powercommander

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Major Bif skrev:
Snälla mannen. För det första så orkar jag inte tjafsa mer om det här, tro vad Du vill. För det andra så sitter jag med tidningen framför mig! Aprilnumret 2003. Där ger en standard r1000. 02:a, 145,4 SAE vid 10700rpm. Sen sätter de på ett Jardine Bolt-on + Kn + PC. Efter otpimering har de fått 154,4 SAE vid 11200rpm. De är småchockade själva.Fredrik på Schneiders gjorde mappningen (han har mappat 2 av mina hojar) i hans bänk. För det tredje så har jag varit många gånger Acra hemsida, deras bänkningar är helt standard förutom rören, alltså ingen Pc å således ej mappade . Vore ganska korkat att köpa ett helsystem för 21 tusen när det bara ger 5-8 hästar i icke mappat utförande utan att se till att det går optimalt men vissa gör säkert sånt också..

10 kusar upp över 9000rpm.. Känns som om det är där man ligger och kör med en 1000 kubikare.. hela tiden :tummenupp

svampe

Arlanda TT för Ezzo
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR600RR -08, GSX-R750 -00
Major Bif skrev:
För det andra så sitter jag med tidningen framför mig! Aprilnumret 2003.
Vad får dig att tro att jag inte kollade i det nummret? Tyckte bara att dämpartestet i nr 8, 2003 var en bättre fingervisning på vad ett bolt-on ger när vi ändå pratade om R1000 01-02.

Major Bif

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
Blåvit, R1000 K4. Yoshi Tri-oval bolt-on, Skidmarxz double bubble kåpglas. Bänkad vid 200mil, 155 SAE vid 11.000rpm.
I det nummer du hänvisar till så var luftfiltret standard, i det nummer jag hänvisar till så används KN...Du får ett par hästar till med Kn, rätt mappat..

relentless

Medlem
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
R6RR 2008
kommer bänka den senare i sommar..nu har jag en hel last med godis på g till hojen så man får hålla lite i stålarna,tjejen blir galen.. men jag lovar..den åker i bänk snarast!! :yoparty

tack alla för engagemang i tråden!! :tummenupp

relentless

Medlem
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
R6RR 2008
ska köra ett före och ett efter lägger upp allt här på sporthoj när det e klart...
det blir intressant å se vad kn filter,pc3 usb,jardine,2g booster kan göra på en ny hoj

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras