pratade med f-bolaget idag

2fast4you

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2004
Hoj
srad 750 turbo
Daytona Peter skrev:
2059293 ...som sagt, pratade med försäkringsbolaget idag (TH). De har höjt premien för i år, trots att både jag och hojen blivit äldre och fortfarande är skadefria. Ingen stor höjning men ändå, tycker ju att premien borde minska när man blir äldre.
Trodde att 24 var den magiska gränsen för när det skulle bli "billigt" att försäkra, men så fel jag hade. :(

Hur ser det ut för er, har ni också fått höjd premie?
Tennant ville ha 124000:-/år tror inte de vill ha mig som kund..

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
lpdata skrev:
2065226 Vad ni gnäller om försäkringar :D
Kolla detta svar från Tennant:

Helförsäkring på MC:n med reg nr XXX123 hamnar på 52992 kr/år :machinegu

Så dom lär inte få så många nya kunder i år :hihi

// Lasse

:mad:
De skulle ha 164.000kr/helår på min hoj som kostade 119000kr :huvet

Tror inte heller att de får nya kunder iår... :hihi

2fast4you skrev:
2065326 Tennant ville ha 124000:-/år tror inte de vill ha mig som kund..

Tror inte att de vill ha någon som kund.... :3freak

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
zxr400 -91
Tennant är cp! jag har slåt på lite olika hojar på mig och har fått över 200 000kronor i Hel/hel!
ja hoppas att det är något fel på deras webbsida!

har folksam och betalar 3100kronor Hel/Hel på min far (bor hemma än)
kollade även upp samtidigt om vad det skulle vara på mig. och om jag väljer att endast jag får köra hojen (ingen annan, inte ens frugan) så hamnar jag på samma pris.. så jag är nöjd som fan! Detta är mindre än vad jag betalade för cbr125:an :D

BrandonW

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
Yamaha XJ650 -82, Tidigare Yamaha R6 -01
Jag ska då lätt byta från TH till Folksam.
Gillar deras samarbete med SMC :)
Dessutom suger det med TH eftersom man är komplett oförsäkrad när man åker på bana. Men inte med Folksam.

Bara solen kommer fram, när som helst nu... :tomten

fahrenheit

Ny medlem
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
zxr400 -91
i vilken utsträckning gäller folksams försäkring på bana? är det något tillägg eller är det smc medlemsskapet som gör detta?

Lynn

www.hojridemc.com
Gick med
20 Jun 2005
Hoj
Aprilia tuono 1000r -06, Aprilia 550sxv -08, krockad KTM 625 SXC -04, Ducati 996S -01, KTM 450 SXF -07
Blir Bilsport & MC för min del...
Det klart billigaste alternativet. Tecknar en 30+ försäkring på sambon och då får även jag köra den. Tjejer under 30 får köra hojen men inte grabbar... :tuttar
Sjukt jag vet... men blir klart bättre premie än något annat bolag..

Fick besked från TH att de inte försäkrar nya hojar då det är större skaderisk... hmmm.. skumt värre... de kan tänka sig att ta min då den är 3 år gammal... Blir aldrig mer TH för min del...

BrandonW

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2005
Hoj
Yamaha XJ650 -82, Tidigare Yamaha R6 -01
fahrenheit skrev:
2065354 i vilken utsträckning gäller folksams försäkring på bana? är det något tillägg eller är det smc medlemsskapet som gör detta?

När jag snackade med dom så fattade jag att du är trafikförsäkrad när du åker på bana med Folksam, förutsatt att det inte är tävling eller träning inför tävling. (jag är bara intresserad av halvförsäkring, så om vagnskada vet jag inte)
Angående SMC så har jag fattat det som att det finns två typer av rabatter, men för båda är det en förutsättning att du är medlem i SMC. Det ena är att man i grunden får 10% billigare (läs; mindre dyr) försäkring, det andra är att man genom att delta på vissa av SMC:s fortbildningar så får man ännu mer rabatt.

