Power Commander från USA ??

Hockenheim

entreprenör
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
K5 Bana
Sätt bara in cd skivan som följer med, där står det hur man för över mappar och allt du behöver veta:tummenupp

Meddela gärna hur bänkningen gick.. Min R1:a fick vi ge mycket bränsle på låg och mellan,men snålare än orginal på topp..

OK. På powercommander.com så står det så här:

"Base Map - The Power Commander is supplied with a given (base) map stored in the microprocessor. This (base map) is typically a map that has been developed to provide an improvement for most combinations matching the map description (i.e. stock bike or performance exhaust and air filter)."

Om jag fattar saken rätt så bör jag kunna köra hojjen till firman utan att ladda in någon mjukvara själv?? :confused:

Hockenheim

entreprenör
Gick med
7 Jan 2008
Hoj
K5 Bana
Har idag bänkat hojjen..
Det blev en riktigt fin effektkurva, 169 hästar på hjulet.. :yoparty
Det bästa är docka att veta att den nu får rätt mängd soppa :tummenupp

Kamikaze kid

Inget är omöjligt....
Gick med
16 May 2003
Hoj
En snabb en med en tjock gubbe i sadeln
Har idag bänkat hojjen..
Det blev en riktigt fin effektkurva, 169 hästar på hjulet.. :yoparty
Det bästa är docka att veta att den nu får rätt mängd soppa :tummenupp

Tänk på att det är en USA PC3.
Allt är mycket större over there så du har troligen 142 euro hästar enligt mina beräkningar.

Jag ljuger så brrraaaa:D

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Ger lite liv åt en gammal tråd, jag har läst igen det som skrivits här men jag har ändå några funderingar.

Det jag funderar kring nu involverar en PC 5:a. Jag kör en ZX-10:a från -08 och skulle vilja utrusta den med en PC 5:a, någon här inne som har gjort detta? Vad vinner jag på att sätta dit en sådan, HK, vrid, soppa? Jag har ett Yoshimura slip-on på och har tänkt att byta luftfiltret.

Om man bänkar cykeln vilket jag har tänkt att göra kan man då få flera olika mappar, en för bana, en för gata och en för långresa? Om det är möjligt, hur svårt är det då att byta mellan mapparna?

All mjukvara som medföljer fungerar den endast till PC eller kommer jag kunna köra allt via min Mac oxå?

Anledningen till att jag valde den här tråden var för att jag hade oxå en fundering på köpa från staterna. Är det något jag ska tänka på om jag gör det? Inget som har ändrats sen sist det skrevs i den här tråden?
:va

Last edited:

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
ZX-10R års.m -08, ZX9-R, Kawasaki års.m -00 (såld), ZX6R -96 (såld), Diverse Cross hojar 50cc-125cc
Glömde en ska, vad får man betala för en PC 5:a i Sverige?

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
Jag trodde att poängen med PC5 var att man slapp mappa. Jag tror att den ska lära sig själv.

Ok det hade jag ingen aning om. Kan inte påstå att jag är speciellt påläst när det kommer till sånt här.

Men då återstår frågan om olika typer av mappar för olika situationer, bana, gata och touring? Om den ställer in sig själv kan man då byta mellan dessa, eller tänker jag helt fel nu?

Last edited:

appel_mx

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2010
Hoj
KTM 1190 Adventure - R 2014
Ja du ska kunna skifta mellan dom olika lägena är de tänkt. gå in på http://www.powercommander.com/powercommander/products/powercommanderv/powercommander_v.aspx och läs på. där står grundligt vad som gäller. Bara o fylla i Fabrikat och modell. Kan dock vara lite problem med vissa modeller när de gäller Powercommander från US, Vissa styrsystem på EU hojjar gillar inte detta och då säger styrsystemen till och varnar för fel. Funderar själv på en PC från US hmmmm.......

Crasy_Ninja

Ny medlem
Gick med
28 May 2007
Hoj
Ja du ska kunna skifta mellan dom olika lägena är de tänkt. gå in på http://www.powercommander.com/powercommander/products/powercommanderv/powercommander_v.aspx och läs på. där står grundligt vad som gäller. Bara o fylla i Fabrikat och modell. Kan dock vara lite problem med vissa modeller när de gäller Powercommander från US, Vissa styrsystem på EU hojjar gillar inte detta och då säger styrsystemen till och varnar för fel. Funderar själv på en PC från US hmmmm.......

Tack för länken, jag surffade runt lite där igår för att läsa på lite. Jag kollade även lite på Youtube ang. PCV och auto tune men jag kan inte säga att jag förstår mig på det. Vad exakt är det den här auto tune delen gör, som man förövrigt måste köpa till separat? Optimerar den bränsle insprutningen för bästa effekt, eller?
Som ni kanske förstår så är jag inte något snille när det kommer till att skruva :va

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Tack för länken, jag surffade runt lite där igår för att läsa på lite. Jag kollade även lite på Youtube ang. PCV och auto tune men jag kan inte säga att jag förstår mig på det. Vad exakt är det den här auto tune delen gör, som man förövrigt måste köpa till separat? Optimerar den bränsle insprutningen för bästa effekt, eller?
Som ni kanske förstår så är jag inte något snille när det kommer till att skruva :va

Autotune består av en bredbandslambda (istället för original smalbands) som sitter i avgasröret och sniffar sig till rätt blandning. Det fungerar dock bättre i teorin än praktiken.

Jag rekommenderar att inte köra autotune om man inte vet exakt vad man gör. Skall den användas bör den köras manuellt där man först mappar i bänk och därefter kör autotune i manuellt loggningsläge och godkänner eventuella ändringar själv. Annars börjar sprutet leva sitt eget liv med tveksamt resultat som följd.

Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha