glömde den på över helgen. Då var det lite kyligt innan man jobbade upp värmen.
Den kostar för övrigt 5000:- och är relativt högljudd men man slipper de högljudda av/påslagen från kompressorn som kan vara jobbiga som fan om man ska sova med oljudet. Kyleffekt runt 4kW om jag inte minns fel, klarar av att kyla ner de 60kvm jag har den på utan problem och då har jag den på 17 grader nu.