Prejad utav suv

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Hoj
Street Triple 765 Moto2, K1200S
hahaha, snyggt att han stannar, går ut och skäller på hojåkaren, och sen drar igen :D

Steffo_b

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2007
Hoj
2006, Honda VFR 800FA
Riktigt osnyggt beteende får jag säga.
Att byta fil när någon redan är där är inte direkt bra trafikbeteende.
Å andra sidan är vi ju ganska lätta att missa i döda vinkeln när vi kommer kvickt och lätt mellan köer och liknande. Av den anledningen är jag själv lite försiktig när jag kör i tät trafik på det här sättet. Jag utgår alltid ifrån att någon ska bete sig på det där sättet. Och det gör dom emellanåt också tyvärr. Det finns alldeles för många ute i trafiken som inte borde ha körkort.

laplace

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2009
Hoj
cb1000ra -12
Vilket svin.. Ingen blinkers och han kollade inte ens i backspegeln innan han drog ut. Han kände väl sig så säker i sin stålbur att han inte behöver ta hänsyn till andra trafikanter

Calle.s

Ny medlem
Gick med
10 Nov 2008
Hoj
trampcykel
Riktigt osnyggt beteende får jag säga.
Att byta fil när någon redan är där är inte direkt bra trafikbeteende.
Å andra sidan är vi ju ganska lätta att missa i döda vinkeln när vi kommer kvickt och lätt mellan köer och liknande. Av den anledningen är jag själv lite försiktig när jag kör i tät trafik på det här sättet. Jag utgår alltid ifrån att någon ska bete sig på det där sättet. Och det gör dom emellanåt också tyvärr. Det finns alldeles för många ute i trafiken som inte borde ha körkort.

Håller med, jag brukar alltid försöka undvika att ligga i döda vinkel för någon och skulle man vara tvungen så gäller det att vara kvick på bromsarna. Folk är otroligt dåliga på att ha uppsikt bakåt och framförallt i döda vinkeln. De är mycket bättre på detta i tyskland när man kör på autobahn tycker jag, där är det sällan någon som går ut framför en när man kommer i 40+ eller ngt räknat från deras hastighet, men inte alls konstigt på motorvägarna här.

Stuntman

Stunt Edition
Gick med
25 Nov 2006
Hoj
SECRET STUNT EDITION(S)
Exakt samma sak hände mig förra sommaren, kör på en tvåfilig väg vid Bromma. Kör ifatt en ny Volvo xc90 i jämn takt då hon plötsligt byter fil med mig vid förardörren:huvet Blir träffad, vinglar otroligt mycket vid räcket, får tillbaka kontrollen på hojen. Ser att hon inte bryr/såg mig och kör vidare.

Nu ligger min puls på varvstopp!:mad: Kör ifatt henne, söker ögonkontakt och hon ignorerar mig, kör lite närmare och bankar allt jag kan på bilen... hon ignorerar mig forfarande:va Kör framför henne och saktar in. När vi har stannat e hon sur och jag ger henne världens utskällning så att hon får panik och blir tårögd. Blir nöjd, sätter mig på hojen och kör vidare... darrande.

Kan tilläggas att det blev rätt så fina märken på hennes nya Volvo:)

Last edited:

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Hoj
Flera :P
Skulle med alla medel försökt krossa puckots skalle om jag fortfarande vart fysiskt vital

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MTS1200s
Känns som att MC-föraren är lite delaktig i detta.. Man ser ju att SUV´en inte dirket kör defensivt + död vinkel + att SUV´n inte valt höger fil helt.. LITE farligt att dra om, en att SUV föraren gör fel är självklart.

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Massa dravvel bara, självklart är det bilförarens fel....
Döda:machinegu ha ha ha:D

Klart det var bilistens fel - men det var å andra sidan inte alls oförutsägbart för mc-åkaren. Två offensiva förare som möttes och ville äga samma asfaltstump - mc:n förlorade (som alltid). Man ber om problem i onödan om man inte lär sig att läsa av trafiken efter sådana muppar - och undvika dem på sätt som flera redan nämnt.

Last edited:

Thriss

DiREckt!!1!1
Gick med
16 Mar 2010
Hoj
Kawasaki Er-6n 2009; KTM 400EXC-R 2011
Något som trafiklärare lär ut på mcskolor idag är att man ska ligga mitt i körfältet för att ta plats så man inte blir trängd, det vi ser direkt i början är att han tränger de andra bilarna lika illa själv!

