Postnord

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Fick årets chock i förra veckan - en glad kille från postnord ringde o frågade om jag var hemma om ungefär en timma, eftersom han hade ett däck åt mig, absolut svarade jag! Men bad honom ringa när han började närma sig så jag kunde gå ner o möta honom i porten. Tro fan att han ringde, o jag fick mitt däck, på utsatt tid! Helt klockrent, tror någon läst den här tråden...

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Fick årets chock i förra veckan - en glad kille från postnord ringde o frågade om jag var hemma om ungefär en timma, eftersom han hade ett däck åt mig, absolut svarade jag! Men bad honom ringa när han började närma sig så jag kunde gå ner o möta honom i porten. Tro fan att han ringde, o jag fick mitt däck, på utsatt tid! Helt klockrent, tror någon läst den här tråden...

Nä nä, är en sommarvikarie som tidigare jobbat på ett riktigt företag där man tar hand om sina kunder och ser till att göra ett så bra jobb som möjligt för att säkra företagets överlevnad och därmed sitt jobb, han har bara inte lärt sig än!

mml_42

Skåda inte givet däck i mönstret.
Gick med
21 Sep 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -06, Triumph Tiger 955i -01, Yamaha XJ6 -14
De tre senaste årens beställningar av slicks har alla resulterat i en lapp i brevlådan från Post Nord att jag inte var hemma när de ringde på.
Tidigare år har jag själv fått hämta upp från deras lager men i år kunde jag ringa (mellan 8-17) och få en kvällstid för utkörningen.

Att det kan vara så svårt att få ordning på ett system som förvarnar innan man åker ut med paketet?

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Dagens PostNord experience:
Har beställt däck från Däckonline.
De var förbi i fredags hävdar de.
Sambon var hemma hela dagen, men hon hävdar att ingen ringt eller knackat på dörren. Låg en Avi i hallen i alla fall på fredagen. Givetvis inget uppskrivet ställe dit de kört paketet.
Försändelsenummret var otydbart på flera av siffrorna.
Lyckades dock, med hjälp av kundtjänst hitta min försändelse. Eller ja...den var inte inregistrerad på slutdestinationen, så hon kunde inte se vart den var nu. Ring på måndag igen var svaret.
Ringer på måndag. Den är fortfarande inte inregistrerad någonstans efter fredagens bildfärd (?)
Nu hävdas det även att de försökt ringa mig två gånger för leverans. Vi kollar numret och det stämmer. Dock har jag inga missade samtal på telefonen och jag har burit den under hela dagen (?)

Tisdag så kommer kundtjänst och jag fram till att den finns på närmaste företagscenter.
Närmaste företagscenter finns i Veddesta... da fuck.
Senast jag kollade så fanns det ett företagscenter i Sigtuna och ett i Märsta. Men de verkar vara nedlagda då. Bara Ica kvar och de tar inte emot däck.
Ut till Veddesta. 1h med köer och dyl, enkel väg.
Väl där så är snubben framför mig från Djursholm. Samma visa där :D

Så PostNord har bara ett litet företagscenter i hela norra stor Stockholm...?
:va

Vet inte riktigt om jag tycker att privatisering och vinstkrav på infrastrukturtjänster har gjort att det fungerar bra....

målaren63

Medlem
Gick med
1 Jun 2013
Hoj
KTM 1290 Adv S 2017
Nu har dom gjort det igen, skulle få min nya hjälm idag, grabben är hemma hela dagen.
Kl 09,45 påstår posten att dom försökt leverera mitt paket men ingen var hemma, lämnade lappen i brevlådan?
Åker hem, ingen lapp i brevlådan och grabben har inte hört nått.
Lite irriterad ringer jag till posten och frågar vad som hänt.
Jodå dom har skannat in försöket 09,45, det som var lite konstigt var att dom skannat in den på posten igen efter två minuter för utkörning till utlämningsstället imorgon. Jag har minst 15 min till centralen. Som tur är har dom GPS i bilarna nu så han som var här får nog lite svårt att förklara detta, hoppas man.
Men denna gång fick jag medhåll om att detta är åt hel.... och att dom har stora problem med detta sätt.
Förra gången var det mitt fel att jag inte hörde ringklockan och slarvade bort lappen som dom lämnat i brevlådan.
Nu känns det lite bättre när jag fått skälla på dom igen:yoparty

Raderad medlem 51742

Guest
Har väl lite varierande erfarenheter. När jag skulle få min bike-tower (paketet var i format som ett mindre kylskåp och hyfsat tungt) ringde budet när jag var i affären och handlade. Frågade om han möjligtvis kunde tänka sig att vänta och jodå, när jag kom hem drygt 10 minuter senare stod han snällt där. Det var bra service.

Annars utgår jag nästan från att hemleveranser med Postnord misslyckas. Ibland tycks de inte ens göra försök att leverera och paketet får snurra runt i budbilen i onödan och en extra dag går då paketet först skall tillbaka till sorteringsterminalen och sen till utlämningsstället. Blir oftast snabbast och smidigast att hämta det där direkt från början.

Beställer annars rätt mycket via UPS och där blir det ofta problem vid hemleverans. Jag har ingen porttelefon utan enbart portkod. Idag väntade jag en leverans och hade satt en lapp på dörren till trapphuset med mitt telefonnummer, där jag bad UPS ringa för att få portkoden. Framåt eftermiddagen hörde jag ett bankande från trapphuset och gick ner för att kolla. Det var budet som försökte påkalla uppmärksamheten. Han kunde inte ringa, då han inte hade mobiltelefon. Skall jag ha sakerna snabbt brukar jag annars gå in via MyUPS och begära leveransändring så jag kan hämta paketet ute i ett industriområde. Då vet jag åtminstone att jag får paketet samma dag.

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Har ett paket som väntar på att levereras, och PostNord ska leverera.
xlmoto har skickat paketet med tilläggstjänst sms-avisering, men NordPost har haft paketet liggandes på utlämningsstället några dagar, och nu har de skickar en brevavi och lagt till att leverans sker enligt särskild överenskommelse. Jag undrar lite vem de kommit överens med bara, för mig har de inte pratat med, och xlmoto har nog inte heller fått göra något.

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
och slarvade bort lappen som dom lämnat i brevlådan.

Men du hade fått en lapp?

Här kommer inte några avier alls. Tack vare att jag haft i bakhuvudet att ett paket är på väg, har jag, efter att det tagit ovanligt lång tid, bett avsändaren om försändelsenummer. Då har jag upptäckt att paketet redan legat på utlämningsstället.

Fast en gång skickade dom tillbaka ett paket på flera kg till Tyskland. Var bara att betala frakten en gång till...

Jag bor i lägenhet innanför låst port. Tydligen har paketbilarna inte kod till porten, utan bara brevbärarna. Hur kommer det sig?
Trots att brevbärarna har koden kommer det som sagt inte några avier hit. Så jag undrar var dom hamnar? Det står i infon när man söker på försändelsenumret att avi har skickats, och ibland två gånger.

Last edited:

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Postnord funkar bara fint! 3 gånger än så länge har jag fått ebaypaket registrerade på grannen i våningen under (samma förnamn) trots att mitt namn står på avin och paketet, alltid lika kul när de ska hämtas och alla namn inte stämmer:banana
Att dom höll på att tappa bort en bromsskiva som var på vift en vecka mitt i sommarn var också kul

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs VM-kva...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!