Rätt mig någon om jag är ute o cyklar.
:crash

Busken

Ny medlem
Gick med
17 Nov 2005
Hoj
Fz6-s
moha skrev:
2064179 hej,

kollade själv en massa försäkringar och det är 24+ som gäller det vill säga att man fyllt 25!!! kan vara att gränsen paseras året då man skall fylla 25 hos vissa bolag.
ett tips: bo kvar hemma och lägg den på farsan :gnissla (alla inom samma hushåll får köra den) :fyllisar

Vilket Fb har du hojen på? bilsport och mc? :confused:

addiii

B'n'B
Gick med
19 Mar 2006
Hoj
Rexy -07
Busken skrev:
2069087 Vilket Fb har du hojen på? bilsport och mc? :confused:

Yamaha Power hos Länsförsäkringar. kolla noga! det skiljer sig från försäkringsbolagen och även beroende på vilken försäkring inom samma bolag. rena kallabaliken asså. :va
PS. läs på nätet om ålder osv. jag fick en högre premie på samma försäkring då jag frågade om unga får köra hojen jämfört med när jag inte frågade (och man fick köra den i båda fallen) . :hihi

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Ni är alla skenförsäkrare och skall brinna när ni dör!! :mad:

Jag får betala med min själ endast för trafik, vill jag ha halv får jag råna banker.... HEL???

Då har inte ens Bill Gates deg nog!!! :huvet

gurra2fast

The Chase is Better than the Fetch...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ingen
#kgc-folke# skrev:
2065319 ja men det är ju min pappas hoj men jag får köra den med den försäkringen

Du skrev ju "MIN gsxr 750-05" i ditt tidigare inlägg...

Score skrev:
2065243 Jag ringde TH för en vecka sedan fick pris på en 1000rr. Halvförsäkring ca 854/månad. Självrisk 3000:- ca... Då va det en året runt försäkring. Med SMC kurs skulle det gå på ca 755/månad. Ringde igår och skulle försökra hojen men då sa hon att det inte ens fanns någon försäkring utan att man har gått smc kursen. Helt skadat... Så jag ringde IF och fick ett pris på 805/månad och då får jag ställa av den när jag vill =)

Betalade jag hela beloppet på en gång så går det på ca 760/månad... Så för mig blev det IF i år... Tack för mig...//Score

Detta är IFs vanliga försäkring du menar eller är det Hondaförsäkringen? fick själv 557:-/månad/halvförs på deras hondaförsäkring men då binder man upp sig ett helt år och man får ej ställa av...

Tycker du fick ett bra pris...

Last edited:

addiii

B'n'B
Gick med
19 Mar 2006
Hoj
Rexy -07
Lucius skrev:
2069630 Ni är alla skenförsäkrare och skall brinna när ni dör!! :mad:

Jag får betala med min själ endast för trafik, vill jag ha halv får jag råna banker.... HEL???

Vi i Malmö och de i Gbg betalar ca 5% mindre än ni 08or. :va

så jävla biligt är det ju inte

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Score skrev:
2065243 Jag ringde TH för en vecka sedan fick pris på en 1000rr. Halvförsäkring ca 854/månad. Självrisk 3000:- ca... Då va det en året runt försäkring. Med SMC kurs skulle det gå på ca 755/månad. Ringde igår och skulle försökra hojen men då sa hon att det inte ens fanns någon försäkring utan att man har gått smc kursen. Helt skadat... Så jag ringde IF och fick ett pris på 805/månad och då får jag ställa av den när jag vill =)

Betalade jag hela beloppet på en gång så går det på ca 760/månad... Så för mig blev det IF i år... Tack för mig...//Score

Nu har du nog blandat ihop lite, för det där låter som Folksam :tungan

Jag fick samma premie i år på 929an, men på R1an så blev det så klart mkt dyrare, hoppas de e värt det :)

moha skrev:
2069887 Vi i Malmö och de i Gbg betalar ca 5% mindre än ni 08or. :va

så jävla biligt är det ju inte

Skiljer nog mer än 5% om era fassor har försäkringarna

Lucius skrev:
2069630 Ni är alla skenförsäkrare och skall brinna när ni dör!! :mad:

Haha så är det, men jag låtsas att ja e Bill Gates än så länge :huvet

addiii

B'n'B
Gick med
19 Mar 2006
Hoj
Rexy -07
Anderzzon skrev:
2069908
Skiljer nog mer än 5% om era fassor har försäkringarna

detta är generelt, nu snackar vi två lika personer! den stora skilnaden ligger nog i stöddelen... vissa försäkringar som hondaförsäkringen har ingen skilnad. Zon 1-3 samma premie. malmö o gbg är 1b!! :fatta!

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0