Slappskinnet
Medlem
Näe jag tror lorre kommer klippa en mås igen och eftersom han är så lättstörd så blir det rossi som tar det.
Näe jag tror lorre kommer klippa en mås igen och eftersom han är så lättstörd så blir det rossi som tar det.
Två läsvärda artiklar på MotoGP inför Phillip Island;
http://www.motogp.com/en/news/2015/10/13/rossi-lorenzo-ready-for-phillip-island-face-off/186927
http://www.motogp.com/en/news/2015/10/14/rossi-to-equal-capirossi-s-record-at-phillip-island/186978
Rossi kommer tänka titel istället för race, hon kommer inte slåss för att vinna racet, vilket är klokt. Hade de varit för 10årsedan skulle han slåss för en race seger men inte nu. Därför tror ja
Visst är det tråkigt
Visst är det tråkigt
Jag gissar på att Lorre är snabbast på alla träningar och tar kvalet men sedan börjar det regna under racet och någon högoddsare tar vinsten som vanligt
När inte JL vinner så är det som regel VR, MM eller DP som vinner. Minns faktiskt inte vem och när någon annan vann ett lopp.
Senast någon som inte var VR, MM, DP eller JL vann var Casey Stoner på Phillip Island 2012. Och förutom det underbarnet, så var det Ben Spies på Assen 2011. Innan den var det Andrea Dovisioso på Donington 2009. Så det är jääävligt ovanligt att någon annan än de där speciella grabbarna vinner.
Det är ju lite otroligt. Jag blev nyfiken på, efter Ulvhamnes inlägg, hur länge sen det var nån annan än nån av de fem aliens som vann ett MotoGp-lopp. Ulvhamne nämnde Spies i Assen 2011, och Dovi i Donington Park 2009. Innan dess var det Capirossi som vann på Motegi 2007. De här fem, numera fyra, har alltså dominerat sporten i snart 10 år.
Jag brukar fundera på vilka som blir nästa aliens.
Mina gissningar utan inbördes ordning: Iannone, Smith, Rabat, Redding, Rins, Vinales. Gardera med Miller.
Och Marquez lär väl hålla några år till...
Vad tror ni andra, har jag missat nån blivande alien?
2006 var det 8 olika förare som tog segrar, så det är väl lite styvt 10 år ja.
Förutom Stoner så är det bara yamaha och honda under de åren med. Hoppas verligen ducati får till den sista skvätten upp till toppen, så kanske det kan bli fler än en 4 förare stor grupp som kan vinna. Om dessutom aprilia eller suzuki kan få till det blir det en större möjlig klubb för vinster.
Pratar vi -06 till -15 så är det fler än CS som vunnit på nåt som inte är en Yamaha eller Honda. Capirossi och Bayliss, båda på Ducati, samt Vermeulen på Suzuki.
oj, när man summerar Motogp på det sättet så måste jag nog säga att MotoGp e rätt fail då jue.
Jo, 2007 gjorde de det. Sedan dess är det inga andra tillverkare än honda/yamaha, med undantag för då Stoner. Iaf vad jag kunde se när jag snabbt ögnade igenom åren.
Det stämmer. Trodde att du menade de senaste 10 åren dock.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|