Powercommander och mappar

asfalt svarvare

pain in the ass
Gick med
2 Mar 2012
Hoj
push montana 3c
har skaffat en pc5 till moppen och sitter inne i programmet o pillar lite, har hittat en map som är just till min moppe och dess utrustning (slip on o luftfilter).
självklart ska skrindan upp i bänk och köras för att verkligen trimma in det hela optimalt- men hur far off kan en redan färdig mapp egentligen vara?- den borde ju vara sanktionerad av Power commander iom att den finns på deras sida.

tänkte montera PC inom väldigt snar framtid samt även köra den i bänk mer eller omgående (förhoppningsvis denna veckan), känns inte mappen bra just nu så är det ju bara att koppla ur PC'n igen så man är back to normal.

nån med synpunkter på ovan tanke från mej??

//jj

SGM

BTG 8:20
Gick med
29 Feb 2008
Hoj
ZX10 , Nishiki Race Carbon, Superior XF
har skaffat en pc5 till moppen och sitter inne i programmet o pillar lite, har hittat en map som är just till min moppe och dess utrustning (slip on o luftfilter).
självklart ska skrindan upp i bänk och köras för att verkligen trimma in det hela optimalt- men hur far off kan en redan färdig mapp egentligen vara?- den borde ju vara sanktionerad av Power commander iom att den finns på deras sida.

tänkte montera PC inom väldigt snar framtid samt även köra den i bänk mer eller omgående (förhoppningsvis denna veckan), känns inte mappen bra just nu så är det ju bara att koppla ur PC'n igen så man är back to normal.

nån med synpunkter på ovan tanke från mej??

//jj

Jag testade en map i min k9a - var rik nå' jävulskt' överallt utom på topp. Dynojet lär ku inte testa alla mappar folk laddar upp - och vad säger att den som pillat vet vad han pysslar med, eller än värre, att hojen är hundra som det pillas med(lite off bränsletryck tex påverkar en hel del).

Nödlösning till man får den injusterad på riktigt.

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Powercommandern gör en procentmässig förändring på signalen till spridarna från ECUn. Pga mappen i ECUn skiljer sig på olika marknader, går det därför inte att ladda ner en mapp till PCn från Dynojets hemsida.

Om du lägger in en "noll" mapp (bara nollor i hela tabellen) så gör Powercommandern inget med signalen.

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Hoj
Ingen
Powercommandern gör en procentmässig förändring på signal till spridarna från ECUn. Pga mappen i ECUn skiljer sig på olika marknader, går det därför inte att ladda ner en mapp till PCn från Dynojets hemsida.

Om du lägger in en "noll" mapp (bara nollor i hela tabellen) så gör Powercommandern inget med signalen.
Det står specificerat vilken marknad mappen är anpassad för, ett det är en mindre bra lösning har redan framkommit.

aelm

Östgötaskräcken
Gick med
26 Sep 2006
Hoj
GSX-R1070 plus moms & Honda FTW500
Det står specificerat vilken marknad mappen är anpassad för, ett det är en mindre bra lösning har redan framkommit.

Inte alltid att det gör det, därför kan man ta det som en generell regel. Sedan vet jag att även om man har rätt mapp för rätt marknad så är den väldigt grovhuggen.

okidokey, pillar inte nått mer utan låter dynon och mätningar tala klarspråk in i burken så att det blir bra.

//jj

Det låter bra, du kommer inte bli missnöjd :tummenupp

none

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2011
Hoj
Ingen
Inte alltid att det gör det, därför kan man ta det som en generell regel. Sedan vet jag att även om man har rätt mapp för rätt marknad så är den väldigt grovhuggen.

Nix, det är inte alltid det är anpassat för hojar i Europa men i de fallen det finns en anpassad mappp så går det alldeles utmärkt att ladda ner, vilket här var frågan.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!