Powerpoint till DVD

Chris

Yamaha
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZS600
Någon som har tips på hur man kan få över en rullande powerpoint presentation till en DVD så man kan visa den på en skärm kopplad till DVD? Alltså jag vill kunna visa presentationen utan dator.

Blade

G'day Mate
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Chris skrev:
Någon som har tips på hur man kan få över en rullande powerpoint presentation till en DVD så man kan visa den på en skärm kopplad till DVD? Alltså jag vill kunna visa presentationen utan dator.

Är jag helt borta om jag säger att vissa DVD spelare kan läsa bilder direkt om man sparar dem som .jpg?

Chris

Yamaha
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZS600
Jo det kan dom men jag vill ha en presentation som rullar utan att jag behöver göra något...så det ser exakt ut som om man har presentationen rullande på en dator

Gumpa

Take me to bed or lose me forever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1-03 & Suzuki Ts250x
Kan du inte göra en VCD-skiva med bilder/klipp & menyer, då kan du ju välja hur fort & när bilderna/klippen ska komma, (kan ju oxå ha ljud till om du vill)

Mvh
//Gumpa

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
VCD och jpg är möjliga alternativ, men det kommer ta sin lilla tid att fixa. Det skulle underlätta om det fanns något program som fixade steken, men jag har inte stött på något sånt...

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Fanns ett litet program som hette resklar som fixade biffen. Ska kolla upp det.

Edit: En snabbsökning på google gav detta:
Använda en presentation på en annan dator
När du vill visa ett bildspel på en annan dator kan du använda guiden Resklar. Guiden packar ihop alla de filer och teckensnitt som används i presentationen på en diskett. När du sedan vill visa bildspelet på en dator där PowerPoint inte finns installerat, packar guiden även ihop PowerPoint Viewer på disketten.Viewer är en variant på programmet som kan spela upp din presentation - men den kna inte skapa några nya presentationer.

Göra presentationen resklar
För att göra i ordning en presentation som ska användas på en annan dator gör du så här:Börja med att öppna presentationen som du vill spara på en diskett. Klicka sedan på Resklar på Arkiv-menyn.
Följ instruktionerna i guiden Resklar. Sätt in en ny diskett vid uppmaning.

Om du lägger med Viewer för PowerPoint 97 på disketten, får du fullständigt stöd för nya PowerPoint-funktioner.

Packa upp presentationen
För att packa upp en resklar presentation gör du så här:
Sätt in disketten som du har kopierat presentationen till.
Öppna disketten och dubbelklicka sedan på Pngsetup. Ange sedan till vilken plats du vill kopiera presentationen. Om du vill visa bildspelet klickar du på PowerPoint Viewer ( Ppview32) och klickar sedan på presentationen som du vill visa.

PowerPoint Viewer
Viewer följer med PowerPoint och finns i Office 97-mappen ValuPack på CD-ROM-skivan. Om du inte installerade PowerPoint från en CD-ROM-skiva och du har tillgång till Internet, klickar du på Microsoft på World Wide Web på Hjälp-menyn i PowerPoint och klickar sedan på Gratis program och filer. Du kan också gå direkt till denna adress:

http://www.microsoft.com/office/000/viewers.htm

Viewer som följer med PowerPoint 97 stödjer alla PowerPoint 95-funktioner och kan användas med både PowerPoint för Windows och Macintosh.

Powerpoint 97 förstås men det har väl knappast skett någon försämring med senare presentationer.

Mvh Blip

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...