Portugal GP från Estoril

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Ingen nu
Så här säger Capirossi:

I am looking forward to going to Estoril. I really enjoy the track and I am sure it will suit the GSV-R quite well. It is a physically demanding circuit, quite tight and bumpy with some difficult and demanding corners which put all aspects of the bike-tyre-rider package to the test. Looking at tyre performance, Estoril was historically not a great track for Bridgestone, but they made really important developments last season and the improvement in tyre competitiveness and longevity was quite clear. I am sure we will see a further step ahead this weekend, which will be my first time using the Bridgestone tyres with Suzuki at Estoril. We had a good race at Jerez last time out and we also found a couple of things in the post-race test, but we are still not where we want to be and we know it’s going to be tough in
Portugal. The crew are all very focussed and know what is needed. The more we ride the bike, the more we are learning about it.

1. Rossi
2. Stoner
3. Lorenzo
4. Hayden
.
6. Capirossi
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Usch, hade en mardröm i natt. Drömde att Rossi fick motorras och att Stoner vann. :zpy

Lyckligtvis är jag inte känd som någon sanndrömmare. Tror på samma pall som förra året.
 

Evol

Ny medlem
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Nix
1. Rossi
2. Stoner
3. Hayden
4. Lorenzo
5. Hopkins
6. Pederosa

Ruskigt svårtippat.
Motivering: Rossi är på gång och gillar banan, Stoner kommer att trivas på Estoril. Tippar med hjärtat när jag tror att Hayden och Hopkins kommer att överraska positivt medan Pederosa och Lorenzo får det tuffare när det blir stop and go, övertänt och stökigt.

Sen kommer givetvis någon att smälla ihop med Toseland, åka långt ut i kattsand och prata om det upprört i senare intervjuer.

Riktigt intressant blir det om det inte funkar för Stoner igen eftersom det finns tendenser till sprickor i rustningen redan. Man behöver nog känna sig odödlig när man håller stumt i gasen på en GP8.
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Usch, hade en mardröm i natt. Drömde att Rossi fick motorras och att Stoner vann. :zpy

Lyckligtvis är jag inte känd som någon sanndrömmare. Tror på samma pall som förra året.
Usch då hade jag vaknat upp kallsvettig!:näsblod

Men så länge Lorenzo inte hamnar i pallen så är jag nöjd!:) Fast han får gärna smaka grus!:tummenupp
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Ort
Uppsala
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Åker dit imorgon fredag :D
Hoppas på att vädret bir bra, var orkan igår men nu ser det ut att bli bättre igen.
Ni kan räkna med många bilder :)
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Men hans självbelåtna jävla flin med den där klubban i käften får mig att vilja ge han en FET SMÄLL. :fatta!

//Mad :mad:

Äntligen någon som vågar säga det ALLA tänker och igentligen tycker .. :tummenupp

Annars är det Honda show till helgen, Nicky står såklart överst och mini får spela andrafijol.. Dovi och RdP i lika självklar het kamp om 3:e pallplatsen..!
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top