precis bytat upp mig!!

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Bytat är inget ord väl. Bytt upp dig heter det!

I övrigt bra val! Såg nyligen ett par WSBK klipp med Haga på just den förra generationen RSV som du köpt.

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Bytat är inget ord väl. Bytt upp dig heter det!

I övrigt bra val! Såg nyligen ett par WSBK klipp med Haga på just den förra generationen RSV som du köpt.

nej, förstår inte varför så många envisas med att säga å skriva bytat!? Det finns inget som heter Bytat.. det stör mig. jag ser det överallt, sh,övriga forum, bloggar, blocket framförallt! Hur kan så stor del av sveriges befolkning tagit åt sig av det.. Jag blir galen och får ett psykbryt snart :4skrika

:ätapiller

ursäkta! men ja behövde bara få ur mig det en gång för alla.. :gråta

kashiwagi

Master of the Universe
Gick med
2 Sep 2006
Hoj
CBR1100XX -98 (såld) - 2013 KTM SuperMoto R
Svart att forsta att sprak utvecklas? Ni kan ju fraga nagon fran Finland vem som bastardiserat det svenska spraket mest, finnarna eller svenskarna. Det finns inget som heter arton!! Det heter bannimej ADERTON!"!"#"!one!!

Sjalv finner jag konjugeringen "bytat" fullkomligt naturlig. Har aven noterat att skanes vastkust verkar ha manga "bytat"-fantaster.

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Svart att forsta att sprak utvecklas? Ni kan ju fraga nagon fran Finland vem som bastardiserat det svenska spraket mest, finnarna eller svenskarna. Det finns inget som heter arton!! Det heter bannimej ADERTON!"!"#"!one!!

Sjalv finner jag konjugeringen "bytat" fullkomligt naturlig. Har aven noterat att skanes vastkust verkar ha manga "bytat"-fantaster.

Att säga "bytat" är knappast en utveckling, snarare tvärtom. Ungefär som när man var liten o sa "skärde" istället för skar.

Skånes västkust? Du menar Nordvästra Danmark?

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Hur är det med geografin? Nordöstra Danmark blir det väl:rolleyes:

Jag tror jag prickade in ett IG i geografi, därför jag jobbar med logistik nu hehe. Jag gick mest på att det var Skånes västkust, därav nordväst, Men ja ser man till helheten så är ju Skånes placering på östra kanten.

Västra delen av Nordöstra Danmark då, ska vi säga så? :)

Jokke_

No money, No honey!
Gick med
16 Jun 2005
Hoj
Hojlös
Jag tror jag prickade in ett IG i geografi, därför jag jobbar med logistik nu hehe. Jag gick mest på att det var Skånes västkust, därav nordväst, Men ja ser man till helheten så är ju Skånes placering på östra kanten.

Västra delen av Nordöstra Danmark då, ska vi säga så? :)

Kanon! Och så var i överens om att det heter bytt! :tummenupp

ViktorW.

Ny medlem
Gick med
2 Sep 2005
Hoj
R1-04 race/banhoj
Bytat istället för bytt, molln instället för moln, bonnar istället för bönder. Det är skånska pojkar. Lev med det.

Håkan och Madde

Guest
Bytat istället för bytt, molln instället för moln, bonnar istället för bönder. Det är skånska pojkar. Lev med det.

SÅÅÅÅÅ underbart att slå en koll på sh... spelar inge roll vilket humör man e på.. man skrattar ändå när man e klar:banana.

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!