powercomander III

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
haninge
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
vad gör en pc III?
och om man har installerat en och sedan bryter strömmen..... ligger mappningen kvar eller nollas den?

har en sp2:a med pc3 och bänkad till 133hk på hjulet, med en drevning som lyder 15/41.....
och polaren har en sp1:a utan pc/mappning och dreven 16/40..... OCH DEN GÅR BÄTTRE:huvet

gurus... förklara.... har jag tappat mappningen vid strömavslag eller är pc3 SKIT? och om jag har tappat mappningen kan det då göra att jag får färre hk än orginal?.... menar att den skall ju vara vassare än sp1:an redan orginal... bara 2 hk men ändå....
 

Headhunter

Jonas Bergdahl
Gick med
18 Sep 2007
Ort
Umeå
Hoj
Ducati 749 monoposto, Ducati Monster S4R
EDIT: Är det en Powercommander III USB?
Powercommandern justerar insprutningen fetare eller magrare för varje utslag på gasrullen och vid varje varvtal. Med mappen menas den inställning som är lagrad i PCIII:an, helt enkelt en tabell med gaspådrag och varvtal som rader och kolumner och justeringen för varje kombination av gas och varv uttryckt som ett antal steg plus eller minus. Tabellen som passar din cykel anpassas genom provkörning i en bromsbänk där man med hjälp av en lambdasond i avgassystemet mäter sig fram till rätt luft/bränsleblandning. PCIII:an ska normalt spara mappen även om den är strömlös. Har den ingen mapp laddad är det 0 i alla "celler" i tabellen och då fungerar insprutningen utan justeringen från PCIII, dsv som om du körde utan att ha PCIII monterad. Den ska alltså gå precis som original, inte sämre.

Om du säger att din polares hoj går bättre och vassare antar jag att du menar att den accellererar snabbare trots att han har mindre neddrevat än vad du har. Du kan ju förstås ha vilket problem som helst med din hoj men eftersom du inte skriver hur den går så ska jag säga vad jag skulle ha gjort för att kolla PCIII:an;
Om jag var du så skulle jag ansluta datorn och kolla om det överhuvudtaget finns någon mapp eller om det är 0:eek:r i alla celler (använd en laptop med USB-sladd och programvaran som du har eller kan ladda ned från dynojet.com) och kolla vad för mapp som ligger i.
 

SACCE

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2006
Ort
haninge
Hoj
HONDA SP-2 REPSOL-STYLE (hrmfph.... inte min längre men kan inte rå för det..... älskade den så hårt att jag vill ha kvar den som avatar....)
jupp... det är usb....

har ju papper på 133hk....
i övrigt tycker jag att hojen går bra... inga misständningar eller andra tendenser till att inte vilja dra....

får inte ihop ekvationen bara... min bör dra bäst....
har ju dessutom ingen laptop... men det kanske blir till att skaffa....
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Byxdyno är inte direkt exakt......

PCIII tappar inte minnet vid strömavslag och om inte killen som ställde in den gjorde helt fel så skall du ha mer effekt än originalet. Koppla upp den mot din dator och se vad där ligger för mapp i.
 

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
Trådlyft!

Har en Mille R med powercomander. Har sett att på tomgång står den något sträck under 0 markeringen. Antar att detta betyder att det går snålt, det jag undrar är HUR snålt? Alltså super snålt eller "det kan kvitta" snålt? Har väll planer på att bänka den men är nyfiken.

En annan fråga, verkar väldigt vanligt att man gör någon form av modifikation av luftboxen på dessa. Någon som har erfarenheter av detta? Vissa säger att det tillsammans med öppet filter ger ganska rejält med pulver.

Tacksam för svar! :tummenupp
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
hmm, om ni nu kört dragrace, kan det inte va så att polaren käkat ett par prinskorvar färre i julas? :)
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top