Givetvis gör bilisten jävligt fel, men MC föraren också. Dock ska han iallafall ha cred för att hans tannade :) Anledningen till att han skäller är för att jag misstänker att det första MC-föraren klämmer ur sig innan bilisten förmodligen ens hunnit fråga hur det gick är ngt i stil med "VA FAN HÅLLER DU PÅ MED DIN *PIIIIP* *PIP* *PIIIP*, DU SKA ´*PIIIP* *PIIIP*.
Jag hade spottat och svurit om jag varit mcföraren fastän jag gjort fel. Är naturligt att man är uppjagad efter en nära döden upplevelse och man agerar och säger innan man tänker.

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Något som trafiklärare lär ut på mcskolor idag är att man ska ligga mitt i körfältet för att ta plats så man inte blir trängd, det vi ser direkt i början är att han tränger de andra bilarna lika illa själv!

Givetvis gör bilisten jävligt fel, men MC föraren också. Dock ska han iallafall ha cred för att hans tannade :) Anledningen till att han skäller är för att jag misstänker att det första MC-föraren klämmer ur sig innan bilisten förmodligen ens hunnit fråga hur det gick är ngt i stil med "VA FAN HÅLLER DU PÅ MED DIN *PIIIIP* *PIP* *PIIIP*, DU SKA ´*PIIIP* *PIIIP*.
Jag hade spottat och svurit om jag varit mcföraren fastän jag gjort fel. Är naturligt att man är uppjagad efter en nära döden upplevelse och man agerar och säger innan man tänker.

Gör han fel? Han ligger ju mitt i den vänstra filen. Att han tränger sig lite i kön har väl inget att göra med olyckan? Bilisten kollar inte backspegel/döda vilkeln innan sväng, hans fel!

/ Jens

petolvan

Kejsare, Kung OCH Michael Jackson
Gick med
21 Jan 2010
Hoj
Bensindriven
Var med om en liknande situation förra sommaren då jag körde min lillebrors moped för att handla:
En Volvo XC90 står i mitten av körfältet med blinkers för att svänga vänster, när jag sedan skall köra om på högersidan så slår han av blinkersen och ger gas rakt fram ut i körfältet helt utan att titta bakåt eller åt höger för att se om nånting finns där.
Slutar med en närtitt på asfalten och skrapade knän. :arsele

Thriss

DiREckt!!1!1
Gick med
16 Mar 2010
Hoj
Kawasaki Er-6n 2009; KTM 400EXC-R 2011
Gör han fel? Han ligger ju mitt i den vänstra filen. Att han tränger sig lite i kön har väl inget att göra med olyckan? Bilisten kollar inte backspegel/döda vilkeln innan sväng, hans fel!

/ Jens

Min åsikt är att båda gjort fel, bilisten lite mer än MC-föraren, men MC-föraren är inte utan skuld. Endast min åsikt.
Vad som verkligen hände eller inte hände kan vi inte veta utifrån filmen. Kanske står en alien men en dragstråle precis utanför bild och drar bilen mot sig in i MCn? Kan aldrig veta säkert :va

-TLM-

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Hoj
Orange skräp tyvärr
Min åsikt är att båda gjort fel, bilisten lite mer än MC-föraren, men MC-föraren är inte utan skuld. Endast min åsikt.
Vad som verkligen hände eller inte hände kan vi inte veta utifrån filmen. Kanske står en alien men en dragstråle precis utanför bild och drar bilen mot sig in i MCn? Kan aldrig veta säkert :va

Men snälla människa, kolla på filmen igen och ta på dig glasögonen!

Hur kan man få detta till att mc föraren har gjort något fel vid omkörningen?

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Borta...
Hade mc föraren legat i filen som alla andra och inte trängt sig mellan bilarna till att börja med hade detta inte hänt.

Problemet är inte föraren i suven utan mc föraren som inte kan hålla sig till rådande trafikrythm utan skall gasa om alla.

Jag har rätt! :)

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Hade mc föraren legat i filen som alla andra och inte trängt sig mellan bilarna till att börja med hade detta inte hänt.

Problemet är inte föraren i suven utan mc föraren som inte kan hålla sig till rådande trafikrythm utan skall gasa om alla.

Jag har rätt! :)

Det är väll helt ointressant vad MC föraren gjorde i korsningen innan olyckan hände!

Låt säga att MC föraren redan låg bakom bilen när det blev grönt utan att ha kört mellan någon bil, skulle det ha påverkat vem som gjorde fel under själva krocken?

Pysch

Ny medlem
Gick med
20 May 2003
Hoj
-
Ser mer ut som SUV:en får väja för den svarta bilen som ligger framför...

Finns det ingen annan på SH som kör bil mer än mig?
Jag reagerar ganska bra när en hoj närmar sig, men ändå blir jag överraskad ibland när en hoj helt plötsligt ligger (som vanligt) 2m bakom bilen eller kör om mig.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...