Pre-nybörjar tips??

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
CBR_Danne skrev:
Själv körde jag mycket privat men tog 5 lektioner och lärde mig ganska mycket på de lektionerna, speciellt bromsteknik. Teorin tänkte jag inte mycket på utan gick bara dit och skrev 2 fel. Helt sjukt egentligen men inte klagade jag för det :tummenupp

Bara att öva och nöta in bromsning, garagevändning osv så har du ditt körkort i en liten ask. Lycka till!!!

Jag har tänkt öva privat, men kommer bara kunna göra det i begränsad omfattning (kör med en bekant och kan ju inte vara ute varje dag då känns det som). Jag har tänkt köpa 10 lektioner (á 50min). Hur mycket körde du privat? Kanske onödigt av mig att köpa 10? räcker kanske med 5? Det är ju trots allt ganska mycket pengar det handlar om. Jag har haft körkort för bil i 3-4år så trafiken kan jag läsa av och har ingra problem att köra hoj, måste bara bli bra på hantering och bromsteknik etc.

EspenH

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Yamaha YZF600R
Mahti skrev:
Jag har också fastnat för MC totalt :3freak , ska börja träna MC som fan, bara får bilkörkortet först.. Ett litet problem kan vara att få tag på hoj, har inte råd att köpa en lättkörd mc o sen sälja den för att byta till sporthoj. detta för att jag har hört att det är svårare med sporthoj :confused:

Är orolig för att det ska vara jobbigt att komma upp i samma nivå med alla andra i teknik eftersom jag inte har haft möjlighet till moppe eller liknande när jag var mindre ens.. så det blir till att börja från scratch.

Hoppas bara att jag hinner träna lagom innan vintern så jag kan ta kortet direkt på nästa sängstart!!

Om du inte redan har hoj och tänker träna inför körkortsprov över vintern så måste jag bara tipsa om att köpa en billig cross/enduro hoj och träna på. Det ger allt du behöver. Glöm detta med att det skulle vara svårare att köra sporthoj och att du därför måste börja med en sådan. En crosshoj på såsigt underlag ger perfekt körträning. Tänk på att MotoGP-grabbarna gärna tränar på det viset! Den är dessutom stryktålig som få och räkna med att vurpa då och då, det ska man inte vara rädd för. I början går det ju dessutom ganska långsamt.... :)
Annars är det rätt som de flesta skriver - träna mycket! Lycka till!

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy