Evil_Henke
Nyrakad pung!!
jag har haft b-kort i typ 4 år och nu har jag tagit mc-kort! får man nån ny prövotid nu eller är den förbrukad sen tidigare?
//Henke
//Henke
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Evil_Henke skrev:jag har haft b-kort i typ 4 år och nu har jag tagit mc-kort! får man nån ny prövotid nu eller är den förbrukad sen tidigare?
//Henke
cha0s skrev:Du får bara prövotid första gången du tar ett körkort.
Står på baksidan på körkortet, under vilkor, om du har det
Allex skrev:vaaa, vänta nu, om jag har tagit B kort för två år sen och nyligen skaffat A betyser det att jag inte har prövotid?? Trode att man får en ny prövotid men endast gällande A
c9h13no3 skrev:Man får ETT körkort, det körkortet är det prövotid i två år på.
Sen kan man få FLERA olika behörigheter på sitt körkort, såsom A och B etc.
Det är det som gör att man kan förlora rätten att köra bil om man åkt lite för fort med hojen... Man förlorar nämligen körkortet, inte behörigheten. Om jag förstått saken rätt...
Allex skrev:vaaa, vänta nu, om jag har tagit B kort för två år sen och nyligen skaffat A betyser det att jag inte har prövotid?? Trode att man får en ny prövotid men endast gällande A
hrc skrev:Neeeh. Kör du för fort på bågen drar dom in de andra behörigheterna oxå (av bara farten). Körkortet är ju bara en plastbit med lite uppgifter på....
Dock är det teoretiskt möjligt att bli av med bara en viss behörighet, så att du skulle kunna fortsätta köra bil fast inte hoj eller tvärtom. Men det har jag aldrig hört talas om att någon har klarat sig undan med!
Vore ju orimligt om det blir ny prövotid för varje gång du tar ny behörighet...skulle ju bli prövotid på 6 år....
c9h13no3 skrev:Öhhh... Var det inte EXAKT det jag skrev?![]()
Neanderthalaren skrev:Gäller detta från A1 till A också?
You made my day my friend...PollySmurf skrev:Japps..
zykl0n skrev:Och när man blivit av med kortet och får tillbaka det har man också två års "prövotid"
![]() |
Motorcykelns Dag 3 maj
Den 3 maj är det Motorcykel... |
Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel
Foto: Bilprovningen Våre... |
|
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |
![]() |
Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
En liten påminnelse om året... |
![]() |
2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!
Nu är det bara två månader ... |
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning