Preliminär intresselista Falkenberg Gatgrupp 21/5

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Eftersom licensträningen krockar litet med SO på Jylland så gör vi en intresseförfrågan hur många som vill prova på bankörning med sin gathoj på Sveriges snabbaste bana, inget licenskrav men hojen måste vara minst trafikförsäkrad och du måste ha körkort samt ha kört bana tidigare.

500:- kostar det, mera info finnes här http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=32317&page=1&pp=20
Gatgrupp postar i denna tråd och INTE på Racingsidan.

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
McB skrev:
En fråga: hur ska detta kunna kontrolleras?
Vad menar du, skulle folk ljuga bara för att få prova, då får dom skylla sig själv, Falken är ruggigt snabb och inget för nybörjaren, det blir endast EN gatgrupp och den kommer att vara SNABB.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
GSXR1100R skrev:
Vad menar du, skulle folk ljuga bara för att få prova, då får dom skylla sig själv, Falken är ruggigt snabb och inget för nybörjaren, det blir endast EN gatgrupp och den kommer att vara SNABB.

Vad jag menar är att ett sådant krav är omöjligt att efterleva, varför det bara känns onödigt att ställa det. Eftersom man varken får diplom eller intyg på att man har kört bana, så kan man heller inte kontrollera om personen i fråga HAR kört på bana tidigare.

Ja, personer ljuger om allt möjligt. I synnerhet när det gäller att få göra roliga saker till ett förmånligt pris, som i detta fall.

Jag är medveten om att Falken är snabb, och jag vet också att jag med största sannolikhet inte skulle platsa i den gatgrupp som kommer att finnas, om den nu blir så snabb som du påskinnar. Dock är det nog så att många inte har den självinsikt som krävs, och ger sig därför ut på eget bevåg i tron att de är lika snabba som folk med hundratals varv bakom sig, som i bästa fall enbart skapar irritation hos snabbare förare, men i värsta fall kan orsaka olyckor.

Och... Om "de får skylla sig själva", varför finns då kravet över huvud taget?

oscar

lök
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda SFX
En bana blir så snabb som man själv gör den! Anmäl dig nu McB, kör med huvudet o sluta gnälla! :)

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
oscar skrev:
En bana blir så snabb som man själv gör den! Anmäl dig nu McB, kör med huvudet o sluta gnälla! :)

Jag ska vara funktionär, och dessutom har jag ingen hoj. Men annars så...

G:son

Vill ha sporthoj igen
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
Snart sporthoj
Eftersom licensträningen krockar litet med SO på Jylland så gör vi en intresseförfrågan hur många som vill prova på bankörning med sin gathoj på Sveriges snabbaste bana, inget licenskrav men hojen måste vara minst trafikförsäkrad och du måste ha körkort samt ha kört bana tidigare.

500:- kostar det, mera info finnes här http://www.sporthoj.com/forum/showt...17&page=1&pp=20
Gatgrupp postar i denna tråd och INTE på Racingsidan.

1. G:son
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
McB skrev:
Vad jag menar är att ett sådant krav är omöjligt att efterleva, varför det bara känns onödigt att ställa det. Eftersom man varken får diplom eller intyg på att man har kört bana, så kan man heller inte kontrollera om personen i fråga HAR kört på bana tidigare.

Ja, personer ljuger om allt möjligt. I synnerhet när det gäller att få göra roliga saker till ett förmånligt pris, som i detta fall.

Jag är medveten om att Falken är snabb, och jag vet också att jag med största sannolikhet inte skulle platsa i den gatgrupp som kommer att finnas, om den nu blir så snabb som du påskinnar. Dock är det nog så att många inte har den självinsikt som krävs, och ger sig därför ut på eget bevåg i tron att de är lika snabba som folk med hundratals varv bakom sig, som i bästa fall enbart skapar irritation hos snabbare förare, men i värsta fall kan orsaka olyckor.

Och... Om "de får skylla sig själva", varför finns då kravet över huvud taget?
Läs rekomenderat iställe för krav, du vet att du skulle platsa om du nu bara hade haft någon hoj, jag ville påpeka att Falken är en snabb bana och att målgruppen är förare som har tidigare erfarehet av bankörning, men om du har en bra lösning på hur man ska formulera sig så berätta det.

Om man inte skriver någonting så vet ingen någonting.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
GSXR1100R skrev:
Läs rekomenderat iställe för krav, du vet att du skulle platsa om du nu bara hade haft någon hoj, jag ville påpeka att Falken är en snabb bana och att målgruppen är förare som har tidigare erfarehet av bankörning, men om du har en bra lösning på hur man ska formulera sig så berätta det.

Jag inser problemet, men tyvärr har jag ingen bra lösning på det. Svårt att kontrollera förarnas kompetens eller erfarenhet, så det bästa vore väl att helt enkelt informera om att långsamma och farliga förare kan och kommer att avvisas från banan.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
McB skrev:
Jag inser problemet, men tyvärr har jag ingen bra lösning på det. Svårt att kontrollera förarnas kompetens eller erfarenhet, så det bästa vore väl att helt enkelt informera om att långsamma och farliga förare kan och kommer att avvisas från banan.
På vilka grunder tror du att det skulle gå att genomföra?

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Nr:18 skrev:
På vilka grunder tror du att det skulle gå att genomföra?

Att avvisa långsamma förare och förare som riskerar att äventyra säkerheten på ett eller annat sätt?

Jo, genom att funktionärerna övervakar körningen, och rapporterar eventuellt olämpligt beteende till körledaren. Precis som vid en tävling, med svartflagg och allt.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
McB skrev:

Jag har sett folk ta sig runt Falken under minuten trots att dom bromsar i kurvorna och har helt fel spårval, farliga förare mao.

Jag hoppas att vi inte skrämmer bort dom som verkligen vill & kan, man ska dock ha klart för sig att vissa duktiga gatåkare ligger på 46-51 sekunders varvtider, att blanda dessa med folk som kör 1.10-1.20 är rena vansinnet pga varvningar.

Ni som är sugen på att köra ombedes att kontakta sina förs bolag så att ni vet att ni är försäkrade, ev bör ni teckna en extra olyckfalls förs.

McB

Moderat(or)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Senare...
Vanligtvis så kallas banåkningarna på Falken "Vilda Västern", vilket på ett utmärkt sätt beskriver hur det går till där. Det finns ingen kontroll på hur folk beter sig på banan, inga föråkare, inga instruktörer, ingenting. Inte ens någon som kan ta beslut om att flytta upp eller ned en förare som inte passar i den grupp han/hon kör i (det sistnämnda gör att folk medvetet väljer en långsammare grupp för att "slippa" bli omkörda!).

Låt denna bandag, för vilken ska ha en stor eloge för att ni anordnar, vara annorlunda än andra bandagar på Falken. Visa folket hur en bandag ska vara arrangerad, för alla kommer att tjäna på det i längden.

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
McB skrev:
Vanligtvis så kallas banåkningarna på Falken "Vilda Västern", vilket på ett utmärkt sätt beskriver hur det går till där. Det finns ingen kontroll på hur folk beter sig på banan, inga föråkare, inga instruktörer, ingenting. Inte ens någon som kan ta beslut om att flytta upp eller ned en förare som inte passar i den grupp han/hon kör i (det sistnämnda gör att folk medvetet väljer en långsammare grupp för att "slippa" bli omkörda!).

Låt denna bandag, för vilken ska ha en stor eloge för att ni anordnar, vara annorlunda än andra bandagar på Falken. Visa folket hur en bandag ska vara arrangerad, för alla kommer att tjäna på det i längden.

Tanken är god men det finns inga grupper att välja på här, antingen så kör man i snabb eller så kör man inte.

Föråkare har vi funderat på, föråkare som stegvis ökar tempot och visar spårval samt bromspunkter verkar ju vettigt.

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Jag väljer nog att stå kvar som funktionär... denna gatgrupp hänger inte jag med om jag inte kör över min förmåga låter det som. Dessutom har jag aldrig kört på falken innan så om vi långsamma sopor inte har en chans så vinkar jag flagga eller gör något annat vettigt funktionärsjobb. Vill inte vara en källa till olyckor.

/Felix

GSXR1100R

Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Felix skrev:
Jag väljer nog att stå kvar som funktionär... denna gatgrupp hänger inte jag med om jag inte kör över min förmåga låter det som. Dessutom har jag aldrig kört på falken innan så om vi långsamma sopor inte har en chans så vinkar jag flagga eller gör något annat vettigt funktionärsjobb. Vill inte vara en källa till olyckor.

/Felix
Jättebra att ni vill ställa upp som funkisar, ni kommer att bli rikligt belönade :tummenupp

Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

CFMOTO presenterar eldriven motocrosshoj

Kinesiska motorcykeltillver...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning