Powerslide

303

Twin Wanker
Gick med
22 May 2003
Hoj
748R -02
Weee! Var ute och tourade på slingerbulten idag, precis som jag brukar när solen skiner. Körde ett par vändor och vart ganska nöjd med åkningen. Stannade till vid Rosenhill och drack lite och funderade lite över åkningen. Kom fram till att jag skulle prova en lägre växel i vissa kurvor, sagt och gjort upp på hojen opch testa!

Gick väl bra tills jag kom till en kurva strax efter kalhygget, det ligger en skrotad rostig bil där. Kör som jag tänkt en växel lägre vilket ger mig mycket bättre vrid genom kurvan och det är då jag känner att bakhjulet börjar glida... ååhej vad det glider i vad som käns som en evighet och lite till. Visst har man tappat fäste tidigare men detta slår alla rekord! Det glider genom HELA kurvan med knäskrap och det är så jävla najs känsla!! Wow! :banana Dock inget jag vill försöka mig på igen :)

Det konstiga är att jag blev inte ens rädd.. vände hojen på bästa ställe och körde tillbaka... holy cow vilket spår! Fotade med mobilkamera som dock inte blev så bra... men jävlar vad kul det var :hihi

Bifogat

• sliiide1.jpg
    sliiide1.jpg
    11.3 KB · Visningar: 460
  • sliiide2.jpg
    sliiide2.jpg
    9.8 KB · Visningar: 420

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
AddE <TM> skrev:
Kanske något för RR-skolan? :banana
Jag gjorde svarta streck med en R1 igår, fast jag kan inte påstå att det sladdade. Dessutom tror jag inte att RoLLER vill att jag testar med hans hoj.

AddE <TM>

Ny medlem
Gick med
1 Nov 2003
Hoj
f.d. apriliaägare, Bytte den mot ett mellankort
Mattias skrev:
Jag gjorde svarta streck med en R1 igår, fast jag kan inte påstå att det sladdade. Dessutom tror jag inte att RoLLER vill att jag testar med hans hoj.

Heheh, jo jag såg ju det. Va ju jag som stod bakom kameran :tomten

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...