Dagens PostNord experience:
Har beställt däck från Däckonline.
De var förbi i fredags hävdar de.
Sambon var hemma hela dagen, men hon hävdar att ingen ringt eller knackat på dörren. Låg en Avi i hallen i alla fall på fredagen. Givetvis inget uppskrivet ställe dit de kört paketet.
Försändelsenummret var otydbart på flera av siffrorna.
Lyckades dock, med hjälp av kundtjänst hitta min försändelse. Eller ja...den var inte inregistrerad på slutdestinationen, så hon kunde inte se vart den var nu. Ring på måndag igen var svaret.
Ringer på måndag. Den är fortfarande inte inregistrerad någonstans efter fredagens bildfärd (?)
Nu hävdas det även att de försökt ringa mig två gånger för leverans. Vi kollar numret och det stämmer. Dock har jag inga missade samtal på telefonen och jag har burit den under hela dagen (?)
Tisdag så kommer kundtjänst och jag fram till att den finns på närmaste företagscenter.
Närmaste företagscenter finns i Veddesta... da fuck.
Senast jag kollade så fanns det ett företagscenter i Sigtuna och ett i Märsta. Men de verkar vara nedlagda då. Bara Ica kvar och de tar inte emot däck.
Ut till Veddesta. 1h med köer och dyl, enkel väg.
Väl där så är snubben framför mig från Djursholm. Samma visa där
Så PostNord har bara ett litet företagscenter i hela norra stor Stockholm...?
Vet inte riktigt om jag tycker att privatisering och vinstkrav på infrastrukturtjänster har gjort att det fungerar bra....