Maestro
Ny medlem
Hur funkar en Tuneboy till skillnad mot en PC?
Tycker jag har fått en ganska bra deal på det mesta genom att handla från USA.
Priser nedan är med moms o tull + frakt..
1.697 kr för en PCIII USB färdigmappad för min EU 2006 R1 med Akra och K&N filter.
340 kr för K&N filtret
Det bästa priset är dock Akra Evolution 2 systemet för 12.500, riktpris i Sverige 25.900 (Detta system skickades dock som värde för 100 dollar)
Hej! Jag blev lite nyfiken på vilken sajt du handlade från i USA. Tack på förhand!
Hej
Jag har några frågor som jag inte tror har besvarats på den här tråden (eller som har besvarats men kanske inte gäller längre). Jag ska byta avgassystem på min Honda Hornet 2012 och av det jag har förstått bör man skaffa en power commander för att den ska gå optimalt. Jag har läst i den här tråden att man dessutom bör bänka motorcykeln men gäller detta även med de senare versionerna av PC?
Jag har ingen som helst kunskap om detta och skulle uppskatta alla råd och tips.
Det vet du inte... men du kan kollaPassar på och ställer en fråga till här. Jag kunde inte hitta en mapp på nätet som överensstämde med min motorcykelmodell eller mitt avgassystem. En vänlig själ på forumet länkade till en mapp som var för en liknande modell med liknande avgassystem och jag har laddat ner den och installerat PC på motorcykeln. Jag ska förhoppningsvis bänka motorcykeln nästa vecka men undrar nu om det går bra att ta en provtur innan bänkningen. Hur vet jag om den nuvarande mappen ger för mycket/lite luft/bensin och kan det vara potentiellt "farligt" för motorcykeln?
Har du frågat Peter vad han anser om dynojets autotuner?Skaffa en pc 5 ny eller begagnad och ladda ner mappen med just det du har plockat på din hoj eller så likt som möjligt, sedan införskaffar du dig ett power commander Autotune Kit. Ut å dra ett par repor när du sedan kommer hem kopplar du upp dig i mot din pc / mac så kan du fint å smidigt acceptera din nya fina mapp för just din körstil. Ja körde detta system till min nuvarande hoj å jag är helnöjd, förra hojen åkte ja ner till Andersson Turbo i Väsby med (finns här på forumet) som fick bänka den nöjd me de å men hela grejen med Autotune kittet är att den mappar din hoj under tiden du kör. När du har gjort det ett par gånger så kommer den mappen vara finare än en bänkning. Det blir stor skillnad oavsett vad du väljer.
Har du frågat Peter vad han anser om dynojets autotuner?
Kör själv med autotune och tycker det är ett superbra hjälpmedel men min erfarenhet är att det inte blir speciellt bra om man inte vet vad man gör..
Att bruksåka går bra, att köra så att man borde bli inburad går inte.Passar på och ställer en fråga till här. Jag kunde inte hitta en mapp på nätet som överensstämde med min motorcykelmodell eller mitt avgassystem. En vänlig själ på forumet länkade till en mapp som var för en liknande modell med liknande avgassystem och jag har laddat ner den och installerat PC på motorcykeln. Jag ska förhoppningsvis bänka motorcykeln nästa vecka men undrar nu om det går bra att ta en provtur innan bänkningen. Hur vet jag om den nuvarande mappen ger för mycket/lite luft/bensin och kan det vara potentiellt "farligt" för motorcykeln?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|