Posör-mods

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
Vinterns abstinens har tvingat mig ner i garaget gång på gång, och eftersom jag inte bara kan sitta där och glo så har jag sysselsatt mig med att montera onödiga posör-detaljer. Hittills har det blivit tonat kåpglas och miniblinkers. Blev det ok? :)

Bilderna visar "original-utseende" (inte riktigt, men jaja), kåpglas monterat, miniblinkers monterat.

Bifogat

• 748s_st.jpg
    748s_st.jpg
    53.9 KB · Visningar: 93
  • 748s_zg.jpg
    748s_zg.jpg
    51.6 KB · Visningar: 101
  • 748s_ma.jpg
    748s_ma.jpg
    63.6 KB · Visningar: 456

ninja-mannen(c)

norrbagge
Gick med
23 Sep 2003
Hoj
`03 khi setteks636-r
Lekre mini-blinkers :tummenupp Men ville du ikke heller hatt ett double-bubble kåpeglass? Ser gjerne ikke like elegant ut men er vel mer komfortabelt(double-bubble alltså)?

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
ninja-mannen(c) skrev:
Lekre mini-blinkers :tummenupp Men ville du ikke heller hatt ett double-bubble kåpeglass? Ser gjerne ikke like elegant ut men er vel mer komfortabelt(double-bubble alltså)?
Nej ville inte ha DB faktiskt. Tycker bara att jag känner behov för det i farter upp emot 200 då jag inte kan göra mig liten nog bakom kåpan. Jag åker helst på ställen där 200 antingen inte är aktuellt alls, eller bara korta stunder i taget. Det är möjligt att jag tar fel och skulle haft det bättre med DB, men nu är jag lyckligt ovetande. :)

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Svart kåglas är gay. Det ska vara klart, och precis som Ninja-mannen säger, av double-bubble-modell.

Minimiblinkarna blev dock fina. Motrax?

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
McB skrev:
Svart kåglas är gay. Det ska vara klart, och precis som Ninja-mannen säger, av double-bubble-modell.

Minimiblinkarna blev dock fina. Motrax?
:arsele

Klara double bubble glas är så "rätt" att det får tvärtom-effekt och blir wannabe-sign nr 1, och därmed ultra-gay. :tungan :rolleyes:

Motrax ja.

Har du sett nåt på D70 än förresten?

EDIT: Kåpglaset är dessutom inte svart. Svart är fult. Mitt är tonat. :) Finns en svart(are) variant också, från samma tillverkare.

Last edited:

Lill-Duccen

kör hoj o har skoj
Gick med
4 May 2003
Hoj
SUZUKI
det där blev ju skitsnyggt, dom där blinkersna är jäkligt tuffa.

Jag gillar ditt garage :kär Vi har byggt ut vårat garage och vi ska lägga nytt golv, vi har funderat lite på klinkers men hur fungerar det om det t ex skulle läcka ut lite olja, rinner det inte ner i fogarna då?

semlan

slemlan
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
semla
Neeej inte svart kåpglas på en ducce :fatta!

Det är ju volvoraggarstuk passar mkt bättre på R1
eller liknande. Eller volvo 240.

rerell

?!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ja
Lill-Duccen skrev:
det där blev ju skitsnyggt, dom där blinkersna är jäkligt tuffa.

Jag gillar ditt garage :kär Vi har byggt ut vårat garage och vi ska lägga nytt golv, vi har funderat lite på klinkers men hur fungerar det om det t ex skulle läcka ut lite olja, rinner det inte ner i fogarna då?

Vafalls? Läcka olja?! Hur ska jag kunna veta det - inget av mina fordon läcker olja! :) Allvarligt talat så vet jag faktiskt inte. Golvet låg där när jag köpte huset och jag har inte haft nåt spill än.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln