Harmon Rabb
Gudomlig sporthojare
Skickade min då rätt nyinköpta vintage Rolex för ett antal år sedan med posten på inrådan av företaget som sålt klockan. Den kom fram som den skulle. Problemet uppstod när jag skulle få tillbaka den. Det tog så lång tid att jag tillslut ringde och frågade företaget var klockan tagit vägen och om det uppstått någon komplikation. Förvånad sa företagaren att den var skickad tillbaka för länge sedan. Det visade sig att klockan hamnat i en helt annan ände av landet och att han hade uppgivit fel postnummer på paketet vilket föranlett det hela. Nu skulle ingen på den adressen kunna hämta ut klockan då fel namnuppgifter stod på utlämningskvittot på den postadressen. Det var i alla fall det jag fick förklarat för mig. Klockan dök upp efter att företaget kontaktat posten som i sin tur spårat upp paketet.
Hoppas att det ordnar sig med den borttappade Öhlinaren på ett eller annat sätt. Låter ju inte som paketet kan lossna utan vidare om det är väl förankrat med tejp. Det skulle ju vara maximal otur. Hur som helst borde det finnas kvar om så var fallet. Kanske godtrogen, men nog borde väl posten ha rutiner för att märka upp paket på något sätt som "blivit över" efter en utdelningsrunda så att de går att spåra tillbaka på något sätt?
Hoppas att det ordnar sig med den borttappade Öhlinaren på ett eller annat sätt. Låter ju inte som paketet kan lossna utan vidare om det är väl förankrat med tejp. Det skulle ju vara maximal otur. Hur som helst borde det finnas kvar om så var fallet. Kanske godtrogen, men nog borde väl posten ha rutiner för att märka upp paket på något sätt som "blivit över" efter en utdelningsrunda så att de går att spåra tillbaka på något sätt?