potatismos på bogesund!!!!!!

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
Jag undrar mera va hände? Hur blev det omkull körning? Varför gick det snett? Hur kan jag/Ni andra, unvika samma incident?

Saknar mangel på att vi här på Forum ska lär oss av verandra?

- Tyckar det är helt Ok med (Nick) Namn på dom som kör omkull - om/när det blir jag -> helt Ok..

När jag var i backen, på hemmaplan i Vaxholm, - gick rygter som bara den. Värst var det när en kvinlig bekännt så mig några veckor efteråt - hon började gräta eftersom att hon hade hört att båda mina ben var av och att jag även var förlamad.. Ku man ha unvikt dette volapyk useriösa rykta spridning - och fått fakta fram istället - hade alle mått bättra!

Att man sen ska respektera kompissar, familj, klubber mv är självklart.

(Men, ibland får vi erkänna att 25 årig med färskt körkort på R1 som genar ind i bil - under Gruppkörning - inte är jäffla bilistens, VV´s & Polisens fel - men, närmara en grej som vi själva ska jobba med i vårt äget gäng.. Vi bör kanske här kolla lite mera på hur vi kör i grupp, styr dom som kör över ägen förmåga när vi tar dom med, etc..
Sorry, mem det börjar bli dagz att ser verkligheten som den är!)

Och - bra att det inte värra på Bågesundsbanan...

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
KalleNorton skrev:
jag tycker rubriken var ganska rolig...

Det kan den säkert vara, men eftersom man inte vet hur det har gått är den rätt osmaklig. Om killen ifråga skulle ha legat död i en blodig massa där, hade rubriken även då varit lika rolig ?

Nu visste ju tydligen rubrikskaparen att det hade gått relativt bra, men jag tycker nog att folk i allmänhet bör tänka till lite när det gäller rubriker. Det är inte lätt att uttrycka sig fyndigt på nätet, det är rätt stor risk att vissa tar anstöt. Jag antar att jag är lite gammaldags, men jag anser att det finns vissa saker som man inte bör skämta om.
Personer som skadat sig allvarligt är en sådan sak.

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Det var väl av den anledningen att författaren visste hur det låg till som gjorde att han med gott samvete kunde skriva med ironi.

PenDragon

En räv på hög nivå
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Yamaha YZF600R Thundercat -97 (såld)
Nu tycker jag det får vara nog med gnäll på rubriken.
När t.o.m. personen som krashat säger att rubriken inte berör honom så känns det bara löjligt med folk som inte ens känner honom som gnäller.
Klart det hade varit något osmakligt om han var allvarligt skadad alt. död. Då hade jag också (som aftonbladet säkerligen hade uttryckt sig) "rasat mot rubriken".

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Tom skrev:
Hmm, verkar vara farligt med svart/silver GSXR-750.
Tur att det gick bra, jag vet hur det känns.
Förstod igår kväll att det var du, men eftersom det framgick att det hela gått bra och du var på väg hem så blev man lite lättad.

Krya på dig gubbe, du får en fri öl vid tillfälle.
Jag vet, våran svart/silver 750 00:a ramlade oxå omkull

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Känner man personen i fråga kan det vara ok med den rubriken, men det verkar inte som att så är fallet och då är det bara osmakligt.

Hur som helst så är det mycket skönt att det gick såpass bra som det gick, och jag hoppas att gammelpotäten snart är ute och åker med oss igen! :krama

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sprint ST
GSXR1100R skrev:
Jag vet, våran svart/silver 750 00:a ramlade oxå omkull

Jag pratade med gammelpotäten vid lunchtid, så jag vet numera att den svart/silvriga 750:n fortfarande lever.
Det är tydligen bra att vurpa på lånad hoj, jag måste börja testa det jag också. (Eller så skall jag helt enkelt låta bli att vurpa, känns som en bättre lösning).

Arctic#1

www.saltdalmc.com
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Zx6R
Jag tyckte inte det va roligt alls, om jag vurpar och har ont hoppas jag inte nogon kommer med sådana påhopp iaf.

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Tom skrev:
Eller så skall jag helt enkelt låta bli att vurpa, känns som en bättre lösning.
Jag har ett tips Tom!
In med hoj(-arna i ditt fall) i garage och palla upp med depåstöd, skrapa trisslotten därbak, logga in på vv.se och ställ av. Vips sparar man massor av pengar och slipper dikesvisiter m.m.

P.s. Krya på're gam'potäten! d.s.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Sweedo skrev:
Jag har ett tips Tom!
In med hoj(-arna i ditt fall) i garage och palla upp med depåstöd, skrapa trisslotten därbak, logga in på vv.se och ställ av. Vips sparar man massor av pengar och slipper dikesvisiter m.m.

Men fy FAN va tråkigt man har. :död

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
gamle svarten skrev:
"potatismoset" är helt okey....

lite öm i kroppen bara....

PS: nope....ja fick INTE åka hkp......

Men usch när hände detta?
Visst va de din fiiiiiina hoj jag såg i lördags i Bromma?

Va skönt att du är ok!

RQ

gamle svarten

Avliden medlem
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
GIXXER 750 -00 såld och en risig sp1:A_00 STULEN
sluta gnäll o hacka på varandra HELA tiden på sporthoj.com....

snart i varenda tråd är det nån som hAKAR upp sig på nåntingtexsärskrivning & stavvfeil, körsätt/körstil mm....listan kan göras lång!

många med mej,har tröttnat att gå in på sorthoj.com pga av det här! det är synd,vi sitter ju ändå i samma båt! vi är ju folk som gillar att åka hoj!

tack ALLA som ställde upp för mig efter crashen :kär :kär :kär :kär :kär

PS: potatismos brukar vara lite internt när vi crashar!

ha det gött på vägarna! // svarten

RoLLER

Monsieur Sub Cinq™
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
Yamaha FZ8-n
gamle svarten skrev:
sluta gnäll o hacka på varandra HELA tiden på sporthoj.com....

snart i varenda tråd är det nån som hAKAR upp sig på nåntingtexsärskrivning & stavvfeil, körsätt/körstil mm....listan kan göras lång!

många med mej,har tröttnat att gå in på sorthoj.com pga av det här! det är synd,vi sitter ju ändå i samma båt! vi är ju folk som gillar att åka hoj!

Det bästa jag läst på väldigt länge! SH verkar användas i nåt slags egenterapeutiskt syfte av folk som vill skriva av sig. Det trista e att dom allra flesta är hur trevliga som helst IRL och när man åker hoj med dom.

Swedie la grundstenen men det e vi som gör siten till vad den e. Och vi har förstört SH. Jag har varit samma kolsupare jag ibland. :(

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
RoLLER skrev:
Det bästa jag läst på väldigt länge! SH verkar användas i nåt slags egenterapeutiskt syfte av folk som vill skriva av sig. Det trista e att dom allra flesta är hur trevliga som helst IRL och när man åker hoj med dom.

Swedie la grundstenen men det e vi som gör siten till vad den e. Och vi har förstört SH. Jag har varit samma kolsupare jag ibland. :(

Snyft :(

